Psichologo K. Bensono formulė: poros santykių stiprinimas iš 6 elementų

Porelė (© 123rf.com)

Skirtumai tarp laimingų ir nelaimingų porų iš pirmo žvilgsnio beveik nepastebimi. Paslapties reikia ieškoti smulkmenose. Psichologas Kyle‘as Bensonas išvedė laimingų santykių formulę iš 6 dalių ir apskaičiavo, kad jų stiprinimui užtenka skirti šešias valandas per savaitę.

1. Dienos planai

Laimingi partneriai stengiasi sužinoti vienas kito planus, prieš atsisveikindami iš ryto. Galbūt vienas iš jų ketina per pietus susitikti su geriausiu draugu, yra užsirašęs pas gydytoją, planuoja paskambinti tėvams. Tikslas – paklausti ir sužinoti, kas gero ir nelabai laukia partnerio tą dieną.

Būtinas laikas: 10 minučių per savaitę (po 2 minutes kas rytą 5 darbo dienas).

2. Susitikimas po darbo

Kai susitinkate po darbo, tikriausiai pasibučiuojate ir apsikabinate, kas užtrunka mažiausiai 6 sekundes? Psichologijos profesorius Johnas Gottmanas vadina tai galimybių bučiniu. Šešių sekundžių bučinys – tai susivienijimo ritualas, dėl kurio kyla noras pareiti namo. Po bučinio galima aptarti prabėgusią dieną. Tuo metu jūs parodysite dėmesį vienas kitam ir sukursite artimą neseksualų ryšį. Taip galėsite sužinoti problemas, su kuriomis kiekvienas susiduria už santykių ribų.

Būtinas laikas: 1 valanda 40 minučių (20 minučių per 5 savaitės darbo dienas).

3. Pripažinimas ir žavėjimasis

Labai svarbu surasti būdų išreikšti, kaip mylite ir vertinate savo partnerį. K. Bensonas pataria savo klientams pildyti susižavėjimo žurnalą. Toks užsiėmimas padeda pastebėti smulkius poelgius ir susieti juos su partnerio savybėmis, kurios jums patinka. Tada partneris jausis vertinamas. Tai paskatins jus nuolat ieškoti teigiamų partnerio bruožų, o ne kritikuoti jį. Pavyzdžiui: „Ačiū, kad padėjai man vakar suplauti indus. Tavo dėka suspėjau laiku užbaigti projektą. Tu toks dėmesingas.“

Būtinas laikas: 35 minutės per savaitę (5 minutės kasdien 7 dienas).

4. Potraukis

Kad palaikytumėte ryšį su partneriu, būtina demonstruoti fizinę trauką, kai būnate šalia. Būtinai prisiglauskite, prieš užmigdami. Kartais artumui užtenka apsikabinimo ir bučinio. Taip galima nuslopinti stresą, kuris susikaupė per dieną. Susiekite bučinį su švelnumu partneriui ir pasirengimu jam atleisti, jeigu susipykote.

Būtinas laikas: 35 minutės per savaitę (5 minutės kasdien 7 dienas).

5. Pasimatymai

Svarbu surasti laiko pabūti dviese – romantiškoje, atpalaiduojančioje aplinkoje. Per pasimatymą klausinėkite vienas kito, domėkitės partneriu. Iš anksto pagalvokite apie klausimus jam, kurie jums rūpi, pavyzdžiui: „Ar tu vis dar nori rekonstruoti vonią?“, „Galvoju apie atostogas. Ar turi esi numatęs, kur galėtume nuvažiuoti?“, „Kaip tavo reikalai su viršininku?“

Būtinas laikas: 2 valandos per savaitę.

6. Problemų aptarimas

Psichologo J. Gottmano tyrimų rezultatai parodė, kad viena valanda per savaitę, skirta aktualių santykių problemų aptarimui, pakeičia poros elgseną per konfliktus ir sprendimų ieškojimo būdą. Per savo praktiką jis pastebėjo, kad pokalbiai suteikia galimybę partneriams išsakyti savo baimes, rūpesčius ir nerimą. Tada partneriai pajunta, kad yra mylimi ir išklausomi, o ne atstumiami.

K. Bensonas siūlo paversti pokalbį ritualu ir rengti jį kas savaitę tuo pat metu. Šis laikas bus svarbus, nes jis keis santykius. Kalbėtis gali būti nejauku, todėl pradėkite visada nuo to, kas pagerėjo jūsų santykiuose praeitą savaitę. Paminėkite penkias teigiamas partnerio savybes, apie kurias anksčiau nekalbėjote. Tada galėsite aptarti sunkumus, kurių kilo santykiuose.

Kad dialogas būtų efektyvus, keiskitės vietomis: iš pradžių kalba vienas, kitas klauso, paskui – atvirkščiai. Kai klausotės, stenkitės suprasti, kas neramina partnerį, nesmerkite jo. Jeigu jus užplūdo emocijos, padarykite 20 minučių pertrauką, po to vėl tęskite.

Kai abu partneriai pajus, kad buvo išklausyti ir išgirsti, galima bus pereiti prie konstruktyvių sprendimų. Pokalbio pabaigoje partneriai turėtų paklausti vienas kito: „Ką galiu padaryti, kad jaustumeisi mylimas šią savaitę?“

Būtinas laikas: 1 valanda per savaitę.

Iš viso: 6 valandos.

Kaip matote, ne tiek ir daug. Jeigu miegate po 8 valandas, tai sudarys tik 5 procentus jūsų būdravimo laiko. Sąnaudos atrodo visai nedidelės, o jų poveikis santykiams – milžiniškas.

Alfa.lt

Taip pat skaitykite: