Tailandas: įdomusis visuomeninis transportas

Tailandas: įdomusis visuomeninis transportas (R. Davidovičiaus nuotr.)

Kotryna ir Rytis, užsidėję kuprines ant pečių, išvyko „atrasti“ pasaulio. Atsisakę turizmo agentūrų paslaugų, jie keliauja pasikliaudami savo jėgomis. O kuo gi jų kelionė skiriasi nuo tų, kurias dažniausiai renkasi turistai per agentūras? Specialiai svetainei www.alfa.lt Kotryna ir Rytis atskleidžia savo kelionės detales.

Tailande puikiai išplėtotas turizmo verslas. Bankoke veikia tūkstančiai turizmo agentūrų, kiekviename miestelyje suskaičiuodavome bent keletą jų. Užėjęs gali nemokamai gauti informacijos, lankstinukų anglų kalba apie rekomenduojamas aplankyti vietas, taip pat sulauksi daugybės pasiūlymų vykti į jau suorganizuotas ekskursijas. Sistema veikia nepriekaištingai: užsisakius ekskursiją, sutartą valandą prie viešbučio durų atvyksta taksi, kuris nuveža prie autobuso. Autobusas komfortiškas, su oro kondicionieriais, nuveža į numatytas apžiūrėti vietas, o vėliau laiku parveža namo. Ekskursijų metu keleiviai pietauja iš anksto užsakytuose restoranuose, visos keliones metu yra vaišinami gaiviaisiais gėrimais, kurie jau yra įskaičiuoti į ekskursijos kainą. Kitaip tariant, sumokėjęs už ekskursiją, turistas gali daugiau niekuo nesirūpinti ir tiesiog smagiai leisti laiką.

Vis dėlto mes nusprendėme nevykti į tokias patogias ekskursijas, o viską planuoti patys. Taip ir pigiau (kartais tas pačias vietas aplankydavome du ar net tris kartus pigiau), ir įdomiau.

Kelionė autobusais

Iš Bankoko į Krabi provincijos centrą nusprendėme vykti autobusu. Autobusų stotyje įsigijome bilietus, kaip buvome informuoti, pirmos klasės autobuse. Kartu su bilietais gavome spalvotus lipdukus su ranka rašytu užrašu „Krabi“, kuriuos turėjome užsiklijuoti ant marškinėlių. Nuotraukose buvo pavaizduotos plačios sėdynės, nakties metu išskleidžiamos beveik kaip lovos. Deja, įsėdę į autobusą pamatėme, kad nuotraukos darytos kitame autobuse, nes mūsų vietos nebuvo patogios, o mūsų kojos per ilgos, kad galėtume jas ištiesti. Su kitais keleiviais draugiškai pažiūrėję filmą „Transporteris“ nusiteikėme miegui. Valandą pasnaudę atsibudome, nes autobuse įsijungė šviesos ir vairuotojas visus informavo, kad važiuosime tik po pusvalandžio. Išlipę pamatėme, kad sustojome prie pakelės restorano, kuriame kai kurie keleiviai užsisakė pavalgyti. Mes vidurnaktį valgyti visai nenorėjome, todėl įlipę į autobusą kantriai laukėme pasisotinusių bendrakeleivių.

Tuo nakties nuotykiai autobuse nesibaigė. Paryčiais, apie penktą valandą, autobusas sustojo prie laukuose esančios pavėsinės, kaip vėliau supratome, tai buvo stotis. Nustebome, kai vairuotojas pasakė visiems išlipti iš autobuso ir eiti į stotį „užsiregistruoti“. Čia ir paaiškėjo, kam reikalingi mūsų lipdukai. Pagal juos mes buvome suskirstyti į grupes ir po pusvalandžio apsimiegojusių keleivių atvažiavo pasiimti keletas mažesnių autobusų. Valanda vėliau, nei planuota, sėkmingai pasiekėme Krabi.

Vėliau dar porą kartų panašiai keliavome autobusu ir kiekvieną kartą su nuostaba stebėjome, kaip puikiai veikia ši „lipdukų“ sistema. Kasdien autobusais po Tailandą keliauja dešimtys tūkstančių žmonių, o šie srautai reguliuojami tik telefonu, nesinaudojant net kompiuteriais!

Naktis laive

Didesnius atstumus stengdavomės įveikti naktį. Taip sutaupydavome neišleisdami pinigų nakvynei viešbutyje. Autobuse apie kokybišką poilsį galėjome tik pasvajoti, o naktis laive plaukiant į Ko Tao salą paliko žymiai geresnį įspūdį. Pats laivas didžiulis, pusė jo denio skirta įvairiems kroviniams gabenti, kita pusė skirta žmonėms. Įsivaizduokite: didžiulė patalpa, pilna gultų su pagalvėmis ir antklodėmis. Publika marga – beveik pusė keleivių tailandiečių, kita pusė – užsieniečių turistų, tokių kaip mes. Vietos ne per daugiausia, gulime visi susiglaudę. Be abejo, visada atsiras keletas knarkiančių miegalių, kurie trukdys miegoti kitiems. Matyt, mes buvome gerokai pavargę ir netrukus kietai įmigome.

Taksi ir tuk tuk‘ai Bankoke

Sunku žengti žingsnį turistų lankomose vietose Bankoke, neišgirdus „Hello, taksi?“ arba „Hello, tuk tuk?“ Kiek pasivaikščiojus, norėdavosi kuo greičiau eiti į atokesnes vietas, kad negirdėtume šių įkyrių pasiūlymų. Patartume atsargiai rinktis taksi arba tuk tuk‘ų vairuotoją. Kai kurie siūlo nuvežti į lankytinas vietas už juokingai mažą kainą, pavyzdžiui, 1 litą. Sutikę važiuoti, keleiviai paprastai nuvežami ne į pageidaujamą vietą, o į vairuotojo „giminaičio“ parduotuvę, kurioje beveik prievarta verčiami įsigyti suvenyrų arba papuošalų.

Tailandas: įdomusis visuomeninis transportas

Tailandas: įdomusis visuomeninis transportas (R. Davidovičiaus nuotr.)