Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Ką daryti, jeigu jūsų kojos tinsta

Kojų mankšta
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Vasarą dažnai pajuntame, kad sutino kojos ir jau „nebetelpame“ į batelius, kuriuos nusipirkome žiemą. Kojų tinimo priežasčių gali būti gana įvairių, jas tiksliai nustatyti gali tik gydytojas. O žinodami kojų negalavimo priežastį, galite pasinaudoti ir liaudies medicinos patarimais.

Tinimo priežastys

Patinimai – tai skysčių sankaupos ląstelėse. Kojos gali tinti dėl įvairių priežasčių – net jei valgote maistą, kuriame mažai baltymų ar kalio. Kojos tinsta esant tvankiam orui, jeigu tenka ilgą laiką pastovėti arba daug pavaikščioti, ypač jei tam nepritaikyta avalynė. Kojos gali tinti nusilpus širdžiai, susilpnėjus inkstų veiklai, užsikimšus limfagyslėms, prieš menstruacijas, vartojant kraujospūdį mažinančius bei kontraceptinius preparatus. Dažniausia kojų patinimo priežastis – širdies ir inkstų ligos.

Nusilpus širdžiai, kraujotaka susilpnėja, kraujas užsilaiko kraujagyslėse, dalis skysčių prasiskverbia pro kraujagyslių ir ląstelių sieneles, tad įvairios kūno vietos gali patinti. Kūno svoris spaudžia skystį žemyn, todėl ypač dažnai patinsta kojos.

Sergantiems inkstų ligomis dažniausiai tolygiai tinsta visas kūnas, o žmonėms, kurių nusilpusi širdis, – tik galūnės, daugiausia kojos.

Vaistai iš daržo

* Jei sergantiems širdies bei inkstų ligomis patino galūnės, patariama gerti juodųjų ridikų sulčių su medumi iš pradžių po pusę stiklinės per dieną, vėliau padidinti normą iki dviejų stiklinių per dieną.

* Naudinga gerti svogūnų sulčių: vakare plonomis riekelėmis supjaustykite 2 vidutinio dydžio svogūnus ir užpilkite cukrumi, o ryte išspauskite sultis. Gerkite jų rytais po 2 šaukštus.

Petražolės yra ypač efektyvus vaistas, skatinantis šlapimo išsiskyrimą ir mažinantis patinimus. Gydomųjų vaistų galite pasiruošti keliais būdais:

* Sumalkite petražolių žolės kartu su šaknimis. Stiklinę šios tyrės sukrėskite į stiklainį ir užpilkite puse litro verdančio vandens. Indą šiltai apriškite ir palikite prisitraukti 6-8 valandas, po to nukoškite, tirščius nuspauskite, o į antpilą įmaišykite 1 citrinos sultis. Visą antpilą nedideliais gurkšneliais išgerkite per pusryčius, pietus ir vakarienę. Taip gydykitės 2 dienas iš eilės, po to padarykite 3 dienų pertrauką ir gydymą vėl pakartokite.

* Šaukštelį petražolių sėklų arba šaukštą petražolių žolės, šaknų ir sėklų užpilkite 300 ml verdančio vandens, uždenkite ir palikite prisitraukti 10 valandų, po to nukoškite. Gerkite po 1 šaukštą 4 kartus per dieną.

* Susmulkinkite ir suberkite į puodą 800 g petražolių, užpilkite šviežiu pienu, puodą įstatykite į nelabai karštą orkaitę ir kaitinkite tol, kol pusė pieno išgaruos, tada nukoškite. Antpilą išgerkite per dieną, gerkite po 1-2 šaukštus kas valandą.

* Patariama gerti paprastojo varpučio šaknų nuoviro: šaukštą varpučių šaknų užpilkite 300 ml vandens, pavirkite 2 min. ant silpnos ugnies, po to nukoškite. Gerkite po 2 šaukštus 3-4 kartus per dieną.

* Patariama per dieną išgerti po pusę stiklinės moliūgų sulčių.

Vaistiniai augalai

* Jei kojos tinsta dėl susilpnėjusios inkstų veiklos, gerkite miškinės sidabražolės šakniastiebių nuoviro: 2 šaukštus susmulkintų vaistažolių užpilkite puse litro verdančio vandens ir pavirkite 5 min. ant silpnos ugnies, palikite atvėsti, po to nukoškite. Gerkite po 30 g 4 kartus per dieną prieš valgį.

* Jei tinsta kojos, kasdien išgerkite po ketvirtadalį stiklinės dobilų žiedų nuoviro.

* Susmulkinkite 2 šaukštus bruknių lapų, užpilkite 1 stikline verdančio vandens, pavirkite 15 min. ant silpnos ugnies, po to nuovirą nukoškite ir išgerkite per dieną.

* Gerkite liepžiedžių antpilo: 2 šaukštus liepžiedžių užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, uždenkite ir palikite prisitraukti pusę valandos, po to nukoškite ir gerkite vietoj arbatos.

* Susmulkinkite 2 desertinius šaukštus dirvinio asiūklio žolės, užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, uždenkite ir palikite prisitraukti pusę valandos, po to nukoškite ir gerkite po pusę stiklinės 3 kartus per dieną po valgio.

* Gerkite linų sėklų nuoviro: 4 šaukštelius linų sėklų užpilkite 1 litru vandens, pavirkite 15 min. ant silpnos ugnies, uždenkite ir palikite nusistovėti 1 valandą, po to nukoškite. Gerkite šio nuoviro po pusę stiklinės kas 2 valandas 6-8 kartus per dieną dvi savaites.

* Užpilkite 2-3 šaukštus kmynų sėklų 1 stikline verdančio vandens, uždenkite ir palikite nusistovėti. Išgerkite šį antpilą per dieną.

* Užpilkite 1-2 šaukštelius rugiagėlių 1 stikline verdančio vandens, palikite nusistovėti valandą, po to nukoškite. Gerkite po ketvirtadalį stiklinės 3 kartus per dieną 10-15 min. prieš valgį.

Vaistinių augalų mišiniai

* Sumaišykite lygiomis dalimis dilgėlių lapų, plačialapio gysločio, paprastosios jonažolės, meškauogių ir erškėtrožių uogų. Šaukštą vaistažolių mišinio užpilkite 3 stiklinėmis vandens, pavirkite 5 min. ant silpnos ugnies, po to palikite 1 valandą nusistovėti ir nukoškite. Šį nuovirą išgerkite per dieną nedideliais gurkšneliais.

* Susmulkinkite ir suberkite į termosą 1 šaukštą beržų lapų ir 2 šaukštus beržų pumpurų, užpilkite puse litro verdančio vandens ir palikite prisitraukti valandą. Nukoškite ir gerkite po pusę stiklinės 3-4 kartus per dieną.

* Patariama gerti dirvinio asiūklio ir beržų lapų nuoviro: lygiomis dalimis sumaišykite dirvinio asiūklio žolės ir beržų lapų, 1 šaukštą šio mišinio užpilkite 1 stikline verdančio vandens, pavirkite 5 min. ant silpnos ugnies, po to nukoškite. Gerkite po ketvirtadalį stiklinės 4 kartus per dieną.

Gydomosios procedūros

* Penkiuose litruose šalto vandens ištirpinkite pusę kilogramo rupios druskos. Pamirkykite šiame tirpale storą rankšluostį, nusausinkite ir uždėkite ant juosmens. Procedūrą darykite 10 kartų. Šis gydymo būdas skatina šlapimo išsiskyrimą, todėl mažina kojų patinimą.

* Įtrinkite kojas nuo apačios iki viršaus kaštonų antpilu: susmulkinkite 20 kaštonų, suberkite į butelį ir užpilkite spiritu arba degtine, palikite prisitraukti 6-8 savaites.

* Sutinusias kojas plaukite vaistinės taukės (kaulažolės) šakelių nuoviru: keletą taukės šakelių užpilkite 1 litru vandens ir virkite tol, kol liks pusė skysčio.

* Sumažės kojų tinimas, jei laikysitės dietos, dažniau laikysite kojas pakeltas, mūvėsite specialias kojines, reguliariai tikrinsitės venų būklę. Būtina žinoti, kad kojų negalima masažuoti, jei venos išsiplėtusios.

* Jei dažnai patinsta kojos, patariama sėdėti saulėtoje vietoje arba prie židinio ugnies ir negerti jokių skysčių, net jei ir labai troškina. Patariama dažniau kaitintis pirtyje. Po šių procedūrų sumažėja vandens kiekis organizme.

* Jei nuo tvankaus oro ir nuovargio patino kojos, gydykitės agurkinėmis kojų vonelėmis: susmulkinkite ir suplakite plaktuvu keletą nenuvalytų stambių agurkų, atvėsinkite šaldytuve, supilkite į vandens vonelę ir pamirkykite kojas pusę valandos.

„Savaitė“
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Vaiko sveikatą tikrinkime dabar, nelaukime rugsėjo!

Sveikatos apsaugos ministerija primena tėveliams, kad vasarą reikia apsilankyti pas savo vaikų gydytoją ir pasirūpinti profilaktiniu jų sveikatos tikrinimu. Kasmetinis vaikų ir paauglių sveikatos tikrinimas yra privalomas. Jei jis atliekamas gydymo įstaigoje, prie kurios vaikas yra priregistruotas, už paslaugas mokėti nereikia. Pažymą apie vaiko sveikatos būklę reikia kasmet pristatyti į švietimo ir ugdymo įstaigas (ikimokyklines, mokyklas ir pan.) iki rugsėjo 15 dienos.

Kaip nepriaugti svorio, jei sveikata neleidžia sportuoti?

Ėjote ir paslydote, tada nukritote, lūžo koja, o gal sporto klube stipriai susižalojote kelį arba ranką, pasitempėte nugarą? Šios ir panašios nesėkmės, net nereikia spėlioti, išmušė jus iš gyvenimo ritmo, ką jau kalbėti apie sportą. Viena iš baimių, kuri dabar rusena jūsų mintyse, yra ne tik tai, kad turite padaryti begales darbų ir esate izoliuota namuose, bet ir tai, kad mažai judėdama priaugsite begales kilogramų.

Ką reikia žinoti vairuojančioms nėštukėms?

Nemažai nėščių moterų atsisako vairuoti automobilį. Pasirodo, be reikalo. Vokiečių ginekologas Johanesas Deckeris iš Berlyno, paskelbęs apie tai straipsnį, sako: „Būsimoji motina gali vairuoti automobilį be jokių apribojimų. Dar daugiau, aš manau, kad automobilio vairavimas yra gerokai saugesnis už važiavimą sausakimšame autobuse arba dviračiu. Jei moteris pakankamai gerai jaučiasi, tai gali vairuoti automobilį iki devintojo nėštumo mėnesio.

Egzotiški kvapai sukuria pokyčių iliuziją

Gyvenime trokštame pokyčių, bet niekaip nesiryžtame jų imtis? Apie kvapų įtaką žmogaus savijautai ir net elgesiui pasakojanti psichologė Beatričė Kaziliūnaitė rekomenduoja į pagalbą pasitelkti... netikėtus aromatus. Pasirodo, jei savi, artimi kvapai, pavyzdžiui, bandelių su cinamonu, kurias kepdavo močiutė ar mama, aromatas nukelia į vaikystę ir taip ramina, suteikia saugumo jausmą, tai egzotiški, netikėti kvapai gali tapti impulsu didžiausioms mūsų gyvenimo permainoms.

Salmoneliozė – ar viską apie ją žinote?

Daugelis įsitikinę, kad didžiausia tikimybė užsikrėsti ūmine žarnyno infekcine liga – salmonelioze – yra valgant kiaušinius ir vištieną. Keista, bet pamirštama apie daugybę kitų pasitaikančių galimybių susirgti: užsikrėsti galima ir nuo įvairių naminių paukščių ar gyvūnų, taip pat nuo nešvarių vaisių ir daržovių.

Svorį mesti būtų lengva, jei nebūtų taip sunku

Šią frazę išgirdę tie, kurie nors kartą bandė atsikratyti antsvorio, nuoširdžiai linksi galvomis. Per kelis žiemos mėnesius visai nesudėtinga priaugti penkis ir daugiau kilogramų, tačiau, atėjus vasarai, jų taip pat lengvai numesti jau nepavyksta.

Stipriosios lyties silpnybės

Mūsų vyrų sveikata priklauso nuo amžiaus ir gyvenimo būdo, socialinės padėties ir polinkių, išorinių aplinkybių ir fizinės formos, bet pirmiausia – nuo mūsų moteriško jautrumo ir pastabumo.
Žinoma, kad visame pasaulyje vyrai gyvena trumpiau už moteris. Ir serga sunkiau, ir skausmą pakelia prasčiau, ir į stresą reaguoja aštriau. Apskritai didelis klausimas, ką iš mūsų reikėtų vadinti stipriąja lytimi!
Kodėl vyrai tokie silpni? Todėl, kad stiprioji lytis visiškai nesirūpina savo sveikata.

Kelios priežastys, kodėl reikia sportuoti

Susitarkite su drauge ar draugu dėl bendrų treniruočių. Dviese lengviau pradėti sportuoti – jei staiga dingsta noras, atsisakyti sunkiau. Dar geriau – rinktis masines treniruotes, į kurias išsiruošti vienam gal ir sunkiau, bet įsiliejimas į grupę ir kitų pažangos stebėjimas tikrai motyvuoja labiau stengtis ir pačiam. O „įsivažiavus“ į ritmą, atsiras poreikis ir reguliariai mankštintis.

Dešimtadalis gyventojų be skausmą malšinančių vaistų neištveria nė savaitės

Vaistus nuo skausmo kiekvieną savaitę sako vartojantis kas dešimtas Lietuvos gyventojas: 8 proc. tai daro bent kartą per savaitę, o 2 proc. – kasdien. Ketvirtadalis gyventojų skausmą malšinančius vaistus vartoja nors kartą per mėnesį. Tokias tendencijas atskleidžia atliktas Lietuvos gyventojų tyrimas apie vaistų vartojimą.

Kada reikalinga nefrologo pagalba?

Šlapimo organų infekcijos – tai dažnai pasitaikančios ligos, su kuriomis tenka susidurti nefrologams. Dažniausias simptomas, kuris priverčia ieškoti gydytojo, – skausmas šlapinimosi metu ir dažnas lakstymas į tualetą.