Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Lyg Feniksas iš pelenų – į sostines gatves sugrįžo maršrutiniai taksi?

Užfiksuotas maršrutinis taksi (Alfa.lt skaitytojo nuotr.)Žiūrėti nuotraukų galeriją
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Praėjus vos vienam mėnesiui po privačių vežėjų atsisveikinimo kalbos, maršrutiniai taksi pastebėti ir vėl kursuojantys po Vilniaus gatves. Nors, Vilniaus savivaldybės teigimu, licencijos visiems privatiems vežėjams nutrauktos, atrodo, kai kurie maršrutai turi išskirtinių teisių.

Tai gana netikėta žinia – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams nepriėmus sprendimo integruoti privačius vežėjus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, pastarieji neteko licencijos vežioti keleivius sostinėje.

ZUOKO PERGALĖ: PRIVATŪS VEŽĖJAI VILNIUJE KAPITULIUOJA

PRIVATŪS VEŽĖJAI SKELBIA ATSISVEIKINIMO KALBĄ – VERSLAS ŽLUGO, DARBUOTOJAI ATLEIDŽIAMI

Alfa.lt skaitytojas dalijosi įspūdžiais apie pirmadienį vakare matytus maršrutinius taksi.

„Darbo dienos pabaigoje, apie 17 valandą, netoli oro uosto esančios garažų teritorijos pastebėjau į gatvę išvažiuojančius tris 71 maršruto „mikriukus“. Iš pradžių visiškai nesureagavau, pamaniau, kad per patį piką važiuoja dirbti. Tačiau tik kiek vėliau susivokiau – juk mieste jų nebeliko“, – pasakojo skaitytojas Tomas.

Skaitytojas susidomėjęs klausė, galbūt mieste ir vėl bus galima važiuoti ne tik autobusais, troleibusais, bet ir maršrutiniais taksi.

Nepatvirtino vežiojantys keleivius

Iki viešojo transporto reformos važinėjo įmonės „Transrevis“ mikroautobusai, pažymėti 71 numeriu, vežantys keleivius maršrutu Santariškės–Salininkai. Tačiau įmonės vadovas Vladas Dapkus nepatvirtino, kad įmonė toliau tęsia veiklą.

„Ne, tikrai ne mūsų „mikriukai“ ten buvo, – išgirdęs klausimą ir nusijuokęs atsakė V. Dapkus. – Nežinau, gal pasirodė.“

Skaitytojo Tomo teigimu, jis įsitikinęs, kad tai buvo tikrai gerai jam pažįstami seni mikroautobusai, ant kurių kiekvieno buvo užrašytas maršruto numeris 71.

„Tiesa, teigti, kad jie važiavo dirbti, aš negaliu, nes visi trys buvo tušti – be keleivių. Natūralu, kad man kilo tokia mintis, nes juk ir maršrutas jų atitinka būtent tą vietą, kur juos mačiau“, – pridūrė skaitytojas.

Dviem maršrutams – išskirtinės teisės

Trumpai atsakinėjęs V. Dapkus teigė, kad, jo žiniomis, sostinės gatvėmis kursuoja kitų vežėjų maršrutiniai taksi. Pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, informacijos apie toliau tęsiamą privačių vežėjų veiklą neturi.

Tiesa, jis pripažino, kad maršrutai, pažymėti numeriais 067 ir 269, tęsia veiklą ir po viešojo transporto reformos.

Savivaldybės teigimu, 067 maršrutas yra specialus, vežantis keleivius trasa Fabijoniškės–Gariūnai. Esą mikroautobusų darbo laikas suderintas su Gariūnų turgavietės darbo laiku, o maršrutas, pažymėtas numeriu 269, vežantis keleivius trasa Lentvaris–Grigiškės –Gariūnų Turgus–Vilniaus autobusų stotis, dirba su Trakų savivaldybės leidimu ir yra priemiestinis, todėl nepriklauso nuo Vilniaus savivaldybės malonės.

Nors pastarieji maršrutiniai taksi ir važinėja Vilniuje, tačiau nėra įtraukti į bendrą Vilniečio kortelės sistemą. Numeriu 067 pažymėtame maršrutiniame taksi bilietas kainuoja 3,5 lito – tiek, kiek ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau jokios lengvatos netaikomos. Maršruto 269 bilietas kainuoja 3,4 lito.

Senos transporto priemonės netinka, naujų – nėra

Vilniaus savivaldybės atstovų teigimu, minėti maršrutai kurį laiką važinės ir greitu metu dingti neturėtų. Kalbant apie privežamuosius maršrutus, 15-ai privačių vežėjų sostinės savivaldybė paskelbė naują konkursą.

Tačiau iki viešosios transporto reformos dirbę verslininkai dideliu džiaugsmu nespinduliuoja, mat pagal techninę specifikaciją buvusios transporto priemonės neatitinka reikalavimų. Apie tai užsiminė ir savivaldybė.

„Naujieji mažos talpos autobusai turėtų būti erdvesni ir patogesni už senuosius „mikriukus“. Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį [..] Autobusuose turės būti įrengta elektroninio bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Vienos stipriausių vežėjų įmonės „Transrevis“ vadovas V. Dapkus yra sakęs, kad įmonėje teks atleisti darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Per metus perveždavome apie 3–3,5 mln. keleivių. Akivaizdu, kad pralaimi visos pusės – tiek keleiviai, tiek įmonė“, – pridūrė V. Dapkus.

Alfa.lt
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Už skrydžio bilietus galima atsiskaityti ir bitkoinais

Kylanti elektroninės valiutos – bitkoinų – vertė pritraukia vis daug vartotojų, todėl ne tik pasaulyje, bet ir ...

​Lietuva siekia susijungti su Eurazijos geležinkeliais

Ketvirtadienį Kinijos-Centrinės ir Rytų Europos šalių investicijų forumo dalyviams pristatytas Lietuvos siūlymas ...

„Ryanair“ siūlys verslo klasės bilietus

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ sieks prisivilioti verslo klientų, siūlydama jiems verslo klasės bilietus.

„AirBaltic“ pirmąjį pusmetį uždirbo 14,5 mln. eurų pelno

Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė „AirBaltic“ pirmąjį pusmetį uždirbo 14,49 mln. eurų pelno, pranešė įmonės ...

Daugiausia turistų į Vilnių atkeliauja iš Baltarusijos ir Rusijos

Statistikos departamento duomenimis, šių metų pirmąjį pusmetį Vilniaus

„Air Lituanica“ rudenį pasitiks su atnaujintais skrydžiais

Nuo rugpjūčio 31 d. atnaujinami skrydžiai į Amsterdamą, po trumpų vasaros atostogų sugrįžta Briuselio maršrutas, o prie ...

Sinkevičius: „Rail Baltica“ įmonės sutartis nusikels į rugsėjį

Transeuropinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ akcininkų sutarties šią ...

​Su mokykliniais autobusais bus įteikti ir alkotesteriai

Rugpjūčio 28 d. 13 val., Nepriklausomybės aikštėje savivaldybių atstovams Švietimo ir mokslo ministerija perduos ne tik ...

DFDS stabdo pervežimus keltų maršrutu Klaipėda–Travemundė

Šių metų birželio 14 d. kompanija DFDS, atsižvelgdama į klientų lūkesčius, atidarė

Vilniaus oro uoste daugiausiai keleivių pervežė „Wizz Air“

Pagal pervežtų keleivių skaičių Vilniaus oro uoste vežėjo-lyderio pozicijoje įsitvirtino didžiausia pigių skrydžių ...

Susijusios naujienos

​Baltarusijos pasienyje sumažėjo transporto pralaidumas

​Transporto infrastruktūra: iš ko galime mokytis?

Kaip vasarą prie vairo neprarasti savitvardos?

Prezidentė vetavo metro įstatymą

„Lietuvos geležinkeliai“ dovanos kiną ant lagaminų

​Pagal užsakymų skaičių „Boeing“ lenkia „Airbus“

Uždarius Pavilnio g. pervažą, nuo antradienio keičiama 13 ...

Į festivalį „Granatos Live“ – tik su festivaliniu ...

Viešojo transporto profsąjunga atskleidžia tiesą: ne tik ...

„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo sprendimą „Orlen Lietuvai“