Dauguma suaugusiųjų pradeda savo dieną nuo kavos puodelio. Rytais mes geriame kavą jau net ne todėl, kad be jos negalėtume išsibudinti arba mums būtų svarbu pasimėgauti jos skoniu. Kavos gėrimas virto rytiniu ritualu. Ar galima vaikams vartoti šį gėrimą? Kaip jis veikia jų organizmą?
Ar galima gerti kavą ikimokyklinukams?
Ilgą laiką buvo manoma, kad kava sveikatos nestiprina, juo labiau tiems, kurie išgeria jos nemažai. Daugelis tvirtina, jog kava dirgina nervų sistemą, padaro žmogų nervingu ir neramiu. Viduramžiais kava apskritai buvo laikoma narkotiku. Šiandien ant kiekvieno kampo matome kavines su daugybe lankytojų. Kavos jau galima nusipirkti net spaudos kioskuose.
Kava – profilaktinė priemonė nuo kai kurių ligų
JAV nacionalinis sveikatos institutas kartu su mokslininkais iš Harvardo universiteto atliko tyrimus ir išsiaiškino, kad žmonėms išgeriantiems apie 6 puodelius kavos per dieną gerokai sumažėja rizika susirgti II tipo diabetu – vyrams iki 50 proc., o moterims iki 30 proc.
Taip pat įrodyta, kad kavos mėgėjai rečiau suserga Parkinsono, Alzheimerio ligomis, kepenų ciroze, storosios žarnos vėžiu ir tulžies pūslės akmenlige.
Šalia teigiamų kavos savybių yra ir kelios neigiamos. Pavyzdžiui, kava padidina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, jeigu ji vartojama stresinėse situacijose arba žmogus ir taip turi širdies ar kraujagyslių problemų.
Kava ir vaikai
Kaip ir suaugusiųjų atveju, kava padeda vaikams pagerinti dėmesio koncentraciją, generuoja protinę veiklą ir padidina fizinį aktyvumą.
Naujausi kavos poveikio Brazilijos vaikams tyrimai atskleidė įdomų faktą, kad vaikai, kurie reguliariai geria kavą su pienu, sugeba labiau džiaugtis gyvenimu ir rečiau kenčia nuo depresijos.
Vis dėlto kava – sudėtingas produktas ir jos poveikis įvairus, priklausantis nuo kitų veiksnių: kavos pupelių apdorojimo, virimo būdo, kiekio puodelyje, vartotojo sveikatos būklės. Kavos puodelyje būna per 800 aromatinių junginių, kurie dar ne visi ištirti. Todėl geriau rizikuoti, tegul mažylis gauna kofeino iš kitų šaltinių.
Žalioji arba nėra tokia veiksminga. Jei kavos vaikams galima išgerti tik vieną mažą puodelį, tai žaliosios arbatos jie gali išgerti po 3-4 mažus puodelius per dieną.
Kad pakiltų vaiko tonusas iš ryto, geriau su juo padaryti mankštą. O prie kavos vaikas visada suspės priprasti. Jei norite vaiką pavaišinti karštu gėrimu, geriau pasiūlykite jam saldžios kakavos su pienu.
Rašyti komentarą