REKLAMA

Ką apie žmogaus asmenybę atskleidžia daiktų perteklius jo aplinkoje

REKLAMA

Daiktai, kuriuos mes saugome, sukelia stiprias emocijas. „Ar tai būtų neperskaitytų laikraščių šūsnys, ar netinamo dydžio drabužiai, pasenusi elektronika, ar tuščios margarino dėžutės – daiktai, kurie susikaupia mūsų namuose, atspindi mūsų slapčiausius jausmus ir mintis“, – rašo „The Wall Street Journal“ žurnalistė Melinda Beck.

Vis daugiau profesionalių interjero kūrėjų pripažįsta, kad prieš pardedant kovą su šlamštu jų klientams reikia išsiaiškinti, kodėl jie jį kaupia. Kai kuriais atvejais praverčia psichoanalitikas.

Kartais chroniška netvarka gali būti dėmesio stokos sindromo ar hiperaktyvumo , obsesinio kompulsinio sindromo ar silpnaprotystės požymis. Visiems šiems sutrikimams būdingi planavimo, koncentracijos ir sprendimų priėmimo sunkumai.

DaiktaiMelinda Beck tvirtina, kad egzistuoja 6 daiktų kaupimo tipai.

1. „Kaip senais laikais“

REKLAMA

Žmonės dažnai kaupia daiktus, sukeliančius prisiminimus apie vaikystę, mirusius augintinius, sportinius laimėjimus. Su jais tikrai sunkus išsiskirti.

2. „Trimis dydžiais per maži“

Nesvarbu, ar pastorėjo ar suliesėjo, kai kurie žmonės negali susitaikyti su permaina ir galvoja, kad kada nors tas daiktas vėl gali būti kaip tik.

3. „Pirk dabar, mokėk vėliau“

Spintoje daug nevilkėtų rūbų – požymis, kad žmogus stengiasi pirkiniais kompensuoti nepatenkintus emocinius poreikius.

4. „Neįgyvendintų planų saugykla“

Nebaigti projektai, užmesti hobiai… Koncentracijos ir sprendimų priėmimo problemos gali būti dėmesio deficito ar hiperaktyvumo sindromo simptomai.

5. „Tas daiktas turėtų būti kažkur čia“

Poreikis kaupti daiktus gali būti obsesinio kompulsinio sindromo požymis. Anksčiau šlamšto kaupimas buvo laikomas šio susirgimo dalimi, tik vėliau jis buvo išskirtas kaip atskiras sutrikimas.

6. „Magnetinės juostelės mąstysena“

Tokios mintys kaip: „Kam nors gali prireikti“ arba „Kada nors jis vėl gali tapti vertingas“ apsunkina išsiskyrimą su pasenusiais elektronikos prietaisais.

DaiktaiMelinda Beck pateikia vertingų patarimų, kaip pradėti kovą su šlamštu.

Pradėkite nuo mažos vietos

Jei neturite laiko didelėms permainoms, sutvarkykite bent vieną stalčių ar kambario kampą.

Skirkite truputį laiko

Nustatykite žadintuvą 15 minučių ir pažiūrėkite, ką jums pavyks per tą laiką nuveikti.

Padalinti didelę užduotį į smulkesnes naudinga žmonėms, kuriems kyla problemų su koncentracija ir dėmesiu.

Išdalinkite daiktus

Kai surasite „naujus namus“ daiktams, kuriuos galima išsaugoti, palengvės išsiskyrimo skausmas ir kaltės jausmas dėl švaistymo.

Fotografuokite

Suknelės, kurią vilkėjote per mokyklos išleistuves, ir kitų nostalgiškų daiktų nuotraukos užims mažai vietos ir sukels tuos pačius prisiminimus.

Prisiminkite 80/20 taisyklę

Dauguma žmonių 80 procentų savo laiko vilki 20 procentų turimų drabužių.

Atlikite inventorizaciją

Kiek batų porų, džinsų, kaklaraiščių, juodų suknelių ir kitų daiktų turite ir kiek jums reikia? Nustatykite sau ribas.

Pirkite su protu

Ar jums tikrai to reikia, ar bandote užpildyti psichologinį vakuumą? Spinta, kurioje yra drabužių ar avalynės su nenuplėštomis etiketėmis, patvirtina antrąjį variantą.

REKLAMA

Naujienos iš interneto

Alfa.lt naujienos

REKLAMA