Lyg Feniksas iš pelenų – į sostines gatves sugrįžo maršrutiniai taksi?

Užfiksuotas maršrutinis taksi (Alfa.lt skaitytojo nuotr.)
Nuotraukų galerija (1/3)
Aa+Aa-

Praėjus vos vienam mėnesiui po privačių vežėjų atsisveikinimo kalbos, maršrutiniai taksi pastebėti ir vėl kursuojantys po Vilniaus gatves. Nors, Vilniaus savivaldybės teigimu, licencijos visiems privatiems vežėjams nutrauktos, atrodo, kai kurie maršrutai turi išskirtinių teisių.

Tai gana netikėta žinia – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams nepriėmus sprendimo integruoti privačius vežėjus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, pastarieji neteko licencijos vežioti keleivius sostinėje.

ZUOKO PERGALĖ: PRIVATŪS VEŽĖJAI VILNIUJE KAPITULIUOJA

PRIVATŪS VEŽĖJAI SKELBIA ATSISVEIKINIMO KALBĄ – VERSLAS ŽLUGO, DARBUOTOJAI ATLEIDŽIAMI

Alfa.lt skaitytojas dalijosi įspūdžiais apie pirmadienį vakare matytus maršrutinius taksi.

„Darbo dienos pabaigoje, apie 17 valandą, netoli oro uosto esančios garažų teritorijos pastebėjau į gatvę išvažiuojančius tris 71 maršruto „mikriukus“. Iš pradžių visiškai nesureagavau, pamaniau, kad per patį piką važiuoja dirbti. Tačiau tik kiek vėliau susivokiau – juk mieste jų nebeliko“, – pasakojo skaitytojas Tomas.

Skaitytojas susidomėjęs klausė, galbūt mieste ir vėl bus galima važiuoti ne tik autobusais, troleibusais, bet ir maršrutiniais taksi.

Nepatvirtino vežiojantys keleivius

Iki viešojo transporto reformos važinėjo įmonės „Transrevis“ mikroautobusai, pažymėti 71 numeriu, vežantys keleivius maršrutu Santariškės–Salininkai. Tačiau įmonės vadovas Vladas Dapkus nepatvirtino, kad įmonė toliau tęsia veiklą.

„Ne, tikrai ne mūsų „mikriukai“ ten buvo, – išgirdęs klausimą ir nusijuokęs atsakė V. Dapkus. – Nežinau, gal pasirodė.“

Skaitytojo Tomo teigimu, jis įsitikinęs, kad tai buvo tikrai gerai jam pažįstami seni mikroautobusai, ant kurių kiekvieno buvo užrašytas maršruto numeris 71.

„Tiesa, teigti, kad jie važiavo dirbti, aš negaliu, nes visi trys buvo tušti – be keleivių. Natūralu, kad man kilo tokia mintis, nes juk ir maršrutas jų atitinka būtent tą vietą, kur juos mačiau“, – pridūrė skaitytojas.

Dviem maršrutams – išskirtinės teisės

Trumpai atsakinėjęs V. Dapkus teigė, kad, jo žiniomis, sostinės gatvėmis kursuoja kitų vežėjų maršrutiniai taksi. Pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, informacijos apie toliau tęsiamą privačių vežėjų veiklą neturi.

Tiesa, jis pripažino, kad maršrutai, pažymėti numeriais 067 ir 269, tęsia veiklą ir po viešojo transporto reformos.

Savivaldybės teigimu, 067 maršrutas yra specialus, vežantis keleivius trasa Fabijoniškės–Gariūnai. Esą mikroautobusų darbo laikas suderintas su Gariūnų turgavietės darbo laiku, o maršrutas, pažymėtas numeriu 269, vežantis keleivius trasa Lentvaris–Grigiškės –Gariūnų Turgus–Vilniaus autobusų stotis, dirba su Trakų savivaldybės leidimu ir yra priemiestinis, todėl nepriklauso nuo Vilniaus savivaldybės malonės.

Nors pastarieji maršrutiniai taksi ir važinėja Vilniuje, tačiau nėra įtraukti į bendrą Vilniečio kortelės sistemą. Numeriu 067 pažymėtame maršrutiniame taksi bilietas kainuoja 3,5 lito – tiek, kiek ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau jokios lengvatos netaikomos. Maršruto 269 bilietas kainuoja 3,4 lito.

Senos transporto priemonės netinka, naujų – nėra

Vilniaus savivaldybės atstovų teigimu, minėti maršrutai kurį laiką važinės ir greitu metu dingti neturėtų. Kalbant apie privežamuosius maršrutus, 15-ai privačių vežėjų sostinės savivaldybė paskelbė naują konkursą.

Tačiau iki viešosios transporto reformos dirbę verslininkai dideliu džiaugsmu nespinduliuoja, mat pagal techninę specifikaciją buvusios transporto priemonės neatitinka reikalavimų. Apie tai užsiminė ir savivaldybė.

„Naujieji mažos talpos autobusai turėtų būti erdvesni ir patogesni už senuosius „mikriukus“. Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį [..] Autobusuose turės būti įrengta elektroninio bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Vienos stipriausių vežėjų įmonės „Transrevis“ vadovas V. Dapkus yra sakęs, kad įmonėje teks atleisti darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Per metus perveždavome apie 3–3,5 mln. keleivių. Akivaizdu, kad pralaimi visos pusės – tiek keleiviai, tiek įmonė“, – pridūrė V. Dapkus.

Alfa.lt
*Sutinku su taisyklėmis
Skaityti visus komentarus (5)

Taip pat skaitykite:

„airBaltic“ pristato tiesioginį skrydį iš Talino į Vieną ..

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ šią vasarą tiesioginiu skrydžiu sujungs Estijos ir Austrijos sostines ...

​„Lietuvos geležinkeliai“ jau žvalgosi elektrovežių ..

Elektrifikuota linija Vilnių ir Baltarusijos sostinę Minską sujungs 2016 metais.

Svarstė, ką daryti su „Air Lituanica“ 4

Į Vilniaus merus pretenduojantys liberalas Remigijus Šimašius ir konservatorius Mykolas Majauskas sutinka, kad ...

​„Air Lituanica“ pradėjo skrydžius į Stokholmą ..

Aktyvėjantis Lietuvos ir Švedijos bendradarbiavimas skatina transporto verslą ieškoti būdų, kaip pagerinti šių šalių ...

Ateities vizija: kelionė iš Vilniaus į Kauną – vos 20 minučių 4

Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną sujungsianti geležinkelio linija „Rail Baltica“ turėtų prijungti ir Vilnių – tokią ...

Susisiekimo ministras susirūpinęs dėl kliūčių Lietuvos vežėjams 6

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šiandien kreipėsi į Europos Komisijos narius prašydamas išnagrinėti 2015 m. ...

Kyla į kovą: vokiečių sprendimas papiktino lietuvių vežėjus 14

Vokietijai atsibodo, kad Lietuvos ir kitų užsienio šalių vežėjai muša žemyn vokiečių vežėjų atlyginimus.

Klaipėdos uostas fiksavo istorinius rekordus ..

Klaipėdos uostui 2014-ieji buvo gausūs rekordų.

Kelių druską pakeis cukraus mišiniai? 4

Kaip įprasta sausį, Lietuvą užklupo tikrieji žiemos „malonumai“ - gatves ir šaligatvius nuklojo storas sniego ...

​Eismą tarp Lietuvos ir Latvijos sustabdę „Lietuvos geležinkeliai“ turės aiškintis EK 3

Europos Komisija pranešė Lietuvos geležinkelių sektoriaus senbuvei AB „Lietuvos geležinkeliai" (LG), kad, jos nuomone, ...

Susijusios naujienos

Paskelbė, kada ketina pabaigti vakarinį Vilniaus aplinkkelį ..

Rusijos telegrama Lietuvai: traukiniai nebus praleidžiami 29

Jau pakeistas eismas naująja Geležinio Vilko g. estakada 6

Eismo apribojimas kelyje Marijampolė–Kalvarija – vyksta Jungėnų geležinkelio pervažos rekonstrukcija ..

Pirmadienį atidaryta Geležinio Vilko gatvės estakada 1

Vilniaus centre savaitgalį bus ribojamas eismas, keisis 10, 11, 33, 88 autobusų maršrutų trasos ..

​Draudžiamas transporto eismas Sporto gatve ..

Kauno autobusų parkas pasipildė naudotais olandiškais autobusais ..

Vienas vilkiko eismo įvykis gali kainuoti ir 4 mln. litų ..

Paskelbta, kaip Visų Šventųjų ir Vėlinių dienomis keisis viešojo transporto grafikas ..