Viduržemio dieta, paremta mityba, kurioje gausu vaisių, daržovių ir žuvies, gali net perpus sumažinti Parkinsono ligos riziką, parodė nauji tyrimai.
Mokslininkų tyrimas atskleidė, kad sveiki mitybos įpročiai net 46 procentais sumažina riziką susirgti nepagydoma smegenų liga. Tikimasi, kad šio tyrimo rezultatai privers žmones keisti mitybos įpročius, nes Parkinsono susirgimų Europoje kiekvienais metais vis daugėja.
Kol kas dar nėra aišku, kodėl sveikas maistas apsaugo smegenis nuo Parkinsono ligos, bet manoma, kad netinkama mityba sukelia sveikų ląstelių pažeidimą, vadinamą „oksidaciniu stresu“. Vaisių, daržovių ir žuvies sudėtyje yra daug antioksidantų, kurie saugo smegenų ląsteles.
Teksaso universitete atliktas tyrimas su 249 Parkinsono ligoniais ir 368 sveikais žmonėmis parodė, kad dalyviai, kurių mityboje buvo daug šviežių daržovių, vaisių ir žuvies, Parkinsono liga sirgo 46 proc. mažiau nei tie dalyviai, kurių mityboje buvo gausu raudonos mėsos ir kitų riebių maisto produktų.
Lietuvoje Parkinsono liga serga 300 iš 100 tūkst. gyventojų. Dažniausiai pirmieji ligos simptomai pasireiškia 55 metų žmonėms, bet kartais ir jaunesniems – 40 m. Parkinsono liga išsivysto, kai smegenyse esančios ląstelės, atsakingos už žmogaus judėjimą, pradeda nykti. Dažniausi ligos simptomai: galvos ir galūnių drebėjimas, raumenų silpnėjimas, lėti judesiai, kai kurie pacientai sunkiai kalba, vaikšto, ryja maistą, negali rašyti. Vaistų nuo Parkinsono ligos nėra, bet specialūs medikamentai padeda sulėtinti ligos procesą.
Rašyti komentarą