Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Lyg Feniksas iš pelenų – į sostines gatves sugrįžo maršrutiniai taksi?

Užfiksuotas maršrutinis taksi (Alfa.lt skaitytojo nuotr.)Žiūrėti nuotraukų galeriją
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Praėjus vos vienam mėnesiui po privačių vežėjų atsisveikinimo kalbos, maršrutiniai taksi pastebėti ir vėl kursuojantys po Vilniaus gatves. Nors, Vilniaus savivaldybės teigimu, licencijos visiems privatiems vežėjams nutrauktos, atrodo, kai kurie maršrutai turi išskirtinių teisių.

Tai gana netikėta žinia – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams nepriėmus sprendimo integruoti privačius vežėjus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, pastarieji neteko licencijos vežioti keleivius sostinėje.

ZUOKO PERGALĖ: PRIVATŪS VEŽĖJAI VILNIUJE KAPITULIUOJA

PRIVATŪS VEŽĖJAI SKELBIA ATSISVEIKINIMO KALBĄ – VERSLAS ŽLUGO, DARBUOTOJAI ATLEIDŽIAMI

Alfa.lt skaitytojas dalijosi įspūdžiais apie pirmadienį vakare matytus maršrutinius taksi.

„Darbo dienos pabaigoje, apie 17 valandą, netoli oro uosto esančios garažų teritorijos pastebėjau į gatvę išvažiuojančius tris 71 maršruto „mikriukus“. Iš pradžių visiškai nesureagavau, pamaniau, kad per patį piką važiuoja dirbti. Tačiau tik kiek vėliau susivokiau – juk mieste jų nebeliko“, – pasakojo skaitytojas Tomas.

Skaitytojas susidomėjęs klausė, galbūt mieste ir vėl bus galima važiuoti ne tik autobusais, troleibusais, bet ir maršrutiniais taksi.

Nepatvirtino vežiojantys keleivius

Iki viešojo transporto reformos važinėjo įmonės „Transrevis“ mikroautobusai, pažymėti 71 numeriu, vežantys keleivius maršrutu Santariškės–Salininkai. Tačiau įmonės vadovas Vladas Dapkus nepatvirtino, kad įmonė toliau tęsia veiklą.

„Ne, tikrai ne mūsų „mikriukai“ ten buvo, – išgirdęs klausimą ir nusijuokęs atsakė V. Dapkus. – Nežinau, gal pasirodė.“

Skaitytojo Tomo teigimu, jis įsitikinęs, kad tai buvo tikrai gerai jam pažįstami seni mikroautobusai, ant kurių kiekvieno buvo užrašytas maršruto numeris 71.

„Tiesa, teigti, kad jie važiavo dirbti, aš negaliu, nes visi trys buvo tušti – be keleivių. Natūralu, kad man kilo tokia mintis, nes juk ir maršrutas jų atitinka būtent tą vietą, kur juos mačiau“, – pridūrė skaitytojas.

Dviem maršrutams – išskirtinės teisės

Trumpai atsakinėjęs V. Dapkus teigė, kad, jo žiniomis, sostinės gatvėmis kursuoja kitų vežėjų maršrutiniai taksi. Pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, informacijos apie toliau tęsiamą privačių vežėjų veiklą neturi.

Tiesa, jis pripažino, kad maršrutai, pažymėti numeriais 067 ir 269, tęsia veiklą ir po viešojo transporto reformos.

Savivaldybės teigimu, 067 maršrutas yra specialus, vežantis keleivius trasa Fabijoniškės–Gariūnai. Esą mikroautobusų darbo laikas suderintas su Gariūnų turgavietės darbo laiku, o maršrutas, pažymėtas numeriu 269, vežantis keleivius trasa Lentvaris–Grigiškės –Gariūnų Turgus–Vilniaus autobusų stotis, dirba su Trakų savivaldybės leidimu ir yra priemiestinis, todėl nepriklauso nuo Vilniaus savivaldybės malonės.

Nors pastarieji maršrutiniai taksi ir važinėja Vilniuje, tačiau nėra įtraukti į bendrą Vilniečio kortelės sistemą. Numeriu 067 pažymėtame maršrutiniame taksi bilietas kainuoja 3,5 lito – tiek, kiek ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau jokios lengvatos netaikomos. Maršruto 269 bilietas kainuoja 3,4 lito.

Senos transporto priemonės netinka, naujų – nėra

Vilniaus savivaldybės atstovų teigimu, minėti maršrutai kurį laiką važinės ir greitu metu dingti neturėtų. Kalbant apie privežamuosius maršrutus, 15-ai privačių vežėjų sostinės savivaldybė paskelbė naują konkursą.

Tačiau iki viešosios transporto reformos dirbę verslininkai dideliu džiaugsmu nespinduliuoja, mat pagal techninę specifikaciją buvusios transporto priemonės neatitinka reikalavimų. Apie tai užsiminė ir savivaldybė.

„Naujieji mažos talpos autobusai turėtų būti erdvesni ir patogesni už senuosius „mikriukus“. Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį [..] Autobusuose turės būti įrengta elektroninio bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Vienos stipriausių vežėjų įmonės „Transrevis“ vadovas V. Dapkus yra sakęs, kad įmonėje teks atleisti darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Per metus perveždavome apie 3–3,5 mln. keleivių. Akivaizdu, kad pralaimi visos pusės – tiek keleiviai, tiek įmonė“, – pridūrė V. Dapkus.

Alfa.lt
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Parkomatai daugiabučių namų kiemuose įžiebė diskusijas

Dar praėjusiais metais Šiaulių miesto savivaldybės Tarybos posėdyje pasisakę už vadinamosios žaliosios miesto zonos išplėtimą į daugiabučių namų kiemus, politikai teigė, kad tai daroma miesto centre gyvenančių žmonių labui. Tuomet tikinta, kad,įvedant rinkliavą už automobilių parkavimą ir miesto centre esančiuose kiemuose, bus apsaugoti čia gyvenantys šiauliečiai.

„Lietuvos geležinkeliai“ ieškos sprendimų dėl susiklosčiusios situacijos su „Orlen Lietuva“

Balandžio 17 d. Premjero Algirdo Butkevičiaus kabinete vyko pasitarimas dėl AB „Orlen Lietuva tolesnės veiklos perspektyvos. Pasitarime dalyvavo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Ministras pirmininkas išklausė „Lietuvos geležinkelių“ poziciją dėl pervežimams taikomų tarifų.
„Informavome Premjerą, kad mūsų taikomi tarifai yra praktiškai mažiausi Europoje, todėl sąlygos vežti krovinius yra tikrai geros, – teigė S. Dailydka.

„Raketos“ iš Kauno į Nidą nebeplauks?

„airBaltic“ skraidins į Popradą

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ žiemą keleiviams pasiūlys naują skrydžių kryptį – Ryga – Popradas (Slovakija). Vykstantieji iš Poprado į Rygą galės patogiai pasiekti Rusiją, Skandinaviją, Baltijos regioną ir NVS šalis. Skrydžiai naująja kryptimi bus vykdomi nuo gruodžio 13 dienos.
Oro bendrovė skraido į daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų.

Sinkevičius: Lietuva dėl „Rail Baltica“ turi siekti sau ekonomiškai naudingo varianto

Premjerui Algirdui Butkevičiui pareiškus, kad Lietuva netrukdys „Rail Baltica“ projektui ir Vilniaus prijungimą galbūt nukels į tolimesnį laiką, susisiekimo ministras tvirtina, kad šaliai kol kas per anksti keisti poziciją.
Rimantas Sinkevičius BNS sakė, kad reikia siekti ekonomiškai naudingiausio varianto, tačiau neatmetė ir kompromisinio varianto, kad Vilnius būtų prijungiamas vėlesniame etape, jei tai bus įtvirtinta bendros Baltijos valstybių įmonės „Rail Baltica“ akcininkų sutartyje.

Butkevičius: darysime viską, kad Vilnius būtų prijungtas prie „Rail Baltica“

Premjeras Algirdas Butkevičius teigia, jog ankstesnė Andriaus Kubiliaus Vyriausybė turėjo įtikinti Europos Komisiją (EK), jog planuojamo „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė pasiektų Vilnių.
„Šis sprendimas buvo priimtas A. Kubiliaus Vyriausybės. Galiu drąsiai pasakyti, kad jie, užsakydami studiją „Rail Baltica“ projektui, sąlygose kažkodėl nebuvo iškėlę reikalavimo, kad Vilnius privalomai būtų įjungtas į šį projektą.

Susijusios naujienos

„Raketos“ iš Kauno į Nidą nebeplauks?

Panevėžyje duris atvers moderni suspaustų gamtinių dujų ...

KAMAZ pristatė dujinį autobusą

Žvejų gatvėje keisis eismas

„Ford“ šiemet didina pardavimo apimtis Europoje

Dabartinis Vilnius: žalias, bet „išskydęs“

Vilniuje per tris mėnesius ištisinio asfaltavimo būdu bus ...

Europos Komisija skelbia pirmąją ES transporto suvestinę

Artimųjų Rytų viešasis transportas veržiasi į pasaulio ...

Saugaus eismo bus siekiama vieningai – pasirašytas ...