Kaip suprasti, kada kūnas reikalauja dėmesio sau

Šiuolaikinėje psichoterapijoje yra maždaug penkiolika rimtų mokslinių krypčių, orientuotų į kūną. Jos moko mus surasti bendrą kalbą su savo kūnu, atsikratyti fiziologinių blokų, kurie gali sukelti neurozes ir rimtų fizinių ir psichinių sutrikimų.

Kad ir kokios dvasingos ir išsivysčiusios būtybės mes esame, vis tiek nemažą mūsų būties dalį reguliuoja biologiniai dėsniai. Mes paprasčiausiai negalime ignoruoti savo organizmo. Pavyzdžiui, dauguma motyvacijos teorijų patvirtina paprastą tiesą: kol nėra nors minimaliai patenkinti pamatiniai žmogaus poreikiai, kitų, aukštesnių, vertybių vargu ar jis galės tinkamai siekti.

Kaip suprasti, kad jūs tikrai „draugiškai sugyvenate“ su savo kūnu?

Štai trumpas signalų sąrašas, į kuriuos būtina atsižvelgti.

1. Atkreipkite dėmesį į savo kūno laikyseną, eiseną, judesių lengvumą ir kaip jums sekasi išlaikyti pusiausvyrą.

2. Stebėkite savo kūną. Ar nėra užspaudimo, įtampos jausmo, vienos raumenų grupės sąstingio, neelastingų vietų ar atvirkščiai nukarusių, suglebusių kūno dalių?

3. Galbūt jums dažnai maudžia kokia nors kūno vietą, kad ir visai silpnai, be jokios medicininės priežasties?

4. Atsakykite sau atvirai, kada paskutinį kartą patyrėte visavertį orgazmą. Kaip dažnai užsiimate seksu?

5. Ar gaunate pakankamai malonių kūno pojūčių, ar nejaučiate „kontaktinio bado“? Ar netrūksta jums vizualinių, garsinių stimulų?

Visi tie aliarminiai signalai nėra pretekstas skubiai imtis ryžtingų veiksmų, bet turi jums priminti, kad jūsų kūnas nusipelnė visapusiško dėmesio. Pamilkite savo kūną, negailėkite jam dėmesio ir nustebsite dėl nuostabių permainų savo gyvenime, kurios prasidės netrukus!

Kūno signalai