Prancūzų menininkai drobėje išliejo ateities pasaulio vizijas

Parodos „D‘après la ruine“ atidarymo akimirkos
Parodos „D‘après la ruine“ atidarymo akimirkos
  © Organizatoriai
Alfa.lt
2011-04-19 11:03

Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje „Titanikas“ atidaryta prancūzų šiuolaikinės tapybos paroda “D‘après la ruine” („Iš griuvėsių“), kuri susilaukė Vilniaus miesto savivaldybės bei Prancūzijos ambasados atstovų dėmesio. „Titaniko“ erdvėse eksponuojami dvylikos Prancūzijos menininkų kūriniai, atspindintys šiuolaikinio gyvenimo problemas: gamtos kataklizmus, politinius ir socialinius neramumus. 

Pasak parodos kuratoriaus R. Serraz, šios parodos tikslas – pristatyti ne romantizuotą tapybą, reprezentuojančią žymių archeologinių statinių griuvėsius, bet šiuolaikinių menininkų kūrybą. Akistata su nepagražintomis gyvenimo realijomis ekspozicijos lankytojus privers susimąstyti apie žmonių tarpusavio santykius ir jų ryšį su gamta bei paskatins iš šalies pažvelgti į šiuolaikinės visuomenės vertybių skalės kaitą.

Siekiant visapusiškai įgyvendinti parodos sumanymą, paveikslai „Titaniko“ ekspozicijų salėje iškabinti tam tikra seka. Visų pirma, parodoje pasitinka tapytojų K. Ziemke, D. Deroubaix, E. Corne, B. Perramant ir kitų kūryba. Joje vaizduojama visuomenę sukrėtusi Pasaulio prekybos centro bokštų dvynių griūtis, simbolinis Černobylio atominės elektrinės sprogimas, realistiški Afganistano karo motyvai ir kiti istorijos vingius pakreipę įvykiai. Vienas jų – figūrinės tapybos puoselėtojo M. Desgrandchamps kūrinys „Be pavadinimo“ (dar žinomas kaip „Tianmenio aikštė“), kuriame derinamos atsiminimų ir atsitiktinumų nuotrupos, deformuotos figūros, simbolizuojančios žmogaus būseną tarp gyvybės ir mirties.

Parodoje taip pat neliko nepastebėta Vokietijos, Šveicarijos, Liuksemburgo ir Didžiosios Britanijos publikai pristatyta D. Deroubaix kūryba, kurioje tapytojas drąsiai vaizduoja socialinio ir politinio gyvenimo problemas.

Tęsiant parodos idėją, antrojoje ekspozicijos dalyje pristatomi R. Bernini, D. Cadio, I. Levasseur ir kitų menininkų darbai, kuriuose pateikiamos tapytojų vizijos apie pasaulį po katastrofų. Juose atskleidžiamos unikalios dailininkų interpretacijos, susijusios su ateities kartomis. Vieni įdomiausių – menininkės F. Reymond kūriniai, kuriuose vaizduojamos džiaugsmingo gyvenimo akimirkos kontrastuoja su antrame paveikslų plane matoma mirties simbolika.

Iki gegužės 5 d. Vilniaus kultūros centro organizuojamoje nemokamoje parodoje kviečiami apsilankyti visi norintys susipažinti su pripažinimą pelniusių Prancūzijos menininkų tapyba.

Prancūzų menininkai drobėje išliejo ateities pasaulio vizijas

Parodos „D‘après la ruine“ atidarymo akimirkos