Ar yra lengvas būdas mesti rūkyti?

Cigarečių nuorūkų krūva
Cigarečių nuorūkų krūva
© Photos.com

Trečiasis lapkričio ketvirtadienis – kasmetė tarptautinė nerūkymo diena. Sveikatos ir visuomeninės organizacijos grūmoja kumščiais, pateikia bauginamų pavyzdžių ir pamokomų priminimų, kad rūkymas jus žudo. Ar dėl to mesite rūkyti?

Kiekvienas rūkalius bent kartą yra pagalvojęs, kad norėtų mesti rūkyti... kada nors arba kad mesti rūkyti neketina (kol kas), bet visą gyvenimą tikrai nerūkys. Pasaulyje egzistuoja šimtai būdų, kaip mesti rūkyti – nuo hipnozės iki nikotino pleistrų ir valios pastangų. Kodėl šie būdai vieniems veiksmingi, kitiems – nė kiek? Kodėl vienam žmogui metimas rūkyti – tik apsisprendimo reikalas, kitiems – ilgi metai kančios ir laikinas rezultatas?

Mano draugas metė rūkyti be vaistų, pleistrų, gydytojų ar įtakingų knygų, bet aplink mane gyvena daugiau tokių žmonių, kurie nenori, negali ar nesiryžta mesti rūkyti dėl daugybės priežasčių ir baimių. Ar yra vienas būdas, kaip lengvai ir, svarbiausia, užtikrintai mesti rūkyti?

Visame pasaulyje medikai ir psichologai rekomenduoja savo būdus, kaip mesti rūkyti, todėl labai svarbu atsirinkti ir rasti jums tinkamą. O dabar užsirūkykite ir skaitykite toliau – taip lengvai mesti rūkyti rekomenduoja populiariausios knygos pasaulyje apie metimą rūkyti autorius britas Allenas Carras.

Kol kai kurie medikai pataria užkietėjusiems rūkaliams malšinti cigarečių potraukį nikotino turinčiomis tabletėmis ar pleistrais, A. Carras sako, kad gydytis tuo, nuo ko esi priklausomas, yra tikra kvailystė. Kol medikai siūlo nuo pat pirmos metimo rūkyti dienos atsikratyti visų rūkymą primenančių daiktų, Allenas Carras pataria skaitant knygą nesistengti atsikratyti cigarečių. Kol medikai siūlo vengti rūkymo vietų ir rūkančių draugų, A Carras ragina – bendraukite su jais.

reklama

Visame pasaulyje bestseleriu tapusios knygos „Lengvas būdas mesti rūkyti“ autorius Allenas Carras, sulaukęs 72-ejų, mirė nuo plaučių vėžio. „Ironiška, pamanysite, jo paties knyga jam nepadėjo“, bet išties vyras mirė po 23-ejų metų nerūkymo ir, sužinojęs apie ligą, tvirtino, kad tie metai buvo laimingiausi jo gyvenime.

1985-aisiais išleista A. Carro knyga išversta į daugiau nei 25 kalbas ir parduota didesniu nei 8 mln. tiražu. Šiais metais knyga buvo išversta ir į lietuvių kalbą: „Knygos sėkmę lėmė iš lūpų į lūpas plintantys atsiliepimai apie jos neįtikėtiną efektyvumą – apie 95 proc. skaitytojų knygos pabaigoje tampa laimingais nerūkančiaisiais. Ji tapo bestseleriu Vokietijoje, Ispanijoje, Olandijoje ir Šveicarijoje. Neseniai per keletą mėnesių Norvegijoje buvo parduota 40 tūkst. šios knygos kopijų ir šioje šalyje ji tapo bestseleriu tarp visų kitų tiek grožinės, tiek negrožinės literatūros knygų, aplenkdama ir „Harį Poterį“, – sako neseniai įsikūrusios bendrovės „Lengvas būdas“ vadovas ir knygos į lietuvių kalbą vertėjas Julius Mikalajūnas.

24-erių Julius apie knygą kalba tarsi apie didžiulį atradimą, kuris gali pakeisti gyvenimą: „Didžiąją dalį man artimų žmonių visada sudarė rūkantieji. Mokyklos laikais po pamokų (kartais ir vietoj pamokų) būdavo įprasta, kad mano kieme ar laiptinėje susirenkame pabendrauti ir, žinoma, parūkyti. Na, ir šiaip buvau žinomas, kaip „mėgėjas papešti“. Tad iš pradžių, kai pats pasinaudojau „Lengvu būdu mesti rūkyti“ ir pradėjau apie jį pasakoti bei rekomenduoti saviškiams, dažnai susilaukdavau kreivokų šypsenų, už kurių būdavo galima įžvelgti mintis: „Na, va, užbūrė Julių kažkas, prisiskaitė kažko.“ Manau, priminiau evangelikus, kurie neša „džiugiąją naujieną“. Dabar jau tokių šypsenų nebematau, tik vis didėjantį susidomėjimą.“

Julius sako, kad mintis išversti ir išleisti knygą Lietuvoje kilo nuo klausimo, kodėl niekas kitas dar jos neišleido mūsų šalyje? Paklaustas, ar jis tikisi, kad knyga gali tapti bestseleriu, J. Mikalajūnas atsakė, jog tam reikia laiko ir žmonių apsisprendimo, be to, knygos populiarumą užsienyje lėmė ir tai, kad ja sėkmingai pasinaudojo ir apie tai papasakojo nemažai žinomų žmonių: „Richardas Bransonas, Anthony Hopkinsas, Ashtonas Kutcheris – tai tik nedaugelis įžymybių, dėl kurių atsiliepimų atsirado didžiulis susidomėjimas ja. O Lietuvoje apie garsesnius žmones, pasinaudojusius ja, dar neteko girdėti.“

A. Carras, kalbėdamas apie savo knygą ir paprastą būdą, kaip mesti rūkyti, sako: „Įsivaizduokite, kad pasaulyje yra dešimt skirtingų apendicito gydymo būdų. Devyniais iš jų išgydoma 10 proc. pacientų, o tai reiškia, kad jie paprasčiausiai pražudo 90 proc. pacientų, o dešimtasis būdas išgydo 95 proc. Dabar įsivaizduokite, kad žinios apie dešimtą būdą žinomos jau daugiau negu 20 metų, o didžioji dalis medikų vis dar rekomenduoja tuos devynis.“

A. Carras juokiasi, kad per pasaulines nerūkymo dienas gydytojai ir politikai prigąsdina rūkalius įvairiomis ligomis ir rengia vadinamąsias nerūkymo akcijas, kurių proga rūkantieji eina užsirūkyti. „Pats rūkiau nuo 17-os metų, iš viso daugiau nei šešerius metus apie 15 cigarečių per dieną. Santykinai tai gana trumpas rūkymo „stažas“, bet atsiradęs laisvės pojūtis ir kiti pokyčiai atsikračius rūkymo yra neįtikėtinai malonūs. Dabar man nebereikia panikuoti kaip tais laikais, kai rūkiau, kai baigdavosi cigaretės ir imdavo nerimas galvojant, kad be jų reikės išbūti keletą valandų ar net iki ryto. Dabar nebereikia kas valandą bet kokiu oru eiti į lauką surūkyti cigaretės, nes kitu atveju jausis kažkokia tuštuma ir nerimas kol to nepadarysiu“, – sako Julius.

Kodėl knyga padeda mesti rūkyti?

1. Paprastai knygos, patariančios, kaip mesti rūkyti, prasideda pasakojimais, kaip sunku bus tai padaryti. Ši knyga parodo ir įrodo, kad iš tiesų nustoti rūkyti yra juokingai lengva. Ir malonu.

2. Knyga nuteikia tam džiaugsmui, kuris užplūsta tada, kai įveikiame rimtą ligą (šiuo atveju įveikiama psichologinė cigarečių trauka – nikotino priklausomybė).

3. Joje visiškai ignoruojamos tos priežastys, dėl kurių derėtų nerūkyti. Knyga nagrinėja ir panaikina būtent tas priežastis, dėl kurių rūkoma.

reklama

4. Joje nėra šoko terapijos ar gąsdinimo ir parodoma, kodėl tokios priemonės visiškai neefektyvios.

Keli patarimai būsimiems nerūkantiesiems:

1. Nustodami rūkyti nevartokite ir neieškokite jokių pakaitalų, ypač turinčių savyje nikotino. Tai tik sukurtų dar vieną iliuziją (kurių rūkant netrūksta), kad jūsų gyvenime atsiranda tuštuma, kurią būtina užpildyti.

2. Nelaikykite cigarečių su savimi.

3. Nevenkite kitų rūkalių.

4. Nekeiskite savo gyvenimo būdo tiktai dėl to, kad nustojote rūkyti.

5. Nesistenkite negalvoti apie rūkymą

6. Jei kada nors pradėsite pavydėti kitam rūkaliui, suvokite, kad tai jie pavydi jums. Vargstate ne jūs, vargsta jie

Vis dėlto tai, ar knyga gali jus išgydyti, priklauso ne tik nuo A. Carro, jūsų gydytojo ar artimųjų mirties nuo plaučių vėžio, bet ir nuo jūsų požiūrio į gydymo būdą.

Ar žinote, kad net 15 proc. vienuolikamečių yra surūkę bent vieną cigaretę? (Ar ši žinia daro įtaką jūsų rūkymui?)

reklama