Valdžios karas su alkoholiu: internetui ribojimų reikia logiškų, o televizijai gali būti ir nelogiški?

Kompiuteris (© Pixabay.com)

Ką bendro Lietuva gali turėti su Kinija, Iranu ir Šiaurės Korėja? Šios trys šalys išskiriamos, kai kalbama apie interneto cenzūrą, – jose galioja griežčiausi draudimai tokiems tinklalapiams kaip „YouTube“ ir „Facebook“. Nedaug trūksta, kad greta šių šalių atsidurtų ir Lietuva, tačiau po trečiadienį Seimo komitetuose svarstytų alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimų premjeras Saulius Skvernelis suskubo raminti, kad taip nebus.

Anot jo, ribojimai ir sankcijos turi būti adekvačios ir teisingos.

„Blogiausia, jei būna teisės norma, o mes tokių pavyzdžių turime, kuri iškart būna negyva“, – premjeras sakė „Žinių radijuje“.

Vadovaujasi kiek kitokia „logika“

Vis dėlto tai, kas atrodo logiška, neįtikina kitų „valstiečių“ lyderių ir deleguotų ministrų. Kalbėdamas apie naujas alkoholio reklamos ribojimo priemones internete ir televizijoje, sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga anksčiau Alfa.lt sakė, kad sprendimų ieškotų tik tada, jei draudimai sukeltų rimtesnių problemų.

„Nemanau, kad jiems (užsienio gamintojams) negaliotų (Alkoholio kontrolės įstatymas), kodėl mes į tai žiūrime ramiai, net jei ir atsirastų kažkokia praktika ar bandymai apeidinėti, skiriamos sankcijos ir bandoma išieškoti, išsireikalauti atsakomybės“, – sakė A. Veryga.

O problemų, panašu, bus.

Aurelijus Veryga

Kaip uždraus TV kanalus?

„Valstiečių“ palaikomi reklamos ribojimai paliktų tik vieną kelią – blokuoti interneto prieigą prie svetainių, kurios registruotos ne Lietuvoje ir kuriose transliuojama alkoholio reklama. O kaip būtų televizijomis, kurios taip pat neregistruotos Lietuvoje, tačiau pasiekia šalies auditoriją oro, kabeliniais ar palydoviniais signalais?

Vadovaujantis A. Verygos ir kitų „valstiečių“ mąstymu, Lietuvoje taip pat tektų drausti kanalus, kurie nesilaikytų alkoholio reklamos draudimo reikalavimų. Klausimas tik, kaip tai būtų padaryta: jei šalyje veikiančius kabelinių televizijų operatorius dar galima kontroliuoti, tai ką teks daryti su televizijomis transliuojamomis internetu, palydovinėmis televizijomis ar signalais, kurie lietuvius pasiekia iš kaimyninių valstybių?

Juk ribojimai ir sankcijos turi būti adekvačios ir teisingos? Kaip ribojimas gali būti adekvatus, kai jis veiktų tik dalį rinkos dalyvių?

„Reklamos draudimas sukurs nelygias konkurencines sąlygas tarp žinomų tarptautinių ženklų ir vietinių gamintojų, ypač internete“, – taip svarstomus siūlymus yra įvertinęs Lietuvos aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas.

Pažaboti tai, kas neįmanoma

Alfa.lt

Taip pat skaitykite: