Rajonų gyventojai atsigręžia į elektronines parduotuves

Internetas
Internetas
  © Photos.com
Alfa.lt
2009-03-17 12:36

Didžiausias prekybos centras internete „Pigu.lt“ daugiau nei 40 proc. užsakymų sulaukia iš šalies rajonų gyventojų. Pirkėjams mažesniuose miestuose, kuriuose uždaromos įvairios prekybos vietos ir mažinama pasiūla, apsipirkimas internetu tampa patraukliausiu būdu įsigyti prekių.

Mažėjant prekybos vietų skaičiui ir prekių pasiūlai, apsipirkimas rajonuose tampa brangesnis ir sudėtingesnis: mažose parduotuvėlėse netelpa visų rūšių prekės, todėl pirkėjai neturi iš ko rinktis, o ir kainos ten pastebimai didesnės. Specializuotų prekių parduotuvės rajonuose nesteigiamos, pirkėjams tenka vykti į centrinius rajonų miestus.

„Norėdami nuolaidų ir platesnio pasirinkimo mažesnių miestų gyventojai priversti vykti į didmiesčius ar bent rajonų centrus. Taip pirkėjai turi papildomai susimokėti už kelionę, didesnių prekių gabenimą, sugaištama daug laiko. Apsipirkimas internete tampa labai racionaliu pasirinkimu, nes prekės pristatymo mokestis yra žymiai mažesnis už bet kokias išlaidas ilgesnei kelionei, sutaupoma ir laiko – prekės pristatomos pirkėjui tiesiai į namus“, – sakė „Pigu.lt“ direktorius Dainius Liulys. Greitu metu įmonė planuoja pristatymo kainodaros pokyčius ir ketina pasiūlyti nemokamą brangesnių prekių pristatymą visoje Lietuvoje.

Prekybos internete privalumus pripažino ne tik regionų pirkėjai, kurie šiuo metu pateikia daugiau nei 40 proc. visų „Pigu.lt“ užsakymų. Pastebima, kad tradiciniai prekybininkai, pakilus prekybos ploto nuomos kainoms ir pakitus sąlygoms, mažina prekybos vietų skaičių mažesniuose miesteliuose ir taip pat gręžiasi į elektroninę prekybą, kad galėtų pasiekti visus Lietuvos gyventojus.

Technologijoms miestų dydis nesvarbus

Taupantys laiką ir pinigus rajonų gyventojai vis dažniau renkasi elektroninę prekybą, o miesto dydis interneto technologijų panaudojimui apsipirkimui įtakos nebeturi. Pasak D. Liulio, kai „Pigu.lt“ pradėjo savo veiklą, daugiau nei pusė užsakymų atkeliaudavo iš Vilniaus. Nors užsakymų kiekis nuolatos auga, dabar užsakymai iš pirkėjų Lietuvos sostinėje sudaro tik trečdalį visų „Pigu.lt“ užsakymų. „Netgi kitus didžiuosius Lietuvos miestus, Klaipėdą ar Šiaulius, užsakymų kiekiu tūkstančiui gyventojų lenkia mažesnieji. Pirmaujantys miestai yra Jonava, Mažeikiai, Marijampolė“, – teigė D. Liulys.

Pagal „Pigu.lt“ duomenis pirkėjai iš regionų savo krepšelio piniginiu dydžiu nesiskiria nuo pirkėjų sostinėje. Apskritai „Pigu.lt“ pirkėjai labiausiai graibsto knygas, kompiuterinę techniką bei kvepalus. Tačiau kai kurios prekių grupės rajonuose yra labiau paklausios palyginus su jų pardavimo vidurkiu Lietuvoje. Mažuose miesteliuose sporto prekės yra labiau perkamos nei dideliuose. Rajonų centruose populiaresnės automobilių prekės, prekės kūdikiams ir vaikams. Taip pat rajonuose labai populiarios fotografijos prekės, mobilaus ryšio prietaisai, muzikos grotuvai bei buitinė technika. „Ši statistika rodo, kad regionų gyventojai nori didesnio pasirinkimo ir jiems labai patrauklios technikos prekės“, – teigė „Pigu.lt“ direktorius.

„Pigu.lt“ planuoja augimo metus

Didėjantis susidomėjimas elektronine prekyba regionuose ir taupymo tendencijų stiprėjimas tarp pirkėjų elektroninei prekybai žada augimo metus. Praėjusių metų pabaigoje „Pigu.lt“ apyvarta pasiekė 5 milijonus litų. Po ramios metų pradžios vasarį prekyba atgijo, ir fiksuojamas spartus apyvartos augimas.

„Pirmą kartą apsilankiusių pirkėjų užsakymai „Pigu.lt“ prekybos centre sudaro tik 16 proc. Likusius užsakymus atlieka grįžtantys lankytojai. Tai rodo, kad prieš apsispręsdami pirkti, pirkėjai palygina kainas bei kitas sąlygas keliose parduotuvėse, o tada grįžta į „Pigu.lt“ užpildyti užsakymo. Šiuo metu pirkėjams svarbiausias argumentas yra kaina, o apsipirkimas mūsų prekybos centre leidžia ženkliai sutaupyti. Todėl mes į dabartinę ekonominę situaciją žiūrime optimistiškai ir per šiuos metus planuojame pasiekti 27 milijonų litų apyvartą“, – teigė „Pigu.lt“ direktorius D. Liulys.