Užklupus šalčiui, dyzelinių automobilių vairuotojų dilema – pilti žibalo ar ne?

Degalai (Fotodiena.lt nuotr.)

Šalį užgulęs stingdantis šaltis dyzelinių transporto priemonių vairuotojus paliko neviltyje. Lietuvoje, dominuojant dyzelinu varomiems lengviesiems automobiliams, jau per pirmąjį šaltuką daugeliui jų savininkų nepavyko užvesti mašinų. Bandydami taisyti situaciją, vairuotojai padaro begalę kvailysčių, viena jų – dyzelinas maišomas su žibalu arba benzinu.

Specialistai pastebi, kad jei nesilaikoma rekomendacijų ir į automobilius pilamas nesezoninis arba prastos kokybės dyzelinas, tik laiko klausimas, kada iškilusios problemos stipriai kirs per kišenę.

Vairuotojai pilasi žibalą

Lietuvių taupumas: į prabangų automobilį – baltarusiški degalai

Lietuvoje pilančių nekokybišką dyzeliną apstu. Tokia situacija buvo anksčiau, pasirodo, išliko ir iki šiol.

„Susiduriame su klientais, kurie nusiperka prabangius automobilius, bet, norėdami sutaupyti, pila pigesnį, vadinamąjį baltarusišką žieminį dyzeliną. Toks kuras iš esmės skirtas sunkiajai kelių ar žemės ūkio technikai, nes jame yra tik nuo užšalimo saugančių priedų, tačiau nėra medžiagų, ilginančių variklio darbą, lengvinančių kuro sistemos veiklą. Bandoma sutaupyti, bet kai paaiškėja, kad po poros metų automobilį reikia reanimuoti, džiaugsmo būna nedaug“, – pasakojo „Tanagros“ rinkodaros projektų vadovas Vitoldas Dzikevičius.

Automobilių savininkai, naudodami pigų, bet nekokybišką dyzeliną, puikiai suvokia, ką daro, ir problemą sprendžia savais būdais. Negalėdami užvesti automobilio, kai kurie vairuotojai griebiasi gudrybės, bandydami jį „prikelti“, – į kuro baką šliūkštelėja benzino ar žibalo.

Vairuotojai pilasi žibalą

Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakulteto (KTU CTF) docentas Linas Miknius pataria elgtis atsakingai, nes šitaip galima ir pakenkti transporto priemonei.

„Tokiu būdu galima šiek tiek pagerinti žematemperatūres dyzelino savybes, bet žieminių degalų šitaip vėlgi nepagaminsite. Nebent pasielgti priešingai ir į žibalą įmaišyti šiek tiek vasarinio dyzelino. Bet tai daryti galima tik išskirtiniais atvejais, nes žibalas, o juo labiau benzinas neturi reikiamų dyzelino savybių, todėl gali gerokai pakenkti varikliui bei kuro sistemai“, – tikino L. Miknius.

„Taupumo“ kaina – tūkstančiai eurų

Dažniausios dyzelinių automobilių problemos, kurios „išlenda“ šaltuoju sezonu, – visos kuro padavimo sistemos arba kuro siurblio gedimai, kuro filtro užsikimšimas, stringanti įpurškimo sistema ar užsikimšę purkštukai.

„Jei nesilaikoma rekomendacijų ir pilamas nesezoninis arba prastos kokybės dyzelinas, tik laiko klausimas, kada šios problemos pasireikš. Kuo automobilis naujesnis, kuo jame daugiau elektronikos, tuo jo remontas kainuos daugiau. Dyzelinių kuro sistemų gedimų sutaisymas, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir gedimo sudėtingumo, gali siekti nuo 200 iki 1000 eurų“, – skaičiavo V. Dzikevičius.

Dyzeliniam automobiliui grėsmę kelia jau iki minus 5 laipsnių nukritusi oro temperatūra.

„Žieminis dyzelinas – prekė, kuriai negalioja standartiniai vartojimo dėsniai. Dėl to, kad dyzelinas labiau linkęs užšalti, o kuro sistemoje greičiau kaupiasi nuosėdų, specialių priedų turintis dyzelinas žiemą automobiliui yra būtinas tiek pat, kiek ir žieminės padangos. Dalis vairuotojų galvoja, kad, šylant klimatui, neapsimoka sukti galvos dėl degalų, tačiau žiemiški orai kaip tik ėmė pasižymėti dideliais kraštutinumais: nuo šilumos iki gilių speigų. Užtenka vos vienos labai šaltos nakties ir neparuoštą automobilį gali tekti gabenti tiesiai į servisą“, – sakė degalines „Statoil“ valdančios bendrovės „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

„Statoil“ degalinės Europoje bus pervadintos į „Circle K“

Žiemos formulė – ne kiek liko, o kiek trūksta degalų

Ekspertai pataria, kad žiemą dyzelinių automobilių savininkai raginami kuro bakui taikyti priešingą nei vasarą formulę: stebėti ne tai, kiek degalų jame liko, o kiek trūksta.

„Žiemos metu rekomenduojama automobilio baką laikyti pilną, nevažinėti pustuščiu ar beveik tuščiu, net jei užsipylėte žieminio dyzelino. Tiesiog taip išvengiama drėgmės kondensavimosi bake. Be to, jei bake labai maža kad ir žieminio dyzelino koncentracija – jis taip pat gali užšalti. Žiemą galioja nuostata, kad svarbiau žiūrėti, ne kiek degalų liko, o kiek jų trūksta“, – sakė „Tanagros“ rinkodaros projektų vadovas.

Tuo metu benzininių automobilių savininkams, anot L. Mikniaus, degalų sustingimo grėsmės nebaisios: „Benziną sudarantys angliavandeniliai – mažesnės molekulinės masės, o jų stingimo temperatūra yra gerokai mažesnė už dyzelino. Žemėje nebūna tokios temperatūros, kuriai esant benzinas prarastų takumą.“

Vairuotojai pilasi žibalą

Alfa.lt

Degalai
Vairuotojai pilasi žibalą
Vairuotojai pilasi žibalą
+5

Taip pat skaitykite: