Meras Navickas apie viešąjį transportą: kiek reikės pinigų, tiek ir rasime

Troleibusas
Troleibusas
  © Andrius Petrulevičius

Vilnius renkasi tarp dabartinės viešojo transporto sistemos modernizavimo, metro, tramvajų ir futuristinių transporto sistemų, tai penktadienį pranešė Vilniaus miesto vicemeras Romas Adomavičius.

Tarptautinėje konferencijoje-kūrybinėse dirbtuvėse „Naujų viešojo transporto rūšių diegimo Vilniuje perspektyvos ir galimybės“ panoro dalyvauti daugiau nei 200 svečių iš visos Europos.

„Pagrindinis konferencijos tikslas – mums padėti susivokti, kaip mes galėtume baigti nesibaigiantį ginčą, ką mums reikėtų daryti su viešuoju transportu. Šis ginčas vyksta nuo 1893 m., kada sostinėje pasirodė pirmasis arkliais traukiamas tramvajus“, – penktadienį spaudos konferencijoje teigė R. Adomavičius.

Anot jo, po ilgų diskusijų išsiskyrė keturios pagrindinės kryptys – dabartinės viešojo transporto sistemos tobulinimas, metro arba tramvajaus diegimas ir futuristiniai, praktikoje dar nelabai taikytini sprendimai.

Tačiau nei vicemeras, nei Vilniaus miesto meras Vilius Navickas neatskleidė, kuriai krypčiai labiau prijaučia. „Aš nepropaguoju nė vienos transporto rūšies. Manau, kad turime suteikti patrauklias paslaugas miestiečiams, kad šie norėtų įlipti į viešojo transporto priemonę“, – sakė V. Navickas.

Tuo tarpu R. Adomavičius teigė, kad turi susiformavęs aiškią nuomonę, kuri viešojo transporto plėtros kryptis Vilniui yra naudingesnė, tačiau sakė nenorįs žurnalistams jos atskleisti.

Kol kas konferencijos dalyviai sutarė, kad viešojo transporto sistema turi būti integruota, t. y. visos priemonės turi papildyti viena kitą, pvz., jei būtų nuspręsta diegti metro ar tramvajus, troleibusai ir autobusai būtų naudojami surinkti keleivius iš atokesnių miesto dalių ir atvežti juos iki stotelių.

Išrinkti vieną iš keturių krypčių žadama penktadienį popiet – visų keturių krypčių atstovai pristatys savo argumentus ir tuomet savivaldybės taryba priims galutinį sprendimą.

„Šios konferencijos išvados bus labai svarbios rengiant miesto visuomeninio transporto specialųjį planą, kurio vykdytojų parinkimo konkursas baigėsi ir rugsėjo, spalio mėnesiais mes turėtume taryboje priimti galutinį sprendimą“, – sakė R. Adomavičius.

V. Navickas patikino, kad pasiūlymams įgyvendinti pinigų netrūks: „Kiek reikės pinigų, tiek ir surasime.“ Vilniaus viešojo transporto galimybių studijai jau yra skirta 850 tūkst. litų iš Europos Sąjungos (ES) iš Regioninės plėtros programos. Konkurso laimėtojas turės įvertinti maršrutinį tinklą, sukūrus naują transporto rūšį ir pertvarkant dabartinę transporto sistemą, numatyti keleivių srautus trisdešimčiai metų.