Chirologė Asta Svirkienė Tibete pasijuto atskirta nuo pasaulio

Astos Svirkienė; kelionė po Indiją (© Asmeninis albumas)

Daugumai kelionė į Indiją pirmiausia asocijuojasi su egzotika, kontrastais ir dvasingumu. Kiekvienas, kuriam teko laimė ten pabuvoti vienareikšmiškai grįžo namo su įspūdžiais.

Kelionė į Mažąjį Tibetą

Šiai kelionei ryžausi labai greitai. Pakako kelių frazių ir mano apsisprendimas buvo žaibiškas: vykstu. Kas bus, kaip bus - visa tai mane tuo metu mažiausiai domino. Gal dar ir dėl to, jog vykti į Indiją jau seniai galvojau, bet vis neatsirasdavo patrauklus pasiūlymas,ant kurio būčiau užkibusi. Ir taip: kelionė nupirkta, prasidėjo ruoša.

Kadangi turėjau labai daug darbų, tai tinkamai ruoštis kelionei neturėjau laiko. Viskas buvo atidedama iki paskutinės minutės. Tiesą pasakius, net nepasiskaičiau kur vyksime. Žinojau tik kelionės programą ir kada reikia būti oro uoste. Palikau viską savieigai: kaip bus, taip bus. Labai ezoteriškas požiūris...

Vilnius - Delhi, skrydis

Pati kelionė vyko įprastai, jokių oro pavojų nepatyrėme: sėkmingai pakilome ir sėkmingai nusileidome. Į Delį atskridome anksti ryte. Vos išėjus iš oro uosto mūsų šnerves pasitikimo salsvas kvapas, kurį gali apibūdinti taip: Indijos kvapas. Rugsėjo pradžioje termometras rodė 32 laipsnius. Ir dar didžiulė drėgmė. Mūsų drabužiai, plaukai per kelias minutes tapo šlapi. Kol laukėme autobuso, kuris turėjo mus nuvežti į Osho centrą, turėjau puikią galimybę paganyti akis.

Man jau buvo sakę, kad Indijoje daug valkataujančių šunų. Ir kad jie pavojingi. Taip, tikra tiesa. Jų lakstė koks tuzinas, ir visi gero veršiuko dydžio. Kai vienas toks milžinas pralėkė pro šalį, pajutau, kaip žemė po kojomis dreba. O jie kartu su benamiais dalinosi viena teritorija: mačiau kaip keli pavargėliai su jais žaidė.

Autobuse - lyg šaldytuve

Pagaliau atvyko ilgai lauktas autobusas. Ir apie tai, kad autobusai „pavargę“ buvau girdėjusi. Ką gi, įsitaisome jame, užmerkiame akis į maža komfortą ir pasiduodame įspūdžiams, kurie laukia mūsų akelių... Tiesa, turėjau malonumą pasijusti lyg šaldytuve: autobuse veikė ne kondicionierius, o šaldymo įrenginys. Į galvą pūtė toks ledinis oras, kad po kelių minučių ėmiau gailėtis, kad neišsiėmiau šiltos kepurės. Bandymai sumažinti pūtimą buvo bergžti, tad beliko tik tikėtis, kad kol atvyksime į nakvynės vietą nevirsiu dideliu varvekliu.

Vaizdas už lango buvo liūdnas. Namukai, jei taip galima juos pavadinti, sviro kas į kokią pusę. Kalnai šiukšlių, nuolatinis kratymasis, laukinės karvės gromulojančios plastiką ir kartoną. Važiavau ir galvojau, kad matau kažkokį iškreiptą vaizdą: koks turi būti žmonių supratimas apie tvarą, kad taip apsikuisus reiktų gyventi? Mano bendrakeleiviai, kurie Indiją, ir ne tik, buvo išmaišę skersai išilgai, patarė man nesigilinti ir sau galvos neužkrauti tokiais kvailais klausimais. Ką gi, nutariau likti stebėtoja, niekuo nesistebinčia ir kvailų klausimų neuždavinėjančia.

Osho centre gavome pavalgyti, šiltą dušą ir nakvynę. Kadangi atvykome anksti ryte, tai dieną praleidome Delyje, lankydamiesi Sikhų Bengalų šventyklose. Mus pasitiko lietuvaitė Eglė, kuri nutekėjusi už indo, sėkmingai kūrė savo gyvenimą svečioje šalyje. Ji mums aprodė Bengalų šventyklą, papasakojo, koks jų tikėjimas, kokios tradicijos, pavaišino keistu saldumynu, kurio pavadinimo nepamenu.

Buvo ruošiamasi didelei metinei šventei, iš molio daromos didžiulės skulptūros, vaizduojančios religinius personažus. Po šventės, šie kūriniai buvo metami į ežerą, kur sėkmingai ištirpdavo. O kitiems metams vėl darydavo naujas.

Iš Delio – Lehą. Viešnagė prie Shanti stupos

Pagaliau išaušo rytas ir mes su kuprinėmis, gera nuotaika ir prakaituotais veidais išvykome į vietinį oro uostą, kur turėjome pakilti Ladako kryptimi. Nusileidus lėktuvui, pamačiau visiškai kitokį vaizdą: aplink pliki kalnai, uolos ir šaltas vėjas. Buvome įspėti, kad apsirengtume šilčiau. Nors atskridus temperatūra buvo apie 26 laipsnius, visgi šilta nebuvo.  Ladakas vadinamas Mažuoju Tibetu ir yra viena aukščiausių gyvenamų pasaulio vietų. (Ladakas (angl.Ladakh)– istorinis kultūrinio Tibeto regionas, šiuo metu padalintas tarp dviejų valstybių: vakarinė regiono dlais yra Indijos Džamu ir Kašmyro valstijoje, o rytinė – Kinijos Aksai Čine.