„Triumfo arkos“ naujokas: dainuojantis ūkininkas ar ūkininkaujantis dainininkas?

Augustinas Šimkus
Augustinas Šimkus
  © Fotodiena.lt

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje vėl skambėjo operos arijos. Čia kaip jau įprasta rinkosi projekto „Triumfo arka“ dalyvių draugai ir gerbėjai.

Antrojo turo antrojoje laidoje projekto dalyvius vertino operos solistas Vytautas Juozapaitis, kompozitorius Giedrius Kuprevičius, operos solistė Sigutė Stonytė ir operos solistas Virgilijus Noreika.

Kadangi Kauno miesto simfoninio orkestro dirigentas Modestas Pitrėnas nuo šiol diriguos Latvijos nacionalinėje operoje Rygoje, jį pakeitė dirigentas Martynas Staškus.

Pirmoji scenoje pasirodė viena iš projekto lyderių Ona Kolobovaitė. Jai talkino praėjusioje „Triumfo arkoje“ dalyvavęs operos solistas Egidijus Bavikinas. Duetas atliko Monikos ir Rolando duetą „Kregždutės, kregždutės“ iš komisijos nario G. Kuprevičiaus legendinio miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“.

Vertindamas pasirodymą, V. Noreika negailėjo pagyrų. „Labai gerai. Sėdėjau su šypsena. Džiaugiuosi, kad nuo šio kūrinio prasidėjo koncertas. Labai aukštai jus vertinu“, – gyrė operos solistas. V. Juozapaitis juokavo, kad apie muziką negali pasakyti nieko, bet gal šalia jo sėdintis kompozitorius G. Kuprevičius galės kažką pasakyti. „Muzika, be abejo, nuostabi“, – savo kūrinį juokdamasis gyrė komisijos narys. Jis taip pat pajuokavo, jog jam patiko kūrinio pabaiga, tos kelios natos, kurių jis neparašė.

Antroji į sceną žengė Agnė Sabulytė, atlikusi Polinos romansą iš Piotro Čaikovskio operos „Pikų dama“. „Pasigedau intensyvumo. Ši arija sunki. Jūsų balsui trūko ryškumo, atrodo, lyg kas ant jo buvo uždėta“, – pasirodymą komentavo operos solistė S. Stonytė. Kompozitorius G. Kuprevičius teigė, kad atlikėjai trūko nuoširdumo ir atsipalaidavimo. „Tai ne romansas, o fragmentas iš operos“, – nepiktai kritikavo komisijos narys.

Aštunto numerio savininkė Joana Gedmintaitė atliko legendinį Kristinos ir Fantomo duetą iš E. L. Vėberio miuziklo „Operos fantomas“. Fantomu tapo Giedrius Žalys iš „Triumfo arkos“ aukso rezervo. „Puiki dainininkė, kurios laukia puiki dainininkės ir artistės ateitis. Ji jaučia muziką bei prasmę. Noriu tik palinkėti, kad natos būtų „atakuojamos“ tvirčiau“, – komplimentų Joanai negailėjo operos solistas V. Noreika. V. Juozapaičio teigimu, duetui trūko vienio. Pasak jo, atlikėjai atrodė kaip troleibuse susipažinę žmonės, kurie galvoja, ar pradėti romaną, ar ne, nes namuose jų laukia antrosios pusės.

Pirmasis to vakaro atlikėjas vyras buvo Andrius Apinis. Jis atliko Kserkso ariją „Ombra mai fu“ iš Georgo Frydricho Hendelio operos „Kserksas“. „Šaunuolis, justi pažanga“, – atlikėją gyrė V. Juozapaitis. Jo kolega kompozitorius G. Kuprevičius buvo griežtesnis. „Pasigedau europinio kultūros lygmens“, – buvo griežtas komisijos narys.

Vienas iš projekto lyderių operos solistas Rafailas Karpis padainavo Skudučio baladę iš Balio Dvariono operos „Dalia“. „Džiaugiuosi, kad jis visiškai neplaukiojo, Karpis mano“, – juokavo komisijos narys V. Noreika. Ši baladė Rafailui buvo parinkta ne be reikalo. Pasirodo, prieš daugelį metų ji buvo sukurta specialiai V. Noreikai. „Kai pirmą kartą ją atlikau, man buvo apie dvidešimt kelerius metus“, – prisiminimais dalijosi operos solistas.

„Triumfo arkos“ dalyvis Mindaugas Rojus klausytojams dovanojo Minterio X ariją iš Imrės Kalmano operetės „Cirko princesė“. Režisierius G. Kuprevičius juokėsi, kad apie atlikėją negali pasakyti nieko blogo, nes jis dainuoja jo miuzikle. „Trūko prieskonių ir pipirų, kaip Vingių Jonas buvote, – pastabas išsakė V. Juozapaitis. – Reikia, kad visa Lietuva būtų rojuje“. „Kas bus, kas nebus, bet žemaitis nepražus, – skandavo komisijos narys V. Noreika, o salė jam pritarė plojimais. – Man patiko, tad klausykite tik manęs, kitų neklausykite.“

Energingoji projekto dalyvė Jomantė Šležaitė atliko Elizos dainą iš Fredricko Loewe miuziklo „Mano puikioji ledi“. „Kad ji per naktį šoktų, aš supratau, o kas toliau? Trūko dikcijos, bet jūs man patikote, turime savyje šarmo“, – merginą gyrė V. Noreika. „Karingumo jums netrūksta, kartais norisi jus nuraminti, kad „neišsitaškytumėte“ per anksti“, – juokaudamas Jomantę vertino V. Juozapaitis.

Projekto naujokas dainuojantis ūkininkas arba ūkininkaujantis dainininkas Augustinas Šimkus atliko dainą iš Jerome Kerno operetės „Roberta“. „Paperka nuoširdumas ir jautrumas“, – griežtai nekritikavo naujoko S. Stonytė. „Jei mūsų ūkininkai dirbtų taip, kaip jūs dainuojate, tai mūsų ūkis būtų šiek tiek geresnis“, – juokėsi kompozitorius G. Kuprevičius.

Dar viena projekto naujokė Evelina Sašenko atliko Dalilos ariją iš Kamilio Sen-Sanso operos „Samsonas ir Dalila“. Prieš pasirodymą mergina prasitarė, kad labiausiai mėgsta dainuoti džiazą ir Edit Piaf dainas. Komisija gana griežtai kritikavo merginos pasirodymą, nes jos atliktas kūrinys buvo panašesnis į Edit Piaf kūrinį, o ne į klasikinę operą. „Tai buvo labai toli nuo to, ką parašė kompozitorius“, – teigė V. Noreika.

Paskutinė į sceną žengė Diana Tiškovaitė, kuri atliko Miuzetės valsą iš Džakomo Pučinio operos „Bohema“. „Buvo per lėta, bet linkiu jums sėkmės“, – atlikėją vertino V. Noreika. Kompozitorius G. Kuprevičius teigė, kad pasirodyme buvo šarmo, bet pritrūko meistrystės. „Bet ji ateina... Arba ne“, – juokėsi komisijos narys.

Studijoje susirinkusiems projekto gerbėjams taip pat koncertavo garsusis operos solistas Edgaras Montvydas.

 

 

„Triumfo arkos“ naujokas: dainuojantis ūkininkas ar ūkininkaujantis dainininkas?

Augustinas Šimkus
+27