Tailandas: sutiktų žmonių pasauliai

Kotryna ir Rytis, užsidėję kuprines ant pečių, išvyko „atrasti“ pasaulio. Atsisakę turizmo agentūrų paslaugų, jie keliauja pasikliaudami savo jėgomis. O kuo gi jų kelionė skiriasi nuo tų, kurias dažniausiai renkasi turistai per agentūras? Specialiai svetainei www.alfa.lt Kotryna ir Rytis atskleidžia savo kelionės detales.

Savarankiškai keliaujant po svetimas šalis, kiekviena minutė gali būti kupina netikėtumų. Važiuojant porą tūkstančių kilometrų traukiniu, lėktuve, viešbutyje, restoranuose ar tiesiog gatvėje gali susipažinti su žmonėmis iš skirtingų šalių. Kiek daugiau nei tris savaites keliaudami po Tailandą, sutikome keletą labai įdomių žmonių.

Pakeliui į Tailandą

Su Katja susipažinome skrisdami į Tailandą. Lėktuve mūsų vietos buvo pačioje ekonominės klasės eilių pradžioje. Apsidžiaugėme, kad bus vietos kojoms. Tačiau iš vienos pusės atsisėdo mama tailandietė su mažu vaikeliu, iš kitos – kita mama, vokietė. Sunerimę susižvalgėme ir susitaikėme su mintimi, kad laukia bemiegė naktis. Vaikai pasirodė labai mėgstantys bendrauti, pasidarė linksmiau. Taip susipažinome su šalia sėdinčia vokiete Katja ir mažuoju Finn, keliaujančiais pailsėti į Tailandą, kur jau laukė vyras, gydytojas. Išsiaiškinome, kad jie kartu jau keletą metų gyvena Kinijoje, Šanchajuje. Pasirodo, Katja – buvusi aktyvi keliautoja, prieš dešimtį metų apkeliavusi visą Pietryčių Aziją viena. Ir dabar ji yra pamišusi dėl kelionių. Mums, tik pradedantiems savo kelionę, ji davė vertingų patarimų, kokias vietas verta aplankyti šiame regione. Prisipažinsime, vykdami į Tailandą net neįsivaizdavome, ko tikėtis, kaip mus pasitiks šios šalys, kokių nuotykių patirsime. Pakalbėjus su Katja, pasidarė žymiai drąsiau – jei ji viena apkeliavo šias šalis prieš dešimt metų, be abejonės, tai sugebėsime ir mes!

Bankoke. Pažintis autobuse

Praleidę porą dienų Bankoke, traukinių stotį nusprendėme pasiekti vietiniu autobusu. Laukdami autobuso, stotelėje susipažinome su Benu iš Velso. Tailande jis jau ne pirmą kartą, parekomendavo aplankyti keletą mums nežinomų vietų. Jis prisipažino, kad į Velsą grįžta padirbti keletą menesių, o užsidirbęs kažkiek pinigų perka lėktuvo bilietą ir keletą mėnesių keliauja. Vėlgi mums didžiausią įspūdį padarė, kad Benas keliauja vienas. Pasak jo, keliaudamas vienas, jis visiškai nesijaučia vienišas, nes sutinka daugybę įdomių žmonių, keliautojų, tokių kaip mes.

Koh Yao Noi sala

Nuvykę Koh Yao Noi salą, apsistojome namelyje ant jūros kranto. Keliolika tokių namelių ir nedidelis restoranas priklauso keturiems tailandiečiams broliams. Jie savo verslą nusprendė pradėti prieš keletą metų. Taip pat toje pačioje saloje, už poros kilometrų, jie turi įrengę keletą labai prabangių apartamentų privačiame paplūdimyje, kuriuose nakvynė kainuoja 2500 Lt, o šiuose apartamentuose atostogų metu yra svečiavęsis pats Tailando karalius ir dainininkė Janet Jackson.

Plaukdami motorine valtimi iš Koh Yao Noi salos, susipažinome su australės ir prancūzo pora. Šneki australė papasakojo, kad pagal specialybę keliolika metų dirbo kirpėja, kol nusprendė, kad toliau taip gyventi nebenori. Apskaičiavo, kad, pardavusi namą, dar pridėjusi sutaupytus pinigus, galėtų keliauti po Pietų Ameriką ir Aziją visą gyvenimą. Šiai mūsų pažįstamai labiau patinka nuvykus į kažkurią šalį vienoje vietoje praleisti daugiau laiko – mėnesį arba net keletą. Taip ir pigiau, ir galima artimiau susipažinti su vietiniais žmonėmis, gyventi jų kasdieniu gyvenimo ritmu.

Benardant Ao Nang pakrantėje

Atvykę į Ao Nang kurortą, susidomėjome povandeniniu pasauliu. Iš šio kurorto patogu nuvykti į keturias nedideles salas panardyti. Plaukdami į pirmą salą, susipažinome su šviesiaplauke vengre Szuszi. Tailandas jai labai patinka, gaila, kad turi grįžti į darbą jau po savaitės. Szuszi Tailande atostogavo su drauge, kuri tuo metu buvo išvykusi į kitą kurortą, tačiau jau kitą dieną jos planavo susitikti. Beveik neįtikėtina, tačiau kitą dieną valgydami vietinėje užeigoje susipažinome su kita vengre, irgi vardu Szuszi. Paaiškėjo, kad šios dvi Szuszi ir yra draugės, o mes su jomis susipažinome skirtingu metu! Pirmoji Szuszi jau buvo papasakojusi apie mus antrajai, todėl smagiai pasijuokėme iš šio netikėto susitikimo. Antroji Szuszi Tailande ketino praleisti dar keletą savaičių. Jos vaikinas yra šveicaras ir ji pati neatmeta galimybės netrukus persikelti į Šveicariją.

Ko Tao sala

Iš Ao Nang nusprendėme vykti į Ko Tao salą. Pakeliui autobuse susipažinome su vokiečiu Jacku ir trimis pleputėmis kanadietėmis. Jackas labai įdomi asmenybė. Jau 10 metų su pertraukomis keliauja po pasaulį. Paprastai keliauja keturis mėnesius per metus. Padirba Vokietijoje ir lekia į Pietryčių Aziją, gyvena nameliuose ant jūros kranto, leidžia laiką paplūdimiuose. Jackas prasitarė, kad šiuose kraštuose vidutiniškai per mėnesį išsiverčia su 1500 Lt. Draugės kanadietės po šiuos kraštus keliavo ką tik pabaigusios mokyklas, ketino kelionei skirti tiek pat laiko, kiek ir mes – pusę metų. Į Ko Pha–Ngan salą šios merginos vyko pašėlti garsiame vakarėlyje, vykstančiame kiekvieną mėnesio pilnatį, į kurį kaskart atvyksta iki dešimties tūkstančių šokių muzikos gerbėjų. Mūsų linksmai kompanijai atvažiavus į uostą, Jackas prasitarė, kad tą dieną buvo jo 40 gimtadienis. Ta proga dar spėjome visi kartu šventiškai pavakarieniauti.

Nardydami šalia Ko Tao salos, susipažinome su izraeliečiu Amalu iš Haifos, keliavusiu po Naująją Zelandiją bei Australiją pusę metų. Jis išėjo iš darbo, nes įgriso rutina ir leidosi į kelionę. Neįtikėtina, jis puikiai atsimena mūsų pasididžiavimą Raimondą Žutautą, žaidusį Haifos komandoje ir pelniusį neįtikėtiną įvartį į „Manchester United“ vartus! Pasak jo, šis žaidėjas vis dar yra vertinamas kaip vienas geriausių visų laikų klubo žaidėjų.