„Facebook“ šešėlyje auga maži socialiniai tinklai

Facebook
Facebook
IT ŽINIOS.LT
2009-08-01 00:02

Ką darytumėte, jei turėtumėte mažą internetinį socialinį tinklą, bandantį konkuruoti su „Facebook“? Atsakymas galėtų būti toks: jūs galėtumėte orientuotis į tam tikrą vartotojų bazę, į kurią norėtų nusitaikyti reklamuotojai. Žinoma, tai nėra lengvas uždavinys, tačiau išbandę šią strategiją, kai kurie maži socialiniai tinklai pradėjo sparčiai augti.

„Ning.com“, leidžiantis vartotojams susikurti savo socialinį tinklą, nuomones vienijantis „Sodahead“ bei gerbėjų svetainė „Fanpop“ pademonstravo didelį augimą ir labai greitai pritraukė keletą milijonų vartotojų. „Visuomet atsiras vietos svetainėms, kurios į ką nors orientuojasi. Nesvarbu, ar jos akcentuoja žaidimus, ar orientuojasi į regionus, ar pasižymi tam tikra funkcija, pavyzdžiui, kaip „Twitter“, - teigė „Gartner“ analitikas Ray Valdes. Jis pridūrė, kad šios svetainės niekada netaps tokiomis didelėmis, kaip „Facebook“.

reklama

Kompanijos „Nielsen Online“ direktorius Chuck Schilling tvirtina, kad „Facebook“ populiarumas tarp įvairių profesijų ir vyresnio amžiaus žmonių atbaidė jaunesnius vartotojus. „Pirmieji „Facebook“ vartotojai – ypač mokyklinio amžiaus – nusivilia, kad jų tėvai registruojasi prie „Facebook“, todėl ieško naujo socialinio tinklo, - teigė jis. – Žmonės bėga iš populiarių svetainių. Jie ieško kažko naujo“. Tuo tarpu reklamuotojai dairosi į mažesnes svetaines. „Reklamuotojai ypač domisi svetainėmis, kuriose lankosi žmonės, besidomintys tam tikra sritimi“, - sakė „IDC“ analitikė Caroline Dangson.

Didžiulis skirtumas

Akivaizdu, kad yra didelis skirtumas tarp didžiųjų socialinių tinklų ir visų kitų. Birželio mėnesį „Facebook“ turėjo apie 77 milijonus vartotojų JAV. Tuo tarpu „comScore“ duomenys rodo, jog „MySpace“ ir „Twitter“ turėjo tik daugiau nei 10 milijonų JAV vartotojų. Tačiau yra ir daug sparčiai augančių svetainių, turinčių nuo 2 iki 10 milijonų vartotojų. Tarp jų yra ir „Ning“, „Sodahead“, „Fanpop“ bei „Funadvice“. Pastoviu greičiu auga ir senesnės svetainės, tokios kaip „Hi5“, „Digg“ ir „LinkedIn“.

„Funadvice“ – tai svetainė, kurioje vartotojai pateikia atsakymus į įvairius klausimus, „Sodahead“ leidžia žmonėms dalyvauti apklausose, o „Fanpop“ svetainėje renkasi filmų, televizijos ir muzikos gerbėjai. Egzistuoja ir svetainė „Imeen“, kuri orientuojasi į muziką, o „Classmates.com“ padeda vartotojams rasti mokyklos bei universiteto laikų pažįstamus. Kitos svetainės orientuotos į etnines klases, pavyzdžiui, „BlackPlanet“ skirta Afrikos amerikiečiams, o „MiGente“ – Lotynų amerikiečiams. Už kai kurių šių mažų svetainių slepiasi svarbios ir žinomos kompanijos: kompanijai „AOL“ priklauso „Bebo“, o „Google“ – svetainė „Orkut“.

Nėra linksma atsilikti nuo „Facebook“. Ypač tada, kai programų kūrėjai spiečiasi apie didžiuosius žaidėjus. Kai kurios antrojo lygio socialinės svetainės, siekdamos išspręsti šią problemą, sudarė konsorciumą. „OpenSocial“ narės apima „Yahoo“, „Hi5“, „MySpace“, „Friendster“ bei „LinkedIn“. Reklamuotojai renkasi ten, kur yra vartotojų, tačiau nėra lengva pritraukti auditoriją. Dėl šios priežasties dalis pradedančiųjų nusprendė tapti programų tiekėjais, o ne stengtis sukurti svetainę.