Kinija: dviračiu po kaimelius

Kotryna ir Rytis, užsidėję kuprines ant pečių, išvyko „atrasti“ pasaulio. Atsisakę turizmo agentūrų paslaugų, jie keliauja pasikliaudami savo jėgomis. O kuo gi jų kelionė skiriasi nuo tų, kurias dažniausiai renkasi turistai per agentūras? Specialiai svetainei www.alfa.lt Kotryna ir Rytis atskleidžia savo kelionės detales.

Siauriais takeliais

Kinijos civilizacija viena seniausių. Jos istorija be galo turtinga, žmonės darbštūs, religingi, verslūs. Nors pastaraisiais metais jaunimas vis intensyviau keliasi į didžiuosius miestus, senesnioji karta lieka ištikima puoselėtam gyvenimo būdui, kaip ir jų tėvai, jie gyvena kaime, verčiasi daugiausia žemės ūkiu. Visa tai nutarėme patys pamatyti sėdę ant dviračių ir pasileidę neasfaltuotais kaimelių takeliais.

Jangšuo (angl. Yangshuo) miestelis įsikūręs karstinių uolų papėdėje pietinėje Kinijos dalyje, garsus savo kraštovaizdžiu, kaimeliais. Žinodami, kad tai traukte traukia keliautojus, turizmu besiverčiantys kinai paruošė specialias dviračių trasas, besidriekiančias siaurais kaimelių takeliais.

Dviračius išsinuomojome viešbutėlyje, kuriame ir apsistojome. Čia pat nusipirkome ir ranka pieštus vietovės žemėlapius, kurie nėra labai aiškūs, tačiau jeigu visi keliauja jais vadovaudamiesi, nutarėme naudotis tokiais, kokie yra. Iš keleto maršrutų pirmąją dieną nutarėme įveikti 30-35 km atstumą iki Drakono tilto ir atgal. Vykti viena upės puse minant dviratį į priekį ir grįžti kita, atgal į Jangšuo miestelį.

Nuolatinis pavojus gatvėje

Suvalgėme sočius pietus, įsidėjome du gabalėlius bananinės duonelės bei keletą litrų vandens. To turėtų pakakti dienos kelionei. Viską susirinkę, sėdome ant patikimai atrodančių kalnų dviračių, kurie vienai dienai kainuoja 20 juanių (1 juanis apie 0,4 Lt). Jie išties nenuvylė.

Kaip ir daugelyje Azijos šalių, dviratininkai nėra gerbiami eismo dalyviai, todėl turėjome daug dėmesio skirti mus lenkiantiems automobiliams. Pastarieji dar likus keliems metrams iki mūsų naudojo signalą įspėdami, jog negalvotume pasukti į kairę. Iš pradžių visa tai atrodė savaime suprantama, tačiau pamačius, kaip kinai pirma atlieka veiksmą, o tik vėliau pasižiūri pro petį, pasidarė aiškiau, kodėl automobilių vairuotojai taip bijosi motociklininkų ar dviratininkų.

Nuolat žiūrėdami pro petį į automobilius, už geros valandos pasukome į dešinę nuo pagrindinio kelio, prieš pat tiltą per upę. Naujasis kelias vis siaurėjo, kol galiausiai pasileidome siauru žvyru išpiltu keliuku. Dideli namai, viešbučiai išnyko iš mūsų matymo zonos, pasirodė pirmieji mūriniai maži vietos gyventojų nameliai. Žmonės darbavosi savo daržuose, ganė karves. Susirūpinę darbu, jie retsykiais pakeldavo galvas ir išvydę užsieniečius maloniai atsakydavo šypsena bei rankos pamojimu. Vaikai išmokyti sakyti „Hello“, nuolat kartojo savo pirmąjį anglišką žodį, o išgirdę tokį pat atsaką pasidžiaugdavo tai pasakydami savo tėvams bei seneliams.

Pasiklydus padėjo intuicija

Keliukas neprognozuojamai vingiavo, po keleto tokių vingių pasiklydome. Žemėlapis per stambus, kad pagelbėtų grįžti į maršrutą. Beliko pasikliauti nuojauta, tai nebuvo sudėtinga, nes mūsų kelias turėjo eiti palei upę. Įsitikindami, jog ji šalia, mynėme pedalus pro gyventojų kiemus, ne kartą užpuolė šuo, bet nekando, turėjome praleisti karvių bandą, vedamą gerti vandens, mokyklą, pilną besišypsančių vaikų, pirštais rodančių vieni kitiems į mus. Po keleto kilometrų aptikome raudonas rodykles, vedančias prie pat mūsų tilto, tuomet pasidarė gerokai lengviau.

Pasiklydę pravažiavome keletą žemėlapyje pažymėtų bažnyčių, tačiau dėl to nesigailime. Po keleto valandų intensyvaus važiavimo dviračiu, pasiekėme mūsų tikslą - Drakono tiltą. Jis pastatytas iš akmenų, matyti, jog labai senas. Gražus. Pasižiūrėjome į laikrodį, jau buvo beveik pusė trijų po pietų, pakankamai laiko grįžti į Jangšuo mums žinomu keliu dar iki sutemų, tačiau keltis per upę ir išbandyti naują maršrutą pasirodė pernelyg rizikinga. Nutarėme naujus keliukus atrasti kitą dieną, šiandien atradimų jau pakaks.