Žaliai krikščioniška ginekologija

Arkadijus Vinokuras (Edvard Blaževič | Alfa.lt)

Kiekvienas primityvus, populistiškai nusiteikęs politinis nevykėlis būtinai turi „tikėti“ Dievu. Ir būtinai grįsti savo „moralines“ nuostatas krikščioniškąja morale. Tai ta moralė, kuri traktuoja moterį kaip religinį – ginekologinį eksperimentą. Juk kiekvienas krikščionis žino, kad moteris yra vyro nuosavybė, tad kodėl nepaeksperimentavus jos sveikatos kaina? O jeigu „kiekvienas krikščionis“ nežino, tai žino Ramūnas Karbauskis, LVŽS.

Žino ir jo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė kreacionistė, neva mokslininkė Agnė Širinskienė. Ta pati, kuri žada remtis tik krikščioniškomis vertybėmis, formuojant vienokį ar kitokį sveikatos apsaugos įstatymą. Kitaip tariant, ji siekia pažangų europinį dirbtinio apvaisinimo reguliavimą atmesti kaip neatitinkantį jos religinėms normoms. Net ir R. Karbauskiui atsisakius siekių keisti įstatymą, jos norai vargiai pasikeistų.

Stebint religinius fanatikus (paprastai tai vyrai, su kai kuriomis išlygomis), jie kažkodėl būtinai įsitikinę išmanantys ginekologiją. Ypač pagalbinį apvaisinimą. Cituoju metų „išmintį“: „Mes gyvulininkystėje biškį supažindinti esam, suprantate? Čia, aišku, ne gyvuliai, čia – žmonės, bet principas tas pats“. Tas pats? Keista, juk bergždžios karvės skerdžiamos.

Religiniai fanatikai negali gyventi be verkiančių kraujais marijų statulų, be velnio išvarymo kaip gydymo nuo psichozių, kurias religinis fanatizmas ir generuoja. Ir tikrai religiniai fanatikai negali be kišimosi į moters kūną, nes mano, kad tas kišimasis yra iš Dievo ateinanti duotybė. Iš to religinių fanatikų seksualiai perversiško kėsinimosi į moters kūną ir kyla idėjos apie moralę, kaip moters žeminimo, jos kankinimo „ginekologiniais“ eksperimentais pateisinimą. Kitokios mintys kilti negali, kai lyg ir protingu veidu žaliavalstiečiai aiškina, neva kiaušialąsčių užšaldymas ir jų naudojimas morališkai teisingesnis už embriono užšaldymą ar panaudojimą tiriant gyvus žmones kankinančias ligas.

Toks vaizdas, kad karbauskininkai net nepradėję, bet jau susimovę su mokesčių bei darbo kodekso reformomis, buvo nutarę visas savo jėgas paskirti religinės fantazijos įgyvendinimui: išgelbėti trijų dienų embrioną – „gyvybę“, susidedančią iš 150 ląstelių, nuo netikinčiųjų susidorojimo. Daugiau ląstelių savo smegenyse turi musė – pasak neuromokslą studijuojančio garsaus filosofo Samo Harriso, apie 100 000. Todėl siūlau šūkį „Gelbėkime muses ir jų sielas!“.

Galiausiai, prispaustas visuomenės nuomonės, taip pat ir gydytojų, R. Karbauskis nusprendė pasiduoti. Juolab informacija, kuri esą buvo jam pateikta ir kuria jis neva rėmėsi (ESHRE – Europos Žmogaus reprodukcijos ir embriologijos draugijos), jam niekada nebuvo pateikta. Tai patvirtina ESHRE atstovė Lietuvoje Ieva Masliukaitė, atsiribojanti nuo spekuliacijų organizacijos vardu.

Nuo buldozeriu stumiamo varianto atšoko ir Seimo sveikatos reikalų komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė – su išlygomis, žinoma: „Aš tas pataisas rengiau ir manau, kad tai teisingas sprendimas esamu momentu, nes, viena vertus, mes apsaugome embrioną, draudžiame jį naikinti, ir labai aiškiai sakome, kad lauksime, kol visuomenė bus pajėgi priimti ir medikai bus pasiruošę kiaušialąsčių šaldymui.“

Įdomi išlyga. Matyt, neigiama dešimties metų Italijos patirtis su kiaušialąstėmis (šios praktikos buvo atsisakyta) A. Širinskienei vis dar nieko nesako.

Taigi vardan išgalvotos ir su mokslo pasiekimais nesuderinamos religinės moralės susipykti su apie 50 tūkst. vaikų trokštančių Lietuvos piliečių, su gydytojų bendruomene ir su prezidente, praėjo noras. Suveikė politinio išgyvenimo instinktas. LVŽS vadovas galimai pagalvojo ir apie pažangaus pagalbinio apvaisinimo atmetimo pasekmes emigracijai. Jau oficialiai šalį paliko milijonas emigrantų. Su tokia akmens amžiaus gimstamumą skatinančia politika prarastume dar gerą dalį žmonių.

Kirba ironiška mintis, kad galbūt ponas Ramūnas Karbauskis, pykdamas ant toli nuo jo gyvenančios žmonos, siekė atkeršyti visoms kitoms moterims. Taip ir tapo virtualiu ginekologu, lyginančiu karves su moterimis. Tik štai potencialios pasekmės norinčioms gimdyti moterims, gelbėjant „gyvybę“, būtų visai nevirtualios. Jos pavojingos, skausmingos. Skausmingos, bent kai kuriais atvejais, būtų ir tiems vyrams, kuriems gali prireikti iki 5 sėklidžių biopsijų, kad būtų surasta pakankamai spermatozoidų 3 kiaušialąstėms apvaisinti. Siūlau R. Karbauskiui išbandyti gyvai, ką tai reiškia.

Toks bandymas religiniu pagrindu politiškai susidoroti su moterimis, prisidengiant neva moraliniais sumetimais, yra tikra šio žodžio prasme amoralus. Gerai, kad buvo bent iš dalies atsižvelgta į visuomenės nuomonę.

Reikia pastebėti, kad dar net nepradėjus darbo, LŽVS vadovai jau kelintą kartą savo kategoriškas nuomones keičia. Ar dabar jau galima atsikvėpti? Deja, ne. „Labai aiškiai sakome, kad lauksime, kol visuomenė bus pajėgi priimti ir medikai bus pasiruošę kiaušialąsčių šaldymui“, perspėja žaliavalstiečiai. Kol būsime pajėgūs priimti žaliosios krikščioniškos ginekologijos idėjų absurdiškumą? Ką čia bepridursi.

Alfa.lt

Taip pat skaitykite: