Tailandas: nakvynė su vorais

Kotryna ir Rytis užsidėję kuprines ant pečių išvyko „atrasti“ pasaulio. Atsisakę turizmo agentūrų paslaugų, jie keliauja pasikliaudami savo jėgomis. O kuo gi jų kelionė skiriasi nuo tų, kurias dažniausiai renkasi turistai per agentūras? Specialiai svetainei www.alfa.lt, Kotryna ir Rytis atskleidžia savo kelionės detales.

Žmonėms, atostogaujantiems keletą savaičių per metus, ypač svarbu gerai pailsėti, ir grįžti į darbą kupiniems jėgų. Mums, ketinantiems keliauti keletą mėnesių, svarbiausias kriterijus buvo nakvynės pigumas ir vieta - kad nebūtume pernelyg toli nuo planuojamų aplankyti objektų. Po keleto bemiegių naktų, viešbučius ir svečių namus rinkomės atidžiau.

Bankokas, Khao San Road

Atvykę į Tailando sostinę Bankoką, pirmas naktis praleidome viešbutuke, kuriame kambarį buvome iš anksto užsirezervavę internetu. Rinkomės vieną iš pigiausių variantų, todėl pernelyg nenustebome, pamatę skurdų mažą kambarėlį be langų. Neseniai žiūrėjome filmą „Paplūdimys“, kuriame pagrindinis veikėjas atvyksta į tą patį Bankoko rajoną, apsistoja pigiame viešbutuke, ir pažvelgęs po lova pamatė lakstančius vabaliukus, taip dažnai sutinkamus ir mūsų daugiabučių virtuvėse. Iš karto įtariai patikrinome vonios kambarį ir po lova - tarakonų nepamatėm, tai mus maloniai nustebino. Kitas siurprizas nebuvo toks malonus. Nors užsisakėme kambarį su karštu vandeniu, tačiau duše iš čiaupo bėgo silpna srovelė drungno vandens. Kita vertus, karštas dušas visai nebūtinas, kai lauke termometro stulpelis siekia 30 laipsnių.

Pasivaikščioję po judrias Banglamphu rajono gatveles grįžome į savo kambarį poilsio. Deja, jo teko laukti iki paryčių. Pasirodo, šalia pat mūsų viešbutuko veikė keletas naktinių klubų, iš kurių sklindanti tranki muzika neleido užmigti net su ausų kamštukais. Muzikai kiek nutilus, į greta esantį kambarį grįžo linksmai nusiteikę kaimynai, ispanų kalba dar apie valandą dalinęsi vakaro įspūdžiais. Tarp kambarių sienos buvo visai be garso izoliacijos, susidare toks įspūdis, lyg kartu su kaimynais būtume viename kambaryje. Apie penktą valandą ryto pagaliau užmigome. Kitą rytą nuraminome save, kad panašių situacijų bus visos kelionės metu, todėl dėl tokių „menkniekių“ nesinervinome ir kito viešbučio neieškojome. Pasinėrę į spalvingą Bankoko gyvenimą, netrukus pamiršome nakties nuotykius.

Vėliau sužinojome, kad sumokėję už kambarį vos keliais litais brangiau, netoliese galėjome susirasti jaukesnį kambarį su storomis sienomis ramesnėje vietoje, su tikrai karštu vandeniu.

Dar veliau, jau isvyke is Bankoko, supratome, kad neverta internetu iš anksto užsisakyti kambario, nes kiekvieną kartą atvykę į naują vietą greitai susirasdavome kambarį nakvynei. Dažnai nakvynės kainą pavykdavo suderėti mažesnę, nei nurodyta internete.

Tailando salos ir kurortai

Atvykus į naują vietą, skubėdavom kuo greičiau susirasti vietą nakvynei, kad pasidėję sunkias kuprines galėtume kuo greičiau apžiūrėti vietovės. Porą kartų pasigailėjome, kad taip skubėjome, nes ilgiau paieškoję būtume suradę jaukesnių vietų už mažesnę kainą. Vėliau sugalvojome, kad atvykus vienas iš mūsų eina į parką arba kavinukę su visomis kuprinėmis ir laukia, kol kitas neskubėdamas apvaikšto keletą vietų ir suranda tinkamiausią.

Ypač geromis sąlygomis ir pigiai apsistodavome Tailando salose mažuose nameliuose (angl. „bungalow“) ant jūros kranto arba ant kalno, nuo kurio atsiveria nuostabus vaizdas į jūrą. Koh Yao Noi saloje gyvenome už keliasdešimt metrų nuo paplūdimio, kokį iki tol esame matę tik atvirukuose. Už vieną naktį nedideliame mediniame namelyje su stogu iš nendrių mokėjome 30 Lt. Vakarais sutemus namelio vonios lambaryje sutikdavome delno dydžio vorą ir keletą kiek mažesnių tarakonų. Na, o ko daugiau tikėtis gamtoje tropikuose? Ramiai užmigdavome po visą lovą dengiančiu tinkleliu nuo uodų. Kitose salose nameliuose nebesutikome šių egzotiškų gyventojų, tik kartais tekdavo imtis priemonių, ginantis nuo uodų.

Smagu apsistoti tokiuose nedideliuose svečių namuose. Artėjant vakarui aptarnaujantysis personalas informuodavo, kokius patiekalus galėsime paragauti jų jaukiame restoranėlyje vakarienės metu. Šviežutėlės žuvies, o gal jūros gėrybių, lėtai kepančių ant žarijų? Maloniai prašom. Paprastai po dienos darbų pabendrauti su svečiais restorane pasilieka ir šeimininkai, su kuriais įdomu pakalbėti įvairiomis temomis. Atsipalaidavę vietiniai gyventojai noriai pasakoja apie savo gyvenimą ir svajones, bei nuoširdžiai pataria, kokias vietas apylinkėse verta pamatyti.