Vakarinį aplinkkelį okupavo vairuotojai: kokia padėtis naujame kelyje?

Vakarykštę dieną Lietuvos vairuotojai kalendoriuje tikrai gali įsirašyti į ypač svarbių sąrašą – Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pakviesti visi kartu turėjo retą progą atidaryti didžiausią per pastaruosius kelis dešimtmečius susisiekimo infrastruktūros objektą Lietuvoje – Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapą. Skaičiuojama, kad aplinkkeliu kasdien pasinaudos 45 tūkstančiai vilniečių, kurių sutaupytos beveik milijonas valandų per metus (950 000 val.) yra labai vertingos. Per tokį laiką Vilniaus regione yra sukuriama 8,7 mln. Eur BVP.

„Vilniečiai šios dienos laukė beveik du dešimtmečius, todėl norėčiau pirmiausia padėkoti visiems už kantrybę, rangovams – už sklandų ir operatyvų darbą. Vilniaus vakarinis aplinkkelis bus ne tik pagrindinė miesto transporto arterija, jis sujungs tarptautinį transporto koridorių – Vilnių su Kijevu, Minsku ir Klaipėda, iš kitos pusės – Vilnių su Panevėžiu. Nutiesus aplinkkelį, savivaldybės darbai čia nesibaigia: reikės dar nutiesti nuvažiavimą nuo Girulių viaduko, įrengti palei aplinkkelį pėsčiųjų ir dviračių takus, nutiesti ne mažiau už aplinkkelį svarbias Šiaurinę, Mykolo Lietuvio gatves“, – jau būsimus darbus vardijo sostines meras.

Trimis mėnesiais anksčiau užbaigto Vakarinio aplinkkelio III etapo statybas puikiai apibūdina įspūdingi skaičiai: aplinkkelį statę 500 darbuotojų – rangovai, subrangovai ir partneriai – per 1,5 metų intensyviai dirbo apie milijoną darbo valandų. Per itin trumpą laiką kelininkai pastatė sudėtingus šešis transporto mazgus ir vieną pėsčiųjų viaduką.

Vilniečiai jau gali važiuoti Šiaurinės g. viaduku, pėsčiųjų viaduku prie Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalo, Pavilnionių g. estakada, Girulių g. viaduku ir pietine ir šiaurine Ukmergės g. jungtimis. Skaičiuojama kad dabar integruotu transporto koridoriumi važiuos apie 33 tūkst. automobilių per parą arba 1,4 tūkst. per valandą.

„Džiaugiuosi, kad projektą kartu su partneriais įgyvendinome anksčiau, nei tai buvo numatyta, ir dabar galime visi kartu pasidžiaugti rezultatu“, – sakė generalinio rangovo AB „Kauno tiltai“ vadovas Aldas Rusevičius.

Vakarinis aplinkkelis nuo šiol pagerins gyvenimo kokybę ir sutaupys daug brangaus laiko mažiausiai 110 tūkst. vilniečių, įsikūrusių sostinės šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose ir Fabijoniškėse. Šioje sostinės dalyje ne tik padidės gatvių laidumas ir greitis, bet ir eismo sąlygos viešajam transportui aplinkinėse gatvėse, sumažės avaringumas ir transporto tarša centre bei Laisvės prospekte.

Aplinkkelyje pastatyti net 587 kelio ženklai ir 4 greičio matuokliai. Čia galima važiuoti 90 km/val. greičiu, nes tai nesukels pavojaus eismo saugumui ir bus užtikrintas sklandus ir greitas transporto priemonių eismo srautas. Šiuo koridoriumi tranzitinis transportas aplenks miesto centrą, tai pat paskirstys transporto srautus į vakarinius miesto rajonus.

Šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio vyrauja daugiausia gyvenamieji rajonai. Siekiant išvengti spūsčių atskirose eismo kryptyse buvo suplanuota po 3 eismo juostas. Statant aplinkkelį, buvo įvertinta daug įvairių rodiklių, kurie turi įtakos urbanizuotos teritorijos aplinkos taršai ir kelionių trukmei.

Tiesiant vieną svarbiausių miesto greito eismo gatvių, buvo įrengti pylimai, teko iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto; buvo paklota 178 tūkst. kvadratinių metrų asfaltbetonio dangos, įrengta 1260 gatvių, viadukų, apšvietimui skirtų šviestuvų bei sumontuotos apšvietimo atramos, įrengta 14 kilometrų metalinių atitvarų, lietaus nuotekų tinklui įrengti paklota 15 km vamzdžių, rekonstruojant elektros liniją nutiesta 20 km aukštos įtampos požeminių kabelių.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapui skirtas 84,06 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų finansavimas, dar 21 mln. eurų projektui skyrė savivaldybė. Už bendradarbiavimą vykdant šį projektą savivaldybė dėkinga ne tik rangovui, bet ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei, tarpininkavusiai skiriant ES finansavimą, Lietuvos Respublikos finansų ministerijai ir Europos Komisijos atstovybei Lietuvoje.

Vakarinį aplinkkelį jau išbandę vairuotojai taip pat dalijosi savo įspūdžiais ir netgi patarimais. Štai vienas vairuotojų teigė, kad naujai nutiestas kelias nėra visiškai švarus – iš po ratų lekia akmenukai ir kitos šiukšlės, o tai gali pakenkti automobilio kėbului. Taip pat apstu „grybaujančių“ vairuotojų, kurie naujame ir nepažįstamame kelyje blaškosi iš juostos į juostą, taip sukeldami avarinių situacijų.

„Naujai atidarytoje atkarpoje dar galima pamatyti specialiojo transporto automobilių. Ką jie daro, nėra iki galo aišku, tačiau logika sako, kad, pamačius tokius objektus, reikėtų būti atidesniems, nes kur jų yra, paprastai gali būti vykdomi kažkokie darbai.

Šiandien vairuotojai pirmą kartą važiuoja nauja atkarpa, todėl nenustebkite, jei pačiame aplinkkelyje rasite „grybaujančių“. Man pasitaikė senas geras „Golf“, kuris nusprendė beveik sustoti pirmojoje eismo juostoje.

Iš kitos pusės greitis aplinkkelyje buvo padidintas. Atkarpose, kur buvo leidžiamas 80 km/val., dabar galima važiuoti 90 km/val., į tai irgi būtina atkreipti dėmesį ypač tiems, kurie mano, kad trečiojoje juostoje gali važiuoti lėčiau nei visas eismas, nes „jiems taip saugiau“. Keisti vairuotojų manevrai nesibaigia ir išvažiavus iš aplinkkelio. Nenustebkite, jei kažkas ims apsisukinėti palikęs aplinkkelį pirmoje įmanomoje ir nelabai vietoje, nes... pasirinko ne tą išvažiavimą“, – dėstė vairuotojas.

Tačiau Vakarinio aplinkkelio teikiama nauda jau dabar matyti. Per rytinį piką į darbus ar mokslo įstaigas keliavę vairuotojai pastebėjo, kad nuolat automobilių užkišta Ukmergės gatvė dabar yra laisvesnė. Tiesa, tai galima sieti ir su vaikų kalėdinėmis atostogomis, kadangi būtent mažieji yra viena priežasčių, kodėl automobilių srautas sostinėje suintensyvėja.

Atidarius aplinkkelį darbo turėjo ir kelių policijos pareigūnai. Šį rytą Ukmergės gatvėje buvo suorganizuotas reidas, kurio metu buvo bausti Kelių eismo taisyklių (KET) nesilaikantys vairuotojai, riedantys viešajam transportui skirta juosta. Pačiame aplinkkelyje pastebima ir su specialiaisiais ženklais nepažymėtų policijos automobilių, kurie medžioja greičio mėgėjus.

Alfa.lt

Eismas Vilniuje
Eismas Vilniuje
Eismas Vilniuje
+7

Taip pat skaitykite: