Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Lyg Feniksas iš pelenų – į sostines gatves sugrįžo maršrutiniai taksi?

Užfiksuotas maršrutinis taksi (Alfa.lt skaitytojo nuotr.)Žiūrėti nuotraukų galeriją
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Praėjus vos vienam mėnesiui po privačių vežėjų atsisveikinimo kalbos, maršrutiniai taksi pastebėti ir vėl kursuojantys po Vilniaus gatves. Nors, Vilniaus savivaldybės teigimu, licencijos visiems privatiems vežėjams nutrauktos, atrodo, kai kurie maršrutai turi išskirtinių teisių.

Tai gana netikėta žinia – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams nepriėmus sprendimo integruoti privačius vežėjus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, pastarieji neteko licencijos vežioti keleivius sostinėje.

ZUOKO PERGALĖ: PRIVATŪS VEŽĖJAI VILNIUJE KAPITULIUOJA

PRIVATŪS VEŽĖJAI SKELBIA ATSISVEIKINIMO KALBĄ – VERSLAS ŽLUGO, DARBUOTOJAI ATLEIDŽIAMI

Alfa.lt skaitytojas dalijosi įspūdžiais apie pirmadienį vakare matytus maršrutinius taksi.

„Darbo dienos pabaigoje, apie 17 valandą, netoli oro uosto esančios garažų teritorijos pastebėjau į gatvę išvažiuojančius tris 71 maršruto „mikriukus“. Iš pradžių visiškai nesureagavau, pamaniau, kad per patį piką važiuoja dirbti. Tačiau tik kiek vėliau susivokiau – juk mieste jų nebeliko“, – pasakojo skaitytojas Tomas.

Skaitytojas susidomėjęs klausė, galbūt mieste ir vėl bus galima važiuoti ne tik autobusais, troleibusais, bet ir maršrutiniais taksi.

Nepatvirtino vežiojantys keleivius

Iki viešojo transporto reformos važinėjo įmonės „Transrevis“ mikroautobusai, pažymėti 71 numeriu, vežantys keleivius maršrutu Santariškės–Salininkai. Tačiau įmonės vadovas Vladas Dapkus nepatvirtino, kad įmonė toliau tęsia veiklą.

„Ne, tikrai ne mūsų „mikriukai“ ten buvo, – išgirdęs klausimą ir nusijuokęs atsakė V. Dapkus. – Nežinau, gal pasirodė.“

Skaitytojo Tomo teigimu, jis įsitikinęs, kad tai buvo tikrai gerai jam pažįstami seni mikroautobusai, ant kurių kiekvieno buvo užrašytas maršruto numeris 71.

„Tiesa, teigti, kad jie važiavo dirbti, aš negaliu, nes visi trys buvo tušti – be keleivių. Natūralu, kad man kilo tokia mintis, nes juk ir maršrutas jų atitinka būtent tą vietą, kur juos mačiau“, – pridūrė skaitytojas.

Dviem maršrutams – išskirtinės teisės

Trumpai atsakinėjęs V. Dapkus teigė, kad, jo žiniomis, sostinės gatvėmis kursuoja kitų vežėjų maršrutiniai taksi. Pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, informacijos apie toliau tęsiamą privačių vežėjų veiklą neturi.

Tiesa, jis pripažino, kad maršrutai, pažymėti numeriais 067 ir 269, tęsia veiklą ir po viešojo transporto reformos.

Savivaldybės teigimu, 067 maršrutas yra specialus, vežantis keleivius trasa Fabijoniškės–Gariūnai. Esą mikroautobusų darbo laikas suderintas su Gariūnų turgavietės darbo laiku, o maršrutas, pažymėtas numeriu 269, vežantis keleivius trasa Lentvaris–Grigiškės –Gariūnų Turgus–Vilniaus autobusų stotis, dirba su Trakų savivaldybės leidimu ir yra priemiestinis, todėl nepriklauso nuo Vilniaus savivaldybės malonės.

Nors pastarieji maršrutiniai taksi ir važinėja Vilniuje, tačiau nėra įtraukti į bendrą Vilniečio kortelės sistemą. Numeriu 067 pažymėtame maršrutiniame taksi bilietas kainuoja 3,5 lito – tiek, kiek ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau jokios lengvatos netaikomos. Maršruto 269 bilietas kainuoja 3,4 lito.

Senos transporto priemonės netinka, naujų – nėra

Vilniaus savivaldybės atstovų teigimu, minėti maršrutai kurį laiką važinės ir greitu metu dingti neturėtų. Kalbant apie privežamuosius maršrutus, 15-ai privačių vežėjų sostinės savivaldybė paskelbė naują konkursą.

Tačiau iki viešosios transporto reformos dirbę verslininkai dideliu džiaugsmu nespinduliuoja, mat pagal techninę specifikaciją buvusios transporto priemonės neatitinka reikalavimų. Apie tai užsiminė ir savivaldybė.

„Naujieji mažos talpos autobusai turėtų būti erdvesni ir patogesni už senuosius „mikriukus“. Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį [..] Autobusuose turės būti įrengta elektroninio bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Vienos stipriausių vežėjų įmonės „Transrevis“ vadovas V. Dapkus yra sakęs, kad įmonėje teks atleisti darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Per metus perveždavome apie 3–3,5 mln. keleivių. Akivaizdu, kad pralaimi visos pusės – tiek keleiviai, tiek įmonė“, – pridūrė V. Dapkus.

Alfa.lt
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Lietuvos ir Turkijos vežėjams bus padidintos krovinių vežimo kvotos

Susisiekimo ministerijoje balandžio 9–10 d. vykusiame posėdyje Lietuvos ir Turkijos Jungtinio komiteto kelių transporto klausimais aptartos dvišalio bendradarbiavimo transporto srityje perspektyvos. Posėdžio metu susitarta padidinti leidimų, skirtų tarptautiniam krovinių vežimui tarp abiejų valstybių, kvotas.

„Air Lituanica“ vasaros skrydžių žemėlapis pasipildys dar viena kryptimi

Oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ prie vasaros sezono skrydžių tvarkaraščio prideda dar vieną kryptį – į Danijos miestą Bilundą.

Panamoje paleistas pirmasis Centrinėje Amerikoje metropolitenas

Šeštadienį Panamoje paleistas pirmasis Centrinės Amerikos šalyse metropolitenas. Iškilmingoje ceremonijoje dalyvavo Panamos prezidentas Rikardas Martinelis (Ricardo Martinelli), praneša televizijos kanalas „Telesur”.
Bendras metro linijos ilgis - 14 kilometrų, joje - 13 stočių. Pasak šalies prezidento, dabar kelionė į vieną pusę truks apie 23 minutes, o ne dvi valandas, kaip anksčiau.
Sostinės metropolitenas buvo pastatytas per rekordiškai trumpą laiką - 38 mėnesius.

„Ryanair“ pradeda skrydžius į Komisą ir Noką

Nuo šiandien aviakompanija „Ryanair“ iš Kauno oro uosto keleivius pradeda skraidinti dar dviem naujomis kryptimis. Į Sicilijos miestą Komisą lėktuvai kils du kartus per savaitę – ketvirtadieniais ir sekmadieniais, į Vakarų Airijoje esantį Noką – ketvirtadieniais.
Prasidėjusiu vasaros skrydžių sezono metu aviakompanija „Ryanair“ iš Kauno skrydžius vykdys 19 krypčių.

Skambinti pavojaus varpais nereikia, bet verta susirūpinti

Prieš prasidedant didžiajam „Rail Baltica“ statybos darbymečiui – interviu su projekto „Rail Baltica“ direkcijos direktoriumi Antanu Zenonu Kaminsku.
„Geležinkelininkas“. Kaip apibūdintumėte rangovų vaidmenį, įgyvendinant projektą „Rail Baltica“?
Antanas Zenonas Kaminskas. Rangovams tenka pagrindinis vaidmuo įgyvendinant projektą, šį vaidmenį sunku pervertinti.

Sostinėje balandžio 6–8 dienomis bus ribojamas eismas

2014 m. balandžio 6–8 dienomis Vilniuje vyks Europos Sąjungos Parlamentų pirmininkų konferencija. Siekiant užtikrinti sklandžią šio svarbaus renginio eigą, laikinai bus draudžiamas transporto priemonių eismas ir statymas šiose sostinės vietose:
1. Nuo 2014 m. balandžio 5 d. 20.00 val. iki balandžio 8 d. 20.00 val. draudžiama statyti transporto priemones Goštauto g. atkarpoje nuo Gedimino pr. iki A.Tumėno g., pastatant atitinkamus laikinuosius arba uždengiant nuolatinius kelio ženklus.

Susijusios naujienos

Dabartinis Vilnius: žalias, bet „išskydęs“

Vilniuje per tris mėnesius ištisinio asfaltavimo būdu bus ...

Europos Komisija skelbia pirmąją ES transporto suvestinę

Artimųjų Rytų viešasis transportas veržiasi į pasaulio ...

Saugaus eismo bus siekiama vieningai – pasirašytas ...

Butkevičiaus pažadas Tuskui: peržiūrėti geležinkelio tarifus ...

„airBaltic“ – 2013-ieji buvo pelningi

10 brangiausių viešojo transporto sistemų

Kitą savaitę bus pradėta Savanorių prospekto įkalnės ...

Moduliniai autobusai