Lyg Feniksas iš pelenų – į sostines gatves sugrįžo maršrutiniai taksi?

Užfiksuotas maršrutinis taksi (Alfa.lt skaitytojo nuotr.)
Nuotraukų galerija (1/3)
Aa+Aa-

Praėjus vos vienam mėnesiui po privačių vežėjų atsisveikinimo kalbos, maršrutiniai taksi pastebėti ir vėl kursuojantys po Vilniaus gatves. Nors, Vilniaus savivaldybės teigimu, licencijos visiems privatiems vežėjams nutrauktos, atrodo, kai kurie maršrutai turi išskirtinių teisių.

Tai gana netikėta žinia – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams nepriėmus sprendimo integruoti privačius vežėjus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, pastarieji neteko licencijos vežioti keleivius sostinėje.

ZUOKO PERGALĖ: PRIVATŪS VEŽĖJAI VILNIUJE KAPITULIUOJA

PRIVATŪS VEŽĖJAI SKELBIA ATSISVEIKINIMO KALBĄ – VERSLAS ŽLUGO, DARBUOTOJAI ATLEIDŽIAMI

Alfa.lt skaitytojas dalijosi įspūdžiais apie pirmadienį vakare matytus maršrutinius taksi.

„Darbo dienos pabaigoje, apie 17 valandą, netoli oro uosto esančios garažų teritorijos pastebėjau į gatvę išvažiuojančius tris 71 maršruto „mikriukus“. Iš pradžių visiškai nesureagavau, pamaniau, kad per patį piką važiuoja dirbti. Tačiau tik kiek vėliau susivokiau – juk mieste jų nebeliko“, – pasakojo skaitytojas Tomas.

Skaitytojas susidomėjęs klausė, galbūt mieste ir vėl bus galima važiuoti ne tik autobusais, troleibusais, bet ir maršrutiniais taksi.

Nepatvirtino vežiojantys keleivius

Iki viešojo transporto reformos važinėjo įmonės „Transrevis“ mikroautobusai, pažymėti 71 numeriu, vežantys keleivius maršrutu Santariškės–Salininkai. Tačiau įmonės vadovas Vladas Dapkus nepatvirtino, kad įmonė toliau tęsia veiklą.

„Ne, tikrai ne mūsų „mikriukai“ ten buvo, – išgirdęs klausimą ir nusijuokęs atsakė V. Dapkus. – Nežinau, gal pasirodė.“

Skaitytojo Tomo teigimu, jis įsitikinęs, kad tai buvo tikrai gerai jam pažįstami seni mikroautobusai, ant kurių kiekvieno buvo užrašytas maršruto numeris 71.

„Tiesa, teigti, kad jie važiavo dirbti, aš negaliu, nes visi trys buvo tušti – be keleivių. Natūralu, kad man kilo tokia mintis, nes juk ir maršrutas jų atitinka būtent tą vietą, kur juos mačiau“, – pridūrė skaitytojas.

Dviem maršrutams – išskirtinės teisės

Trumpai atsakinėjęs V. Dapkus teigė, kad, jo žiniomis, sostinės gatvėmis kursuoja kitų vežėjų maršrutiniai taksi. Pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, informacijos apie toliau tęsiamą privačių vežėjų veiklą neturi.

Tiesa, jis pripažino, kad maršrutai, pažymėti numeriais 067 ir 269, tęsia veiklą ir po viešojo transporto reformos.

Savivaldybės teigimu, 067 maršrutas yra specialus, vežantis keleivius trasa Fabijoniškės–Gariūnai. Esą mikroautobusų darbo laikas suderintas su Gariūnų turgavietės darbo laiku, o maršrutas, pažymėtas numeriu 269, vežantis keleivius trasa Lentvaris–Grigiškės –Gariūnų Turgus–Vilniaus autobusų stotis, dirba su Trakų savivaldybės leidimu ir yra priemiestinis, todėl nepriklauso nuo Vilniaus savivaldybės malonės.

Nors pastarieji maršrutiniai taksi ir važinėja Vilniuje, tačiau nėra įtraukti į bendrą Vilniečio kortelės sistemą. Numeriu 067 pažymėtame maršrutiniame taksi bilietas kainuoja 3,5 lito – tiek, kiek ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau jokios lengvatos netaikomos. Maršruto 269 bilietas kainuoja 3,4 lito.

Senos transporto priemonės netinka, naujų – nėra

Vilniaus savivaldybės atstovų teigimu, minėti maršrutai kurį laiką važinės ir greitu metu dingti neturėtų. Kalbant apie privežamuosius maršrutus, 15-ai privačių vežėjų sostinės savivaldybė paskelbė naują konkursą.

Tačiau iki viešosios transporto reformos dirbę verslininkai dideliu džiaugsmu nespinduliuoja, mat pagal techninę specifikaciją buvusios transporto priemonės neatitinka reikalavimų. Apie tai užsiminė ir savivaldybė.

„Naujieji mažos talpos autobusai turėtų būti erdvesni ir patogesni už senuosius „mikriukus“. Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį [..] Autobusuose turės būti įrengta elektroninio bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Vienos stipriausių vežėjų įmonės „Transrevis“ vadovas V. Dapkus yra sakęs, kad įmonėje teks atleisti darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Per metus perveždavome apie 3–3,5 mln. keleivių. Akivaizdu, kad pralaimi visos pusės – tiek keleiviai, tiek įmonė“, – pridūrė V. Dapkus.

Alfa.lt
*Sutinku su taisyklėmis
Skaityti visus komentarus (5)

Taip pat skaitykite:

Susijusios naujienos

Kinijoje – pirmasis vandenilinis tramvajus ..

Pamatykite, kaip „apsėsto“ autobuso keleivius užliejo „kraujo“ upė ..

​Užkirs kelią atliekų tvarkytojų savivalei ..

Viena didžiausių Rusijos aviakompanijų neskraidins į Rygą ir Taliną 1

Skaičiuojame, kiek automobilių kasdien rieda 10 mln. Eur kainavusia estakada 9

Pristatytas geresnis ir talpesnis naujasis „Caddy Maxi“ 12

Kaip per Kaziuko mugę keisis eismo tvarkaraščiai? 1

Vilniaus oro uoste siautėjęs vyras apnuogino rimtą saugumo problemą 5

​Rekordas: pernai lėktuvais keliavo 3,3 mlrd. žmonių ..

Paskelbė, kada ketina pabaigti vakarinį Vilniaus aplinkkelį ..