Slaptas studijų reformos viešinimas

Klaustukas (© Photos.com)

Aukštojo mokslo ir studijų reforma dar neparengta, tačiau jos viešinimui Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) jau planuoja išleisti apie milijoną litų. Kol kas su viešųjų ryšių agentūra „Publicum“ yra pasirašyta 44 tūkst. litų vertės sutartis tik dėl komunikacijos koncepcijos parengimo, pagal kurią vėliau ketinama reklamuoti reformą. Studentų organizacijos baiminasi, kad suteikus galias vienai agentūrai sudaryti darbų planą, sudaroma prielaida, kad būtent ji ir laimės vėlesnį milijoninį viešojo pirkimo konkursą.

Praėjusį penktadienį ŠMM buvo surengtas pirminis agentūros komunikacijos koncepcijos pristatymas. „Pateikėme galimų komunikacijos priemonių meniu, iš kurio ministerija atsirinks, kas jiems priimtina“, - Alfa.lt teigė viešųjų ryšių agentūros „Publicum“ direktorius Ričardas Jarmalavičius.

Darbo grupė, rengianti reformą, iš „meniu“ reformai viešinti greičiausiai pasirinks interneto svetainės kūrimą bei reklamą regioniniuose leidiniuose, paaiškėjo vėliau.

Tačiau į patį pristatymą žurnalistai nei iš regioninės spaudos, nei iš interneto portalų nebuvo kviečiami, o atėjusiems buvo užvertos durys, teigiant, jog posėdis uždaras. Pakomentuoti, kas sutarta, už reformą atsakingas ministerijos sekretorius Giedrius Viliūnas, sutiko tik po posėdžio.

„Pristatėme, ką yra padarę ŠMM specialistai padedami viešųjų ryšių kompanijos. Buvo išklausytos interesų grupės, kurios dalyvauja reformos rengime. Sakyčiau, kad dėl visko buvo geras sutarimas, nebuvo principinio pasipriešinimo“, - pasakojo jis.

Tiesa, studentų nuomonė kiek kita. Jie po susitikimo jautėsi neišklausyti, teigė, kad viešųjų ryšių agentūros atstovai su jais kalbėjo gana nepagarbiai, vadino „pagrindiniais reformos kritikais“.

„Atrodė, lyg jie mus laikytų reformos priešininkais, nors taip nėra. Tiesiog nesuprantame, kaip reformos viešinimas gali būti įrašytas pirmuoju numeriu reformos rengimo plane. Bijome, kad viešųjų ryšių akcijos ne skatins visuomenę diskutuoti, o pirš nuomonę, jog reforma yra labai gera, net jei ji turi trūkumų“, - po susitikimo ŠMM nuogąstavo Lietuvos studentų atstovybių sąjungos (LSAS) prezidentė Indrė Vareikytė.

Anot jos, komunikacijos formų pristatymas buvo panašus į viešųjų ryšių pradmenų pamokėlę. Ar tokios negalėjo parengti patys ŠMM viešųjų ryšių specialistai, be 44 tūkst. litų kainavusios pagalbos, Alfa.lt paklausė G.Viliūno.

„ŠMM viešųjų ryšių specialistai yra gal tik keturi. Jie apima visą švietimą - tai ir mokyklos, ir profesinis mokymas, ir mokytojų atlyginimai. Jie užkrauti darbu ir jiems neužteko pajėgumų. Todėl viešųjų ryšių agentūra buvo pasitelkta norint profesionalaus komunikacijos specialistų požiūrio į problematiką“, - atsakė ministerijos sekretorius.

Anot jo, agentūra „Publicum“ sutartimi yra įsipareigojusi tik parengti galimų „priemonių susikalbėti su interesų grupėmis planą“, o jį įgyvendinti gali jau ir kita viešųjų ryšių įstaiga.

„Čia atskiras etapas. Dabar tik paruoštas projektas, kuris turi pavirsti gatavu priemonių planu. Čia kol kas dar nekalbama apie tai, kas jį įgyvendins. Buvo tik išvardintas galimas repertuaras priemonių, o vėliau iš tiesų reikės specialistų paslaugų. Sakykim, jei reiks televizijos laidų serijos, interviu ar sociologinių apklausų, siekiant išsiaiškinti, kokios yra baimės arba nežinojimo židiniai visuomenėje, tam reikės pasitelkti papildomų jėgų“, - teigė G. Viliūnas.

Tačiau studentai įsitikinę, kad naivu tikėtis, jog kitos kompanijos projektą imtųsi įgyvendinti kitų paruoštą darbų planą. Jie įsitikinę, kad ir toliau ministerijai talkins ta pati įmonė.

Agentūros „Publicum“ direktorius R. Jarmalavičius kalbėdamas su Alfa.lt taip pat neslėpė, jog kompanija tikisi tęsti bendradarbiavimą su ŠMM. „Esame viena iš nedaugelio agentūrų, kurioms užtektų pajėgų įgyvendinti tokio masto projektą, todėl, žinoma, bandysime laimėti ir kitą konkursą“, - teigė jis.

ŠMM sekretorius tikina, kad dar nežino, kiek lėšų valstybei kainuos studijų reformos viešinimas.

„Lėšos yra vienas iš kritinių klausimų, - kalbėjo G. Viliūnas, - Jei mes sufantazuosime pačią maksimaliausią kompaniją, kur visose televizijose būtų klubai ir užsakomosios laidos, ji būtų labai brangi. Galėtų ir milijoną. Tačiau galima branduolinius darbus atlikti gana nebrangiai. Internetinės svetainės sukūrimas kainuotų tūkstančius litų, o, jei būtų sukurtas žurnalistų tinklas, kurie visada galėtų gauti realią ir virtualią informaciją, tai čia atsirastų keliolika ar keliasdešimt tūkstančių“.

G. Viliūnas mano, kad dabar kalbama apie kelis šimtus tūkstančių, tačiau suma gali augti arba kristi priklausomai nuo reformos eigos.

„Jei kampanija truks daugiau negu vienerius metus, nes dabar planas aprėpia daugiau du metus, tai kainuos apie milijoną. Tačiau dabar svarstoma įsitekti tarp dešimčių tūkstančių ir šimtų tūkstančių ribų. Faktiškai tai priklauso nuo bendros reformos eigos. Jei ji juda sėkmingai ir mes matome, kad turime ką pasakyti ir visuomenę reikia informuoti plačiau, tada ji, aišku, kainuos daugiau. Jei principinių sprendimų nėra, tai tada, be abejo, įkainiai bus mažesni“, - atviravo, kad reforma gali baigtis be jokių sprendimų, ŠMM paskirtas atsakingu už reformos įgyvendinimą valdininkas.

Viešųjų ryšių agentūra „Publicum“ pagelbėti sukurti komunikacijos koncepciją ŠMM buvo pasirinkta neskelbiant atviro viešojo konkurso, o tik apklausiant pretendentus. Pagal įstatymus, atviras viešasis konkursas buvo nereikalingas, nes sutarties suma neviršija 75 tūkst. litų.

Agentūros „Publicum“ klientų sąrašuose – Lietuvos bankas, „SEB Enskilda“, „Nordea“, „Maxima LT“, „TEO LT“, „Falck Security“, „Roche“, „Drogas“, „Dujotekana“ ir kt.

Alfa.lt

Taip pat skaitykite: