​Ledinis iššūkis: socialinių tinklų fenomenas ar naujųjų laikų pagalba?

Iššūkyje dalyvavo ir Bilas Gatesas (Youtube.com vaizdo medžiaga)
Nuotraukų galerija (1/3)

Iššūkyje dalyvavo ir Bilas Gatesas (Youtube.com vaizdo medžiaga)

Socialiniuose tinkluose – vartotojų bumas, todėl vargu ar būtų lengva rasti bent vieną vidutinio amžiaus žmogų, kuris niekada nebūtų girdėjęs apie „Twitter“ ar „Facebook“. Nežinia, ar socialinio tinklo „Facebook“ kūrėjas Markas Zuckerbergas tikėjosi, kad jo tinklas, iš pradžių skirtas bendrauti universitetų studentams, pasieks tokią populiarumo viršūnę.

Vis dėlto, staigiai išpopuliarėjus įvairiausiems socialiniams tinklams, stebina ne prisijungusių žmonių skaičius, bet smarkiai pakitusi paskirtis. Susirašinėti, kelti nuotraukas ar klausytis muzikos skirti tinklai vis dažniau tampa įrankiu spręsti socialinėms ar politinėms problemoms. Nuo susikūrimo pradžios tinkluose „Instagram“, „Twitter“, „Facebook“ ar „Youtube“ kūrėsi daug mažų kampanijų iniciatyvų, bet ledinis iššūkis, rugpjūčio mėnesį įgavęs pagreitį, tapo fenomenu. Socialinė akcija, skirta padėti sunkios ligos vaistui išrasti, išgarsėjo visame pasaulyje, o prie jos jungiasi net ir didžiausių valstybių prezidentai.

Vieno žmogaus idėja – viso pasaulio iššūkis

Ledinio iššūkio (angl. „Ice bucket challenge“) iniciatyva gimė siekiant surinkti pinigų organizacijai, bandančiai surasti vaistą nuo šoninės amiotrofinės sklerozės (angl. amyotrophic lateral sclerosis – ALS), dar vadinamos Lou Gherigo liga. Ši liga ilgainiui atima gebėjimą kontroliuoti raumenis, taigi sutrinka ir judėjimo, valgymo, kalbėjimo, ir netgi kvėpavimo funkcijos.

Iššūkio esmė – per parą nusifilmuoti, kaip ant žmogaus pilamas šalto vandens ar ledukų kibiras ir šį vaizdo įrašą paviešinti. Tai atlikus, iššūkį reikia mesti kitiems trims žmonėms. Jei žmogus neišdrįsta užsipilti šalto vandens, minėtai organizacijai privalo paaukoti šimtą dolerių.

Vis dėlto, nors savęs laistymo lediniu vandeniu idėja šių metų rugpjūčio mėnesį pasiekė didžiąją dalį pasaulio žmonių, ši labdaringa akcija startavo anksčiau. 2013 metų žiemą Šiaurės Amerikoje socialiniuose tinkluose startavusios idėjos pagrindinis principas, kuriuo remiamasi ir dabar, buvo paaukoti pinigų vėžio tyrimams arba įšokti į ledinį vandenį. Šią akciją lėmė daugybė veiksnių, tačiau jos autorius nėra žinomas. Dėl pavojaus šokti į labai žemos temperatūros vandenį šis būdas buvo labai greitai sukritikuotas.

Spėjama, kad šio reiškinio atiradimą galėjo paskatinti UPCI organizacijos jaunimo padalinys „Sheaves For Christ“. 2014 metų balandžio mėnesio 26 dieną Amado Huizaras paskelbė vaizdo medžiagą, kurioje ragina paaukoti 100 dolerių misijos fondui arba įšokti į ledinį vandenį. Netrukus pasirodė daug vaizdo medžiagos, kuriose žmonės vieni ant kitų arba ant savęs kibirais pila ledinį vandenį.

Šio iššūkio viena iš versijų startavo ir 2014 m. liepos 4-ąją tolimojoje Naujojoje Zelandijoje. Idėjos autoriai – paramos centras, padedantis dėl vėžio žmogų praradusiems artimiesiems kovoti su skausmu ir liūdesiu. Šį išbandymą išdrįsę įgyvendinti asmenys savo pasiekimais iškart dalijosi socialiniuose tinkluose. Staigiai išpopuliarėjęs visuotinis reiškinys dar didesnio populiarumo sulaukė, kai prie jo prisijungė garsūs žmonės.

Viena iš pirmųjų pasaulinių žvaigždžių – liepos 15-ąją save apsipylęs golfo žaidėjas Chrisas Kennedy. Pagal pasaulyje pripažintas taisykles, iššūkį gavęs žaidėjas jį atliko, o išbandymą perdavė savo pusseserei Jeannete Senerchiai, kurios vyras jau vienuolika metų serga šoninės amiotrofinės skleroze.

Po dienos Jeannete šį iššūkį atliko kartu su šešiamete dukra. Šios savo išbandymą kvietė atlikti Pat Quinn, 31-erių metų niujorkietę, kuriai prieš metus buvo diagnozuota ta pati liga. Moteris greitai susisiekė su savo šeima ir draugais iš viso pasaulio, tad žinia labai greitai pasklido. Išbandymą atlaikė ir kitas su šia liga kovojantis buvęs Bostono koledžo beisbolo žaidėjas Pete'as Fratesas. Jo artimas draugas, irgi buvęs žaidėjas, Corey Griffinas buvo vienas iš tų, kuris prisidėjo prie projekto įgyvendinimo. Deja, trečiadienį buvo pranešta, jog vaikinas nuskendo.

Tarp šąlančių – pasaulinės žvaigždės

Nors kampanija prasidėjo neseniai, prie jos prisijungė labai daug žmonių iš viso pasaulio. Socialinių tinklų fenomenas internete labai greitai išplito. Kasdien savo ledinio iššūkio vaizdo medžiaga pasidalija vis kitas žmogus iš skirtingų pasaulio kraštų. Tarp garsiausių žmonių pavardžių – socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas M. Zuckerbergas, „Microsoft“ įkūrėjas Bilas Gatesas, aktorės Jessica Alba, Jessica Biel, dainininkas Jon Bon Jovi, dainininkės Selena Gomez, Jennifer Lopez, Gwen Stefani, Taylor Swift, laidų vedėja Oprah Winfrey, aktorius Mickey Rourke, modelis Cara Delevingne, futbolininkas Christiano Ronaldo ir dar didelis būrys įžymybių.

JUSTINAS BIEBERIS METĖ IŠŠŪKĮ BARACKUI OBAMAI

Alfa.lt

Nusiųsk draugui:
    Išsaugok ir skaityk vėliau:

Taip pat skaitykite:

Alfa TV

Susijusios naujienos

Patyčios – problema, egzistuojanti net ir darželiuose

Violeta Tarasovienė su dukrele Gabriele padėjo pasiekti rekordą

Policija sieks atkreipti vairuotojų dėmesį

​Socialinė akcija „Būk matomas su žvaigžde“: keliuose spindi dar 18 tūkst. vaikų

„Būk matomas su žvaigžde“ aplankė Molėtus ir Elektrėnus

Labdaringų lenktynių metu Vilnelę jau dešimtą kartą užplūs guminiai ančiukai

Akcija „Nepamiršk dviračio!“: pėstieji, būkite sąmoningesni

Akcijos „Tušti namai“ metu Kaune išdygo 77 atminimo namukai

Prasideda socialinė akcija „Ruošk ratus žiemai“

Populiariausios naujienos