Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Misija neįmanoma: nutraukti sutartį su „Viasat“

Televizorius (www.fotolia.com nuotr.)
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Net ir nutraukus sutartį su „Viasat“, klientai verčiami mokėti už nesuteiktas paslaugas.Šiaulietės H. G. šeimoje žodis žodis „Viasat“ tapo tarsi keiksmažodžiu.

Pasiklausius moters pasakojimo susidaro nuomonė, kad šiai bendrovei negalioja šalies įstatymai, o sutartį su šia bendrovę pasirašęs klientas, net ir ją nutraukęs, priverstas plačiai atverti piniginę, nes, panašu, kad „Viasat“ gali paskaičiuoti mokestį net už orą. Jau ne kartą už vartotojų teisių pažeidimus ir nesąžiningas sutarties sąlygas bausto „Viasat“ atstovai, iš pradžių bandę kaltinti klientę, vėliau teisinosi, jog įsivėlė paprasčiausia klaida. Tik kažkodėl klystama įmonės „Viasat“ naudai

Perspėjimai pasitvirtino

Prieš trejus metus sutartį su palydovinės televizijos paslaugas tiekiančia bendrove „Viasat“ pasirašiusi šiaulietė H. G. išgirdo ne vieną perspėjimą atidžiai išsinagrinėti paslaugų teikimo sutartį. Draugai ir pažįstami moteriai sakė girdėję ne vieną istoriją, kaip sutartis panorę nutraukti „Viasat“ klientai susidūrė su įvairiausiais sunkumais ir turėjo susimokėti už paslaugas, nors jomis ir nesinaudoja.

Susimąstyti palydovinės televizijos „Viasat“ sąžiningumu klientų atžvilgiu privertė ir viešoje erdvėje pasirodę pranešimai apie tai, kad šią bendrovę už nesąžiningą reklamą nubaudė Konkurencijos taryba, kad sutartimis domisi vartotojų teisių gynėjai.

„Pamaniau, jog tikrai nebūsiu viena iš tų, kuriuos „Viasat“ taip lengvai apgaus. Sutarties sąlygos pasirodė keistos: nenorėdama, kad sutartis būtų pratęsta automatiškai, apie ketinimą nepratęsti sutartį bendrovę turėjau informuoti prieš mėnesį iki sutarties termino pabaigos. Sutartis turėjo baigtis 2010-ųjų liepos 3-iąją, todėl birželio 3-iąją faksu išsiunčiau prašymą sutarties nepratęsti. Išsiuntusi prašymą paskambinau į „Viasat“ klientų informavimo skyrių ir paklausiau, ar tikrai jie gavo mano prašymą. Gavau teigiamą atsakymą“, - pasakojo H. G.

Dar prieš išsiųsdama prašymą nepratęsti sutartį H. G. paskambino „Viasat“ konsultantams ir šie, užuot paaiškinę sutarties nutraukimo sąlygas, bandė įtikinėti nenutraukti sutarties. Žadėjo „geras“ kainas. Kai mandagus paaiškinimas, jog nebenoriu nieko bendro turėti su „Viasat“ bendrove, nepadėjo, H. G. griežtai paprašė paaiškinti sutarties nutraukimo sąlygas.

„Prašymą parašiau, registruotu laišku išsiunčiau man suteiktą „Viasat“ kortelę, kaip to reikalauja „Viasat“. Atrodo viską padariau taip, kaip reikėjo, tačiau patikrinusi savo banko sąskaitą pamačiau, kad net ir nutraukus sutartį bendrovė „Viasat“ man išrašė 162 litų sąskaitą. Paskaičiavo, jog turiu susimokėti 50 litų metinį kortelės mokestį ir dar paslaugos mokesčius už liepą ir rugpjūtį. Kadangi už paslaugas mokėjau tiesioginio debeto būdu, pinigai iš mano sąskaitos jau buvo pervesti „Viasat“, - sakė H. G.

„Ir kaip žmogus gali nepykti, kai tokius dalykus bendrovė išdarinėja. Galbūt yra žmonių, kurie tiesiog nepasitikrina sąskaitų išrašų, nepasižiūri, o „Viasat“ iš to pelnosi. Noriu paraginti kitus „Viasat“ vartotojus nepasitikėti šia bendrove, žiūrėti sutartis, tikrinti pervedimus“, - perspėjo buvusi „Viasat“ klientė.

Prisipažįsta suklydę

Kodėl „Viasat“ ima mokesčius už paslaugas net ir tada, kai klientas nutraukia sutartį ir jokių paslaugų bendrovė jam nebeteikia, paklausėme „Viasat“ viešųjų ryšių vadovės Dianos Liepinytės-Kytrienės. Iš pradžių „Viasat“ atstovė sakė, jog galbūt dėl to kaltas pats klientas, laiku bankui nepranešęs apie nutrauktą sutartį ir nepaprašęs nutraukti tiesioginio debeto sutartį. Tačiau išsiaiškinusi situaciją pripažino, jog vis dėlto suklydo ne kas kitas, o „Viasat“.

„Prisipažįstame, kad įvyko tokia klaida. Viskas užfiksuota, viskas gerai. Esmė ta, kad sąskaitos išrašomos dviem mėnesiams į priekį. Tai moteriai sąskaitas išsiuntėme liepos 1-ąją už du mėnesius, o sutartis nutraukta liepos 3-iąją. Jau užfiksavome, kad yra permoka, ir ją klientei grąžinsime. Bereikalingas darbas, tačiau turime keblumų su sąskaitų sistema. Planuojame diegti naują sistemą“, - teisinosi „Viasat“ atstovė.

„Viasat“ sutartyje buvo nesąžiningų sąlygų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas spaudai Vitas Jonas Ūsas „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad Tarnyba anksčiau nagrinėjo „Viasat“ sutartis su klientais ir buvo nustačiusi nesąžiningų sąlygų, tačiau bendrovė esą atsižvelgė į vartotojų tiesių gynėjų pastabas ir sutartis pakoregavo.

„Šalys, sudarydamos sutartį, susitaria dėl jos vykdymo sąlygų, taip pat ir dėl jos nutraukimo pagrindų bei tvarkos. Dėl to kiekvienu konkrečiu atveju reikia žiūrėti į tarp šalių sudarytos sutarties sąlygas, konkrečiai - kokia nustatyta jos nutraukimo tvarka. Sutarčių teisėje laikytina, kad, pasibaigus numatytam minimaliam sutarties galiojimo terminui, sutartis tampa neterminuota ir ji nutraukiama apie tai informavus kitą sutarties šalį. Rašytinės sutarties sudarymo atveju prašymas ją nutraukti paprastai pateikiamas tokia pat forma. Teisės aktai nenumato draudimo šalims susitarti, kad praėjus nustatytam minimaliam naudojimosi paslaugomis terminui, paslaugų gavėjas, nenorintis toliau naudotis paslaugomis, turi apie tai informuoti paslaugų teikėją prieš tam tikrą terminą iki sutartinių įsipareigojimų pasibaigimo“, - priminė vartotojų teisių gynėjas.

Analizuodamas H. G. situaciją, V. J. Ūsas sakė, kad tokiu atveju, kai iš vartotojos buvo nuskaitytos lėšos už paslaugas, kuriomis dėl sutarties nutraukimo nebuvo naudojamasi, taip pat už kortelės nuomą už laikotarpį, kai sutartis buvo nutraukta, tokie reikalavimai vertintini kaip nepagrįsti.

„Tokiu atveju vartotoja turėtų kreiptis į paslaugų teikėją dėl pinigų permokos grąžinimo“, - pažymėjo V. J. Ūsas.

Šiaulių naujienos
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Už galimus kainų derinimus „Maximai“ gresia 0,5 mlrd. litų bauda

Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl galimai draudžiamų ūkio subjektų, užsiimančių maisto gaminių gamyba ir pardavimu, ...

Privačiuose slaugos namuose – neapskaitytos pajamos ir kiti pažeidimai

Kauno apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – Kauno AVMI) informuoja, kad įvertinus pasitikėjimo telefonu ...

Valdžia ir pramonininkai kuria ekspertų grupę rinkų paieškoms

Valdžios atstovai kartu su Lietuvos pramonininkų konfederacija steigia ekspertų grupę, kuri rūpinsis naujų eksporto ...

Tikėtina, kad mėnesinė infliacija sudarys 0,4 procento

Pagal suderintą vartotojų kainų indeksą (SVKI) apskaičiuota infliacija 2014 m. rugsėjo mėn., palyginti su 2014 m. ...

Lietuviai vėl viliojami apsipirkti Lenkijoje

Ne geriausias dienas išgyvenantys Lenkijos prekybos tinklai vis intensyviau ieško naujų pirkėjų Pietų Lietuvoje, tam ...

Mokesčiai bus perskaičiuojami gyventojų naudai

Dėl euro įvedimo Lietuvoje numatoma tikslinti mokesčių įstatymus.

Sausį–rugpjūtį valstybės biudžetas gavo 12,294 mlrd. litų pajamų

Per sausį–rugpjūtį valstybės biudžetas pajamų iš mokesčių gavo daugiau nei prognozuota, o iki viso valstybės biudžeto ...

Rugpjūtis: pigo sezoninės prekės, brango viešasis maitinimas

Statistikos departamentas fiksuoja, kad rugpjūtį paslaugų kainos augo sparčiau nei prekių.

Tvariai vartojimo kredito rinkai reikalingi kompleksiniai reguliavimo pokyčiai

Šiemet per antrąjį ketvirtį suteiktų vartojimo kreditų suma padidėjo beveik 14 %, o bendras vartojimo kredito portfelis ...

Pagrindinis Lietuvos ekonomikos variklis – augantis privatus vartojimas bei investicijos

Sparčiau, nei tikėtasi, augantis privatus vartojimas bei investicijos ir toliau bus pagrindinis Lietuvos ekonomikos ...