Internetinėms parduotuvėms krizė nė motais

Klaviatūra
Klaviatūra
  © Photos.com

Ekonominei krizei purtant visą pasaulį, internetinių parduotuvių atstovai ir vadovai išlieka ramūs ir džiaugiasi didėjančiu pelnu bei sparčiai augančiais reklamos užsakymais.

Pasak DVD ir knygomis prekiaujančios „Level.lt“ parduotuvės vadovo Pauliaus Virbicko, krizė – palankus metas pritraukti naujus klientus. „Krizės tendencija tokia, kad žmogus, turėdamas mažiau laisvų pinigų, daugiau laiko praleidžia namuose naršydamas po internetą, ieškodamas kur pigiau įsigyti prekių ir taip atranda internetines parduotuves“, – Alfa.lt sakė jis.

P. Virbickas ypač džiaugėsi stipriai didėjančiu knygų pardavimu. Pasak jo, krizė paprastai neįtakoja literatūros paklausos, nes žmogus, knygai išleidęs gana nedaug pinigų, kelioms dienoms gali atitrūkti nuo pasaulio.

„DVD prekyboje stabtelėjimų šią akimirką nejaučiame, tačiau, lyginant su praėjusių metų tendencijomis, įrašų parduodame mažiau“, – sakė „Level.lt“ vadovas. Filmų paklausos sumažėjimą jis siejo su piratavimu, nes daugeliui paprasčiau parsisiųsti filmą nei sumokėti ir dar laukti keletą dienų kol jis atsidurs vartotojo rankose. P. Virbickas pridūrė, kad įrašų šiuo metu parduoda daugiau už konkurentus, prekiaujančius ne internete.

Gerais rezultatais gyrėsi ir foto-video technika prekiaujančios parduotuvės „Fotofabrikas.lt“ pardavimų vadybininkas Simas Jokubauskas. „Kaip elektroninė parduotuvė krizės metu jaučiamės gerai. Sąstingio nematome, prekių pardavimas kyla, lapkritį jis buvo netgi 40 proc. didesnis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.“, – Alfa.lt pasakojo jis.

S. Jokubauskas sakė, kad šiuo metu daugiau sunkumų patiria konkurentai, prekiaujantys tradicinėse parduotuvėse bei patikino, jog internetinės parduotuvės išlaikymo kaštai yra mažesni, lyginant su įprasta.

Save didžiausia interneto parduotuve vadinanti „Pigu.lt“ taip pat nesiskundė dėl krizės sumažėjusiu pelnu. „Jeigu kiti kenčia nuo krizės, mes matome itin spartų prekių pardavimo augimą, ypač nuo lapkričio vidurio“, – Alfa.lt sakė bendrovės vadovas Dainius Liulys.

Pasak D. Liulio, bendrovės lapkričio mėn. prekių pardavimas siekė 1,2 mln. litų, spalį – 980 tūkst. lt. Gruodžio mėn. parduotuvė tikisi panašių skaičių, o tarpušvenčio laikotarpiu – augimas greičiausiai sumažės.

Ekspertams prognozuojant, jog krizės akivaizdoje reklama kelsis į internetą, visos trys parduotuvės patikino, kad šiuo metu stipriai išaugo reklamos užsakymų kiekis. „Vienu metu ją net turėjome pristabdyti, nes užsakymai pranoko planus“, – sakė „Pigu.lt“ vadovas.

Personalo, dirbančio internetinėje prekyboje, dydis yra sąlyginai nedidelis. Šiuo metu „Level.lt“ dirba tik pora darbuotojų, „Fotofabrikas.lt“ – apie dešimt, tik „Pigu.lt“ išsiskiria iš konkurentų – joje darbuojasi net apie 40 žmonių.

„Level.lt“ žada, kad klientas prekę gaus praėjus 2-3 darbo dienoms nuo užsakymo ir už pristatymą turės sumokėti 10 litų, nebent pirks už daugiau nei 100 Lt. – tada pristatymas nemokamas. „Fotofabrikas.lt“ skelbia, kad prekės pirkėją pasieks taip pat per 2-3 darbo dienas, o už pristatymą teks sumokėti nuo 9 iki 12 litų. „Pigu.lt“ pirkinius pristato už penkis litus ir kliento namus jie pasiekia vėliausiai per 14 dienų.