„Twitter“ ir „Facebook“ sukėlė diskusijas tarp afganų

„Twitter“
„Twitter“
IT ŽINIOS.LT
2009-08-02 00:02

Afganai gali būti labai neturtingi, neraštingi, jie gali neturėti elektros, tačiau tai netrukdo jiems būsimų rinkimų kampaniją vykdyti „Facebook“, „Twitter“ bei „YouTube“ svetainėse. Šią taktiką išpopuliarino JAV prezidentas Barakas Obama. Šiuose rinkimuose dalyvaus 41 kandidatas. Socialinio tinklo svetainėje „Facebook“ pateikiama jų politika, o „YouTube“ – kampanijos vaizdo klipai. Yra paskaičiuota, kad prieigą prie elektros turi tik 10 proc. populiacijos (šalyje gyvena 26 - 30 milijonų gyventojų), todėl gali pasirodyti, jog tai tik išteklių eikvojimas. Tačiau Londone įkurtos skaitmeninės žiniasklaidos agentūros „Red Narrative“ vadovas Luke Cholerton-Bozier tvirtina, kad prieigą prie interneto turint tik penkiems procentams šalies gyventojų, tai sudarytų 1,5 milijono potencialių rinkėjų. „Internetas turi didžiulį potencialą paveikti rinkimus besivystančiose šalyse. Taip pat yra ir išsivysčiusiose valstybėse, - tvirtino jis. – Žmonės, turintys kompiuterius ar prieigą prie interneto, priklauso įtakingiausių žmonių grupei. Vadinasi, labai svarbu rinkimuose gauti jų paramą“.

Skaitmeninės žiniasklaidos agentūra „Red Narrative“ sukūrė internetinę strategiją galimam Afganistano prezidentui Ashraf Ghani: jis turi savo puslapį „YouTube“, rašo „Twitter“ svetainėje. Kitas kandidatas – buvęs užsienio ministras Abdullah Abdullah – turi įmantrią svetainę su nuotraukų galerijomis ir vaizdo klipais. Šiuo metu einantis prezidento pareigas Hamid Karzai atsilieka nuo savo konkurentų ir kol kas nevykdo internetinės rinkimų kampanijos. Manoma, kad rinkimus laimės Hamid Karzai. Jis dominuoja televizijoje, o tai yra nebloga strategija, kadangi net 70 proc. šalies gyventojų nemoka skaityti. „Internetas, „Twitter“, „YouTube“, „Facebook“ ir kitos svetainės Afganistane turi ribotą auditoriją, - sakė Hamid Karzai kampanijos atstovas Waheed Omer. – Aš neįsivaizduoju, kaip kandidatas, naudojantis „Twitter“ arba „Facebook“, gali gauti daug rinkėjų balsų. Juk internetas Afganistane yra naujas dalykas“.

reklama

Iš tiesų, kandidatų parama internete atrodo menka. Svetainėje „Facebook“ Hamid Karzai turi vos 528 rėmėjus, Ashraf Ghani – 824, o Abdullah Abdullah pirmauja, turėdamas net 1216 rėmėjų. Ashraf Ghani svetainėje „Twitter“ turi 63 pasekėjus. Tai labai menkas skaičius, nes Baraką Obamą palaikė net 1,8 milijonai „Twitter“ narių. Cholerton-Bozier teigia, kad pagrindinis internetinės kampanijos tikslas – pasiekti afganus, gyvenančius kitose valstybėse. Jie galėtų paaukoti pinigų kandidatų rinkiminėms kampanijoms. Interneto galia Afganistane remiasi ne tik politiniai kandidatai. JAV karinės pajėgos turi „Twitter“ blog‘ą bei „Facebook“ puslapį. Juose liaupsinamos operacijos prieš talibus, talpinamos besišypsančių karių fotografijos. Talibų svetainė šią savaitę buvo atnaujinta: ji keletą kartų buvo užblokuota, o sukūrus naują domeno vardą, vėl atnaujinama.

Kabulo interneto svetainėje dauguma vartotojų tvirtino nieko nežinantys arba nesidomintys kandidatų svetainėmis. Vos keletas asmenų buvo girdėję apie „Twitter“ ir „Facebook“. „Ne, aš nesilankau tose svetainėse. Aš tiesiog ateinu patikrinti elektroninį paštą“, - sakė 22 metų medicinos technologijų studentas Arash Perzai. Jis tvirtino, kad net nežinojo, kad kandidatai į prezidento postą turi svetaines internete. „Aš nesidomiu tuo. Informaciją gaunu iš televizijos“, - prisipažino jis. 35 metų amžiaus statybų kompanijos savininkas Sherahmad Hotak teigė, kad internetas tarp jo bendraamžių vis labiau plinta, nes jis patikimesnis už telefono linijas.