Reguliarus alkoholio vartojimas nėštumo laikotarpiu kūdikiui gali sukelti vaisiaus alkoholio sindromą. Mokslininkai išsiaiškino, kad pavojingiausia alkoholį gerti 7-12 nėštumo savaitėmis.
Kalifornijos universiteto mokslininkų komanda tyrė ir stebėjo 1 tūkst. moterų. Jie atrado, kad alkoholio vartojimas antrame ir trečiame nėštumo semestre susijęs su kūdikio ūgio ir svorio sutrikimais. Taip pat pastebėta, kad alkoholio vartojimas didina veido deformacijos bei vaisiaus alkoholio sindromo riziką (VAR).
Reguliarus alkoholio vartojimas 25 proc. padidina riziką išsivystyti „kiškio lūpai“, 12 proc. - susiformuoti mažesnei nei normali galvai, 16 proc. gimti mažesnio svorio, nei sveiki kūdikiai.
Reguliarus alkoholio vartojimas sukelia vaisiaus alkoholio sindromą, kuris neigiamai veikia vaiko psichinę ir fizinę sveikatą: dažniau kenčiama nuo dėmesio ir mokymosi sutrikimų, dažni regos ir klausos defektai, epilepsijos priepuoliai, skeleto deformacijos.
Profesorius Philipas May'us sako, kad jo ir komandos atliktas tyrimas rodo, kad besilaukiančiai moteriai gerti alkoholio negalima. „Nėra tokio kiekio alkoholio, kurį galėtume pavadinti „nepavojingu“. Galime pasakyti tik tiek, kad pavojingiausia vartoti alkoholį reguliariai ir 7-12 nėštumo savaitėmis“, - sakė mokslininkas.
Didžiosios Britanijos mokslininkai 2008 metais atliko tyrimą, kuris parodė, kad besilaukiančioms moterims reiktų atsisakyti alkoholio ir pirmais nėštumo mėnesiais. Buvo nustatyta, kad besilaukiančiai moteriai vėlesniais nėštumo mėnesiais galima tik paragauti alkoholio, bet ne dažniau nei 2 kartus per savaitę.
P. May'us sako, kad atlikti tyrimus, susijusius su alkoholį vartojančiomis nėščiomis moterimis, labai sudėtinga, nes būsimos motinos linkusios slėpti informaciją apie savo blogus žalingus įpročius. „Būtent todėl apklausėme daug moterų, - sakė mokslininkas. - Joms garantavome visišką konfidencialumą. Alkoholis buvo tik vienas iš 70 kitų temų, apie kurias kalbėjomės su tyrimo dalyvėms. Mūsų tyrimai labai vertingi. Jie rodo, kad nėštumo metu reiktų atsisakyti alkoholio, nes jis iš tiesų labai pavojingas“.
Rašyti komentarą