Milijoninės „Ryanair“ investicijos iš Lietuvos galės bet kada išskristi

"Ryanair" lėktuvai
"Ryanair" lėktuvai
  © SCANPIX
Andrius Sytas | Alfa.lt
2010-02-09 19:21

Airijos oro linijos „Ryanair“ paskelbtos 140 mln. JAV dolerių investicijos yra tik dviejų lėktuvų, kurie nakčiai tūps Kauno oro uoste, vertė, Alfa.lt patvirtino Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas.

„Jų supratimu, aviakompanija neinvestuoja į infrastruktūrą, tai oro uosto reikalas – aviakompanija investuoja į priemones keleiviams vežti, t. y. lėktuvus. Konkrečiai bazei „Ryanair“ yra išskyręs du naujus lėktuvus, pagamintus „Boeing“, kurių kiekvieno vertė yra 70 mln. JAV dolerių“, – Alfa.lt sakė A. Šliupas.

Jis patvirtino, kad „Ryanair“ sutartyje su oro uostu nėra įrašyta šios aviakompanijos įsipareigojimų nenutraukti skrydžių. Anot A. Šliupo, „Ryanair“ plėsti veiklą skatino palankūs tarifai už oro uosto paslaugas, kurie, intensyvėjant skrydžiams, mažėja. Tokie tarifai siūlomi visoms oro linijoms.

„Kiekviena oro linija turi teisę pasakyti – nebepatinka, nebeskrisime“, – sakė A. Šliupas.

Praeityje iškilus konfliktams su oro uostais „Ryanair“ juose laikomus lėktuvus tiesiog perskraidindavo kitur, o maršrutus iš jo atšaukdavo.

Pvz., užpernai spalį avialinijos paskelbė uždarančios bazę Valensijos mieste Ispanijoje, kur ji laikė du lėktuvus. Skrydžiai į visus 10 miestų, į kuriuos „Ryanair“ skrido iš Valensijos, buvo nutraukti per dvi savaites nuo šio sprendimo. Oro linijos nurodė taip pasielgusios, nes Valensijos regionas nesutiko skirti pinigų „Ryanair“ reklamuoti šį regioną.

Prieš kelis mėnesius, „Ryanair“ nesutarus su Bazelio oro uostu dėl tarifų, buvo per tris savaites atšaukti ir uždaryti visi šeši „Ryanair“ skrydžiai iš šio oro uosto.

A. Šliupas svarstė, kad „Ryanair“ reikės griebtis rinkodaros – visų pirma kainų nuolaidų, o tai pasiektų tikslą per metus perskraidinti 1 mln. keleivių. Tam reikės skatinti žmones skristi dažniau, taip pat privilioti į lėktuvus to iki šiol nedariusius.

Oro uostui terminalo atnaujinti nereikės, mat su numatomais keleivių srautais susitvarkys ir dabartinis, sakė jis. Esant poreikiui būtų galima vėl atidaryti ir senąjį oro uosto terminalą.