Nerijus Gadliauskas: jaunas žmogus turi pats pasirinkti ir nuspręsti, kas jam teatre patinka, o kas ne

Nerijus Gadliauskas (Organizatorių nuotr.)
Nuotraukų galerija (1/2)
Aa+Aa-

Kovo 20 d. tradiciškai švenčiama pasaulinė teatrų vaikams ir jaunimui diena. Kiekvienais metais šios dienos minėjimą skatina tarptautinė asociacija ASSITEJ, kuri kviečia profesionalius teatrus prisidėti prie šventės ir pakviesti jaunus žiūrovus į teatrą. Valstybinis jaunimo teatras šia proga skyrė režisieriaus Tomo Jašinsko spektaklį „Keturiais vėjais“ , po kurio vyresnių klasių moksleiviai kviečiami į susitikimą su aktoriais. Taip jau sutapo, kad teatras prisideda ir prie „Vaikų linijos“ organizuojamos „SAVAITĖS BE PATYČIŲ“, todėl grupės vaikų į spektaklius bus įleisti nemokamai. Apie teatrą ir jaunimą sutiko pasikalbėti aktorius Nerijus Gadliauskas, spektaklyje „Keturiais vėjais“ vaidinantis pagrindinį Kazio Binkio vaidmenį.

Nerijau, spektaklis „Keturiais vėjais“ yra skirtas plačiajai publikai. Tačiau vis dažniau tarp žiūrovų galima išvysti ir vyresnių klasių moksleivių. Viena mokytoja pasakojo, kad po spektaklio vaikai išreiškė savo įvertinimą „galvojom, kad bus blogiau“. Kaip manai, ką toks pasakymas reiškia?

Pasakymą „galvojom, kad bus blogiau“ visų pirma priimu kaip komplimentą. Tačiau šiuo atveju galima įžvelgti ir šiek tiek skeptišką požiūrį į teatro meną. Nors nieko baisaus tame nematau. Paradoksalu, jog daugelis žmonių, ypač tie, kurie retai lankosi teatre arba visai nėra ten buvę, turi pakankamai tvirtą nuomonę, jog teatras - tai nuobodu. Bet taip yra, greičiausiai, ne iš įgimto piktumo, o iš naivaus bei vaikiško nežinojimo. Ir dėl to jų smerkti tikrai nereikėtų.

Spektaklį režisavo jaunas režisierius Tomas Jašinskas. Kaip aktoriams įpratusiems dirbti su J. Vaitkumi, A. Latėnu sekėsi priimti debiutuojantį menininką?

Aš labai atvirai priėmiau šį režisierių. Kuomet vyksta darbas, tai nemąstai ar tai jaunas menininkas ar daug patirties turintis režisierius. Dirbi ir tiek. Spektaklio kūrimo procese dalyvavo visi aktoriai ir kiekvienas įdėjome savo indėlį. Tai natūralu, nes teatras – kolektyvinis darbas. Turime būti komanda. O jeigu kuris vienas pradės rodyt savo ambicijas ar didesnį išmanymą, tai komanda greičiausiai pralaimės.

Paskutinį kartą vaidinote tikrai jaunai publikai. Kaip sekėsi?

Jaunam žmogui būdingas maksimalizmas, kategoriškumas. Taigi ir jauną publiką vertinčiau kaip reiklesnę bei kategoriškesnę, kuri labai greitai gali tave nušvilpti arba atvirkščiai – iškelti į aukštumas. Prieš spektaklį susirinkusių aštuntokų keliamas šurmulys tikrai įnešė nemažą dozę nerimo į aktorių širdis. Bet spektaklis, regis, buvo priimtas. Trumpiau tariant, galvojau, kad bus blogiau...

Teatrai retai ryžtasi kurti spektaklius paaugliams. Kaip manai, kodėl režisieriai vengia šios auditorijos? Nejaugi jiems tai visai neįdomu?

Turbūt todėl, kad nėra taip paprasta. Sunku kai tavo adresatas yra paauglys. Gali ir nepataikyti. Be to, nėra didelio pjesių pasirinkimo. Man asmeniškai, pats žodžių sąskambis „paauglių teatras“, “spektaklis paaugliams“ nelabai patinka. Pasvarstykime, o kas yra paauglys? Manau, kad tai normalus, beveik suaugęs, turintis savo nuomonę žmogus. Tai geriausia būtų, kad tas žmogus pats ir nuspręstų, koks spektaklis jam šiuo metu priimtinesnis – ar „Juzė dykaduonis“ ar „Dėdė Vania“ . O dėl „paauglio“ epiteto, galima ir įsižeist.

Tu pats augini jau beveik 13 metų sūnų. Kaip manai kokios temos teatre jį „vežtų“ ? Arba koks turėtų būti teatras, kad į jį eitų jaunimas ir jis nebūtų nuobodus?

Mano jaunesnysis, kuriam 9 metai, ruošiasi jau antrą kartą eiti į „Ronja plėšiko duktė“. Jam patinka viskas, ką mato teatre. Vyresnysis, tiesa, reaguoja santūriau. Manyčiau dabartinį jaunimą labiausiai „veža“ kompiuteriai. Tačiau tai nereiškia, kad reikia spektaklius kurti apie naująsias technologijas. Iš tiesų atsakymo nežinau, bet gal tai reikštų, kad būtų neblogai teatrui užmegzti dialogą su jaunimu ir jų pačių paklausti.

Vaidini spektaklyje „Juzė Dykaduonis“, kuris rodomas jau 8 metus ir vis dar nestokoja jaunųjų žiūrovų. Ar vaikams vaidinti sunkiau?

Aš jokiu būdu neskirstau spektaklių į rimtus ar nerimtus, vaikams skirtus ar suaugusiems. Jaunimui skirti spektakliai jau savaime yra „sunkūs“, nes kaip anksčiau minėjau – jauna publika yra daug reiklesnė, pastebinti kiekvieną tavo suklydimą. „Juzė dykaduonis“ – labai rimtas spektaklis, jame gvildenamos sudėtingos bei amžinos temos, todėl jis nenusibosta ir linkiu jam gyvuoti dar mažiausiai aštuonerius metus.

Kuriuos Jaunimo teatro spektaklius rekomenduotum jaunajam žiūrovui ir kodėl?

Manau vis dažniau į užsienį išvykstančiam jaunimui tiktų „Katinas Temzėje“, kuriame kalbama apie Londone atostogaujančią jauną merginą susipažįstančia su plačia lietuvių emigrantų visuomene. Maištaujančios sielos istoriją galima perskaityti „Užsispyrėlės sutramdyme“. Tačiau ir šiuos spektaklius vieni gali priimti labai teigiamai, kitiems nepatiks. Kaip minėjau, jaunas žmogus turi pats pasirinkti ir nuspręsti, kas jam teatre patinka, o kas ne.

Jaunimo teatras pirmą kartą prisideda prie „Savaitės be patyčių“ programos. Koks tavo požiūris į tai?

Puiki iniciatyva. Mokyklose įvairios programos, skatinančios kovoti su patyčiomis vyksta jau seniai. Vadinasi, problema iš tiesų egzistuoja ir ją būtina kelti į dienos šviesą. Sveikintina, kad teatrui tai svarbu ir jis randa būdų kaip prie to prisidėti, net jei tas būdas išreiškiamas paprasta diskusijos forma. Patys aktoriai šia tema, manau, turės ką papasakoti jaunimui ir kuo pasidalinti.

Ačiū už pokalbį.

Kalbėjosi Gintė Pranckūnaitė

 

Alfa.lt
*Sutinku su taisyklėmis

Taip pat skaitykite:

Garsūs muzikai apie „Gaidą“: festivalio programa sukelia pozityvų alkį
6 ..

Jau šią savaitę, spalio 24 d., prasideda daugelio muzikos ir šiuolaikinio meno gerbėjų kasmet nekantriai laukiamas ...

Gandai apie Banksy suėmimą laužti iš piršto: idėjos juk nesulaikysi
16 ..

Garsiojo gatvės menininko Banksy gerbėjai buvo vėl apkvailinti, kai pirmadienį internete buvo išplatinta žinia, apie ...

Birutis: nedirbantiems aktoriams neturi būti mokami atlyginimai
1

Beveik trečdalis aktorių ir solistų yra nepakankamai užimti, tad Lietuva neturėtų mokėti nedirbantiems aktoriams, sako ...

„Vilnius Jazz“ įvertino Ganelino nuopelnus Lietuvos džiazo kultūrai
..

Šeštadienį sostinės Rusų dramos teatre vainikuotas 11-asis tarptautinio džiazo festivalio „Vilnius Jazz” laureatas.

Jono Basanavičiaus premiją siūloma skirti filosofui Bagdonavičiui
1

Valstybinę Jono Basanavičiaus premiją šiemet siūloma skirti filosofui, Vydūno draugijos įkūrėjui Vaclovui Bagdonavičiui.

Lietuvių rašytojai – Lvove, Frankfurte, Geteborge, Maskvoje, Paryžiuje
8 ..

Rudens sezonui dar nė nespėjus įpusėti Tarptautinių kultūros programų centro atstovai vienais ar kitais pavidalais jau ...

„Scanoramoje“ – drąsūs ir novatoriški filmai
..

Poetiški, novatoriški ir priverčiantys sutrikti – tai filmai užgniaužę kvapą net įnoringiausiems kino kritikams.

Lietuvos aktoriai sunerimę dėl teatro ateities
4 1

Atsisakius neterminuotų darbo sutarčių teatruose bei juos pavertus viešosiomis įstaigomis, aktoriai netektų socialinių ...

Vilniaus mažasis teatras ruošiasi Gabrielės Tuminaitės premjerai
4 ..

Spalio 23 ir 29 dienomis Valstybinis Vilniaus mažasis teatras kviečia į premjerą „Savižudis“. Spektaklį pagal ...

„Trimito“ svečiai – garsūs ir pripažinti Austrijos muzikai
..

Spalio 25 d. 17 val. Šv. Jonų bažnyčioje, valstybinis pučiamųjų instrumentų orkestras „Trimitas“, bendradarbiaudamas su ...

Susijusios naujienos