Kaip formuoti darbuotojų lojalumą bendrovei?

Darbuotojai (123rf.com asociatyvi nuotr.)
Aa+Aa-

Problema, kurią paliesime, paprasta, aiški ir visiems žinoma. Įsivaizduokite supuvusį ir sveiką obuolį. Kurį obuolį paimsite ir suvalgysite? Niekam nekyla abejonių, kad paimsite sveiką, gražų obuolį. Taip pat viskas vyksta darbo kolektyve. Jeigu darbuotojai nėra lojalūs bendrovei, tai joje klesti intrigos, skundai, vagystės, sukčiavimas, viskas – tik ne darbas. Niekas neturi laiko dirbti. Visi yra užsiėmę papildomais darbais: apkalbomis.

Jeigu kolektyve atmosfera puiki, darbuotojai ištikimi bendrovei, situacija yra kitokia. Visi dirba savo darbą. Kiekvienas žino, už ką jis yra atsakingas, kokie yra jo įgaliojimai, uždaviniai. Kiekvienas darbuotojas žino, kad jis yra dalis bendrovės ir kad jo žodis bendrovėje yra svarus. Todėl jis gerbia bendrovę ir jos vadovus, o pastarieji gerbia darbuotoją ir jo nuomonę.

Vakarų specialistai teigia, kad jeigu darbuotojų lojalumas kompanijai paaugo vienu procentu, tai klientų lojalumas kompanijos teikiamai produkcijai ar paslaugoms padidėjo daugiau nei vienu procentu, o tai reiškia, kad kompanija gaus 0,8–0,6 procentais didesnį pelną. To yra siekiama. Pelnas yra kompanijos veiklos pagrindinis tikslas. Galima drąsiai teigti, kad darbuotojų lojalumas kompanijai didina darbo našumą ir atneša didesnį pelną.

Kas yra lojalumas?

Lojalumas įmonei – ištikimybė ir atsidavimas, tai noras įsipareigoti įmonei ir daryti viską, kad ji klestėtų. Vadovas ir darbuotojas laiko save įmonės dalimi.

Siekdami aiškumo galime panagrinėti kelis variantus. Pirmas. Darbuotojas dirba bendrovėje, nes jam verta dirbti. Jis gauna naudą. Jeigu jam kas nors pasiūlys didesnę naudą (atlyginimą ar kitas geroves), tai jis negalvodamas pakeis darbą. Antra. Darbuotojas dirba bendrovėje ne tik už atlyginimą, bet ir todėl, kad jis yra prie jos pripratęs. Jis emociškai prisirišo prie bendradarbių, biuro, vadovų, klientų. Jis jaučiasi saugus. Jam patogu. Tokio darbuotojo didesniu atlyginimu nesuviliosi ir įkalbinėjimams jis lengvai nepasiduos. Trečia. Darbuotojas dirba bendrovėje, nes ji jam patinka, jis ją vertina. Jis yra atsidavęs jai ir nori įsipareigoti. Darbuotojas daro viską, kad bendrovei būtų geriau. Jam patinka dirbti kolektyve, jam patinka spręsti sudėtingus darbo uždavinius. Atlyginimas yra labai svarbus dalykas, tačiau darbuotojo pripažinimas, pasitikėjimas juo ir suteiktos galimybės tobulėti, kurti ir tapti ypatingu yra daug svarbiau. Tokio darbuotojo jokiais būdais neperviliosi. Toks darbuotojas yra ištikimas bendrovei.

Kokią naudą duoda darbuotojų lojalumas?

Įmonė yra pranašesnė prieš konkurentus. Ji geba greičiau spręsti problemas, greičiau prisitaikyti prie naujų sąlygų, greičiau rasti klientų, išsiaiškinti jų poreikius ir juos patenkinti. Darbuotojai deda visas pastangas tam, kad įmonė klestėtų. Kartais, jeigu to reikia pagal situaciją, jie yra pasirengę aukotis.

Padidėja darbo efektyvumas. Visi siekia vieno tikslo. Visi žino, ką ir kaip daryti. Visi nuolat galvoja, kaip dar geriau pagerinti darbą.

Įmonė lengviau ir greičiau pergyvena krizes. Darbuotojai nekelia vadovams papildomų problemų. Jie supranta netikėtai atsiradusius sunkumus. Jie prisideda prie problemų sprendimo. Sutinka mažinti atlyginimus, atsisako premijų.

Kaip formuoti, išlaikyti darbuotojų lojalumą bendrovei?

· Turi būti sukurta demokratinė, skaidri valdymo sistema. Kiekvienas privalo žinoti, už ką jis yra atsakingas, kokios jo teisės ir pareigos, kokie uždaviniai.

· Vadovai privalo gerbti darbuotojus ir visą kolektyvą. Dažnai būna taip, kad vadovai viena sako, tačiau kitą daro. Bendrovėje gali būti sukurta puikiausia valdymo sistema, priimtas kolektyvo etikos kodeksas, nustatytos žaidimo taisyklės, tačiau vadovas gali būti despotu, diktatoriumi. Jis gali didžiuotis savimi, liaupsinti save, žeminti darbuotojus, su jais nesiskaityti ir jų neklausyti. Tokiame kolektyve niekada negali atsirasti lojalumo įmonei ir tuo labiau vadovams. Toks kolektyvas vėliau ar anksčiau išsivaikščios ir paliks prie suskilusios geldos vieną vadovą su savo ambicijomis, pykčiais ir savimeile.

· Darbuotojai turi turėti galimybę tobulėti, augti.Vadovai turi ne tik leisti darbuotojams mokytis, tobulėti, tačiau privalo juos skatinti. Bendrovė turi sudaryti palankias sąlygas darbuotojams įgauti žinių, patirties, susipažinti su naujovėmis.

· Vadovas privalo tapti asmeniniu pavyzdžiu darbuotojams.

· Turi būti sudarytos tinkamos darbo sąlygos. Čia yra labai svarbus momentas. Gali būti pats geriausias kolektyvas, tačiau jeigu darbo sąlygos yra blogos, nepakenčiamos, tai niekas nesugebės jo išlaikyti. Nepakenčiamos sąlygos yra tokios, kurios darbuotojams yra labai nepatogios, nehigieniškos ir taip toliau. Pabandykite palikti biurą vienai darbo dienai be vandens. Dauguma iškentės, tačiau jeigu taip būtų savaitę, mėnesį ir, galų gale, be pabaigos, tai niekas nenorėtų dirbti.

· Kontrolė yra privaloma. Pasitikėk, tačiau tikrink. Niekas negali pykti, kad yra kontroliuojamas. Kontrolės tikslas nėra vien tik nustatyti, ar darbuotojas pažeidė taisykles, ar ne. Pagrindinis jos tikslas – nustatyti, ar yra laikomasi taisyklių, instrukcijų, įstatymų ir ar jie atitinka dabartines sąlygas. Gal atėjo laikas keisti taisykles? Gal jos yra pagrindinės kliūtys?

· Privalo būti vadovų ir darbuotojų tarpusavio ryšys. Labai svarbu, kai kiekvieną darbuotoją išklauso vadovai. Vertina jo nuomonę. Reikia pripažinti, kad viską žinančių šiame pasaulyje nėra. Kiekvienas žmogus už kitą žmogų kažkurioje srityje stipresnis, geresnis. Todėl visada reikia įsiklausyti į darbuotojų pastabas. Bendrovių vadovai privalo organizuoti darbuotojams apskritus stalus, „smegenų šturmus“, diskusijas, konkursus, pasitarimus. Kiekvienas darbuotojas turi pajausti, kad jis ir jo nuomonė yra svarbi, kad jis yra dalis bendrovės, kad jis prisideda prie bendrovės projektų įgyvendinimo. Darbuotojai turi žinoti, kas darosi įmonėje, su kokiomis problemomis ji susiduria. Tada jis galės prisidėti prie šių problemų sprendimo.

· Nuolatinis darbas su motyvacinėmis programomis. Jų tobulinimas. Pritaikymas prie naujų darbo sąlygų. Visi sutinka su tuo, kad darbo sąlygos, rinka ir visa kita šiais laikais keičiasi labai greitai. Todėl anksčiau sukurta motyvacinė sistema gali neatitikti šių dienų reikalavimų. Ji gali tapti papildomu, niekam nereikalingu ir trukdančiu dirbti balastu. Reikia nuolat peržiūrėti, įvertinti motyvacines programas ir, jeigu reikia, jas keisti.

Parengta pagal http://dlearning.ru

 

 

Alfa.lt
*Sutinku su taisyklėmis
Skaityti visus komentarus (1)

Taip pat skaitykite:

Kodėl žmonės kenčia nuo pareigūnų? 4

Dažnai skaitome spaudoje, matome per televizijos laidas, kaip teisėsaugos pareigūnai į teismą surakintomis rankomis ...

Ar 2015-ieji taps programišių siautėjimo metais? 1

Numatoma, kad 2015 metais tiek valstybinės bei privačios institucijos, tiek paprasti gyventojai vis dažniau taps ...

Kontržvalgybos pergalė: Makedonija sutriuškino užsienio agentų tinklą 8

Makedonijos valstybės teismas už šnipinėjimą ilgiems metams laisvės atėmimo bausme nuteisė 17 užsienio žvalgybos agentų ...

Čekų kontržvalgyba prieš valdžios pareigūnus: ginčas dėl Rusijos grėsmės 4

Straipsnyje apžvelgsiu Čekijos kontržvalgybos ataskaitą, kuri įdomi tuo, kad joje dėstomas požiūris kertasi su šalies ...

Karas kibererdvėje: valstybės telkia jėgas ..

Šiuolaikiniame pasaulyje nei vienas žmogus nėra saugus.

Putino juokai ir KGB atgimimas 2

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas sovietiniais laikais buvo KGB darbuotojas.

Privalu žinoti: populiariausi informacijos rinkimo būdai ..

„Ateik, ateik pas mus dirbti.

Kaip apsiginti nuo karo šauklių? 15

Galima drąsiai teigti, kad Lietuvoje jau vyksta karas. Turiu omeny ne tą karą, kurio metu žudomi žmonės ir naikinama ...

Interneto vartotojų sekimas: kas svarbiau – saugumas ar privatumas? 4

Kišimasis į žmogaus, kuris nedarė, nedaro ir nesirengia daryti nusikaltimų, privatų gyvenimą yra pavojingesnis ...

Kai viešnagė viešbutyje tampa grėsme verslui ..

Verslininkai, valstybės tarnautojai, pareigūnai, būkite atidūs ir budrūs, vykdami į komandiruotes ir apsistoję gyventi ...

Susijusios naujienos

Darbdavio materialinė atsakomybė – prievolė atlyginti darbuotojui žalą 1

Ar galima neateiti į darbą įvykus nelaimei namuose? ..

​Nuolatinis sėdėjimas žudo? ..

​Daug streso darbuotojui – dideli nuostoliai darbdaviui ..

​Ar galima sekti darbuotojus? 4

​Darbdaviui sunku rasti gerą darbuotoją, darbuotojui – gerą darbdavį? ..

Lietuvos traukinių valdymo centras – lyg biržos maklerio būstinė ..

Kokių garantijų gali tikėtis vaikus auginantys tėvai? ..

Testas: svajonių darbą lemia gimimo data? 1

Mergaitė laišku paprašė laisvadienio tėčiui, „Google“ atsakė 2