Daugelį metų žmonės stengiasi rasti ilgo bei sveiko gyvenimo raktą. Neseniai Didžiosios Britanijos mitybos bei sveikos gyvensenos mokslininkų atlikta studija parodė, jog atsisakyti šokolado, kavos ar arbatos būtų tikra nuodėmė siekiant ilgai bei sveikai gyventi.
Lydo universiteto profesorius Garis Viliamsonas sudarė dvidešimties senėjimą lėtinančių bei gyvenimo trukmę ilginančių produktų sąrašą. Didžioji dalis sąraše išvardintų produktų yra praturtinti polifenais. Tai – maisto sudedamosios dalys, turinčios bene daugiausiai amžių ilginančių savybių, bei kitų savijautą teigiamai veikiančių medžiagų. Polifenai taipogi sumažina tikimybę susirgti vėžiu bei yra bene svarbiausiais elementas saugantis mus nuo širdies bei nervų ligų.
Daržovės bei vaisiai anot studijos bei labiausiai gyvenimą ilginančių produktų sąrašo yra pagrindiniai polifenolių šaltiniai. Obuoliai, mėlynės, žemuogės, apelsinai, bei daug kitų vaisių pirmauja sąraše. Tuo tarpu arbata, kava bei šokoladas mokslininkų paminėti kaip būtini produktai kasdieniniame racione.
Studija įrodė seną tiesą: vaisiai, uogos, bei daržovės yra sveikas, gyvenimą ilginantis maistas, tačiau nebarkite savęs eilinį kartą sumąstę išgerti kavos puodelį, o prie kavos ar arbatos nepamirškite ir tikro juodo šokolado.
Rašyti komentarą