Tailandas: povandeninio pasaulio užburti

Kotryna ir Rytis, užsidėję kuprines ant pečių, išvyko „atrasti“ pasaulio. Atsisakę turizmo agentūrų paslaugų, jie keliauja pasikliaudami savo jėgomis. O kuo gi jų kelionė skiriasi nuo tų, kurias dažniausiai renkasi turistai per agentūras? Specialiai svetainei Alfa.lt Kotryna ir Rytis atskleidžia savo kelionės detales.

Paplūdimio smėliu nedideli krabai prabėga visiškai šalia kojų. Atsidūrę saugiu atstumu nuo mūsų, jie stebi, jeigu tik bandysime artintis, jie spruks į savo išsikastą slėptuvę smėlyje.

Štai toliau ant kranto guli nulūžęs koralas, dar toliau kriauklytė. Koks grožis! Jeigu jūra užburia žiūrint nuo kranto, kas tuomet darosi po vandeniu?

Prieš kelerius metus žiūrėdami prancūzų mokslininko Ž. Y. Kusto (J. Y. Cousteau) laidas, stebėjomės povandeniniu pasauliu. Kokia žuvų, augmenijos įvairovė, kokios spalvos... Užteks. Reikia patiems panerti ir pamatyti, o Tailandas tam ideali vieta.

Povandeninio pasaulio meka

Viena iš pasaulio nardytojų mekų yra Tao sala (angl. Koh Tao, Tailando kalba reiškia Vėžlių sala). Ją pasiekiame po paros kelionės autobusu ir laivu.

Tao sala gyvena nardymu. Kažkada buvusi „pamiršta“, XX amžiuje intensyviau apgyvendinta, o prieš dešimtmetį „atrasta“ turistų, ji kaip magnetas traukia negalinčius gyventi be povandeninio pasaulio. Šalia salos esantis neįtikėtinas žuvų, jūros augmenijos turtingumas ją išgarsino visame pasaulyje. Tarptautiniai nardymo kursai rengiami vos ne kas antrame viešbutėlyje, reikalingos įrangos parduotuvės bei nuomos punktai taip pat dažnesni nei maisto prekių parduotuvės ar restoranai. Dieną sala tarsi išmirusi, nes atvykusieji nardo jūroje. Vakare sala atgyja, o barai prisipildo ištroškusių per dieną alaus. Čia pildosi daugelio nardytojų svajonės. Sutiktas šveicaras Mauris tikisi išsilaikyti visus reikalingus sertifikatus ir grįžti čia dirbti instruktoriumi.

Neriame paskui žuvis

Tik atvykę į salą, mes išsinuomojome akinius, vamzdelį ir plaukmenis. Nutarėme nepagailėti pinigų ir išsinuomoti geresnę įrangą sumokėdami 50 batų daugiau (100 batų yra apie 7,6 Lt), nes geresnės kokybės įrangos nuoma kainuoja 150 batų dienai. Nepasigailėjome, nes akiniai nepraleido vandens, o plaukmenys padėjo greičiau pasiekti didesnį gylį, kur buvo matyti plaukiančių žuvų būriai. Nepatikėjome, kai nuomos punkte, paklausę, kur rekomenduotų nardyti, norint pamatyti nuostabių povandeninio pasaulio vaizdų, sulaukėme atsakymo: „Štai, eikite 50 metrų į jūrą ir nerkite.“ Negi grožis taip arti?

Rankose laikydami akinius, vamzdelį ir plaukmenis po truputėlį brendame sūriu jūros vandeniu gilyn. Paėjėję 20 metrų, pakišame galvas po vandeniu, kur skaidrų vandenį sudrumsčiame patys pakeldami smėlį. Kol kas nieko nematyti. Einame dar giliau, kol mus pasitinka pirmoji žuvelė. Sekame jai įkandin. O ji, tarsi žaisdama su mumis, vilioja plaukti dar toliau į jūrą. Pasiduodame jos vilionėms, plaukiame tolyn nuo kranto. Ir štai pamatome pirmuosius augalus, įdomius akmenis, o tolumoje jau matyti daugiau žuvyčių. Prasideda tai, ko taip troškome, – povandeninio pasaulio pažinimas.

Iš karto supratome, jog instruktorius mums sakė tiesą. Greitai įsitikinome, kodėl čia traukia nardytojai iš viso pasaulio. Priglaudę rankas prie juosmens, yrėmės tik kojomis, nenorėdami sudrumsti sutiktos povandeninio pasaulio ramybės. Žuvytės nekreipė į mus dėmesio, tiesiog plaukė savo keliais. Matėme, kaip augalai susitraukia mums priartėjus, o baikščiausios žuvys slepiasi tarp akmenų. Pasiekus 3–4 metrų gylį augmenija tapo dar įvairesnė, o žuvytės margesnės.

Išlipę į krantą pasiklausinėjome apie PADI nardymo kursus. Jie trunka 3–4 dienas ir kainuoja apie 700–1000 Lt. Mums tai šiek tiek per brangu, bet manome, jog ateityje neatsilaikysime pagundai nerti dar giliau.

Kartu su rykliais

Pirmųjų nėrimų mums buvo negana. Kitą dieną išvykome į nardymo turą aplink salą, sustojant šešiose vietose po valandą panardyti. Patyrėme tai, ką stebėjome tik filmuose. Jau per pirmąjį nėrimą pamatėme laisvėje plaukiančius ryklius, atrodytų, plaukėme visiškai šalia jų. Nors šie rykliai žmonių nepuola (tokia oficiali versija), jausmas buvo neapsakomas. Filmuose grobuonys plaukia šalia. Jų pelekai atrodo grėsmingai, nors iš tiesų, manau, jie mūsų bijojo daugiau nei mes jų. Keliais judesiais jie priartėja prie mūsų, tačiau vos pasiekę pavojingą atstumą keliais judesiais pasislepia mėlynoje jūroje.

Įlipę į laivą, dar keletą akimirkų negalėjome atsigauti. Mes su jais plaukėme greta…