Vilniaus oro uostas vilioja dar 10 oro linijų

Tomas Vaišvila
Tomas Vaišvila
  © Tomas Vinickas

Vilniaus oro uosto vadovas teigia, jog šiuo metu dėl skrydžių į Vilnių deramasi su „mažų mažiausiai 10 oro linijų“. Paklaustas, ar po „Wizz Air“ į Vilnių pradės skraidyti „Ryanair“, skraidanti į Kauną, jis tepasakė, kad su šia kompanija yra „šiltuose, artimuose santykiuose“.

Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Tomas Vaišvila atskleidė, jog derybos su skrydžius į Vilnių pradėsiančia Vengrijos pigiomis oro linijomis „Wizz Air“ prasidėjo prieš pusantrų metų.

Tuo metu oro uosto kainos buvo neįkandamos pigių skrydžių avialinijoms.

„Per dvejus metus sąnaudas sumažinome triskart – nuo 140 mln. Lt iki 48 mln. Lt, darbuotojų skaičių net daugiau nei triskart. Tai leido mums sumažinti kainas iki tų, kurios tinka pigių skrydžių avialinijoms“, – aiškino T. Vaišvila.

Turėjo išspręsti daug techninių klausimų

„Kadangi tokios aviakompanijos oro uostuose veikia labai greitai – jos apsisuka per 30 min., mes turėjome išspręsti daug techninių klausimų. Ilgai derinome, kaip įleisti keleivius, kaip tikrinsime bagažą, kaip atliksime registraciją, kaip išlaipinsime ir įlaipinsime keleivius, kad tilptume į 30 min.“, – pasakojo VOU direktorius Tomas Vaišvila.

Iki šiol vidutinis VOU lėktuvo aptarnavimo laikas buvo 50 min.

Beje, panašius reikalavimus oro uostams kelia ir kitos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ bei „EasyJet“.

Pasak T. Vaišvilos, dabar VOU yra pasiruošęs ir kitų pigių oro linijų „atėjimui į Vilnių“.

„Kainos VOU kitąmet kris drastiškai ir, prognozuojame, kad keleivių vežimas per VOU padidės 300–400 tūkst., lyginant su šiais metais. Ir vien tik „Wizz Air“ dėka.

„Wizz Air“ paskelbė, jog nuo kitų metų balandžio 16 d. skraidys iš Vilniaus į Londono Lutono, Donkasterio Šefildo (Jungtinė Karalystė), Korko (Airija), Eindhoveno (Nyderlandai), Stokholmo Šavsta (Skavsta), Milano Bergamo, Romos Fiumičino (Fiumicino) bei Barselonos (Ispanija) oro uostus.

„Star1 Airlines“ pramynė kelią?

Vilniaus oro uosto vadovas teigia, jog šiuo metu dėl skrydžių į Vilnių deramasi su „mažų mažiausiai 10 oro linijų“. Paklaustas, ar po „Wizz Air“ į Vilnių pradės skraidyti „Ryanair“, skraidanti į Kauną, jis tepasakė, kad su šia kompanija VOU yra „šiltuose, artimuose santykiuose“.

„Star1 Airlines“ padarė didžiulį darbą – prieš pat krizę atėjo į mūsų rinką, atidarė kryptis iš VOU, į kur nebuvo skrydžių daug metų, investavo daug pinigų, ir manau, kad jie padarė pradinį įdirbį.

Dabar dėmesį turėtų atkreipti institucijos, susijusios su turizmu. Pavyzdžiui, Kauno verslininkai ploja katučių, kai pradėjo skraidyti pigios avialinijos, tad tikimės, kad taip nutiks ir Vilniuje“, – sakė T. Vaišvila.

„Star1 Airlines“ sanuotojų dar nėra

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis užsiminė, jog lankydamasis Kinijoje, „Expo 2010“ parodoje, buvo susitikęs ir su „Mainan Airines“ atstovais. Šias Kinijos oro linijas bankrutuojanti „Star1 Airlines“ mini kaip galimas investuotojas.

„Dar anksti kalbėti apie konkretų bendradarbiavimą – kompanijos valdyba dar turi pati apsispręsti“, – apie pokalbio rezultatus sakė susisiekimo ministras.

Alfa.lt rašė, jog Vilniaus apygardos teismas iškėlė bankroto bylą reguliariųjų skrydžių bendrovei „Star1 Airlines“. VOU teismo prašo priteisti iš įmonės beveik 1,4 mln. litų skolą bei delspinigius. Oro uostas teigia, kad oro bendrovė neatsiskaitė už suteiktas paslaugas.

Bendrovės „Star1 Airlines“ lėktuvas rugsėjį buvo areštuotas Dublino oro uoste. Vienintelis keleivius skraidinantis bendrovės orlaivis sulaikytas dėl įmonės skolų vienai lizingo kompanijai.