Misija neįmanoma: nutraukti sutartį su „Viasat“

Televizorius (www.fotolia.com nuotr.)
Aa+Aa-

Net ir nutraukus sutartį su „Viasat“, klientai verčiami mokėti už nesuteiktas paslaugas.Šiaulietės H. G. šeimoje žodis žodis „Viasat“ tapo tarsi keiksmažodžiu.

Pasiklausius moters pasakojimo susidaro nuomonė, kad šiai bendrovei negalioja šalies įstatymai, o sutartį su šia bendrovę pasirašęs klientas, net ir ją nutraukęs, priverstas plačiai atverti piniginę, nes, panašu, kad „Viasat“ gali paskaičiuoti mokestį net už orą. Jau ne kartą už vartotojų teisių pažeidimus ir nesąžiningas sutarties sąlygas bausto „Viasat“ atstovai, iš pradžių bandę kaltinti klientę, vėliau teisinosi, jog įsivėlė paprasčiausia klaida. Tik kažkodėl klystama įmonės „Viasat“ naudai

Perspėjimai pasitvirtino

Prieš trejus metus sutartį su palydovinės televizijos paslaugas tiekiančia bendrove „Viasat“ pasirašiusi šiaulietė H. G. išgirdo ne vieną perspėjimą atidžiai išsinagrinėti paslaugų teikimo sutartį. Draugai ir pažįstami moteriai sakė girdėję ne vieną istoriją, kaip sutartis panorę nutraukti „Viasat“ klientai susidūrė su įvairiausiais sunkumais ir turėjo susimokėti už paslaugas, nors jomis ir nesinaudoja.

Susimąstyti palydovinės televizijos „Viasat“ sąžiningumu klientų atžvilgiu privertė ir viešoje erdvėje pasirodę pranešimai apie tai, kad šią bendrovę už nesąžiningą reklamą nubaudė Konkurencijos taryba, kad sutartimis domisi vartotojų teisių gynėjai.

„Pamaniau, jog tikrai nebūsiu viena iš tų, kuriuos „Viasat“ taip lengvai apgaus. Sutarties sąlygos pasirodė keistos: nenorėdama, kad sutartis būtų pratęsta automatiškai, apie ketinimą nepratęsti sutartį bendrovę turėjau informuoti prieš mėnesį iki sutarties termino pabaigos. Sutartis turėjo baigtis 2010-ųjų liepos 3-iąją, todėl birželio 3-iąją faksu išsiunčiau prašymą sutarties nepratęsti. Išsiuntusi prašymą paskambinau į „Viasat“ klientų informavimo skyrių ir paklausiau, ar tikrai jie gavo mano prašymą. Gavau teigiamą atsakymą“, - pasakojo H. G.

Dar prieš išsiųsdama prašymą nepratęsti sutartį H. G. paskambino „Viasat“ konsultantams ir šie, užuot paaiškinę sutarties nutraukimo sąlygas, bandė įtikinėti nenutraukti sutarties. Žadėjo „geras“ kainas. Kai mandagus paaiškinimas, jog nebenoriu nieko bendro turėti su „Viasat“ bendrove, nepadėjo, H. G. griežtai paprašė paaiškinti sutarties nutraukimo sąlygas.

„Prašymą parašiau, registruotu laišku išsiunčiau man suteiktą „Viasat“ kortelę, kaip to reikalauja „Viasat“. Atrodo viską padariau taip, kaip reikėjo, tačiau patikrinusi savo banko sąskaitą pamačiau, kad net ir nutraukus sutartį bendrovė „Viasat“ man išrašė 162 litų sąskaitą. Paskaičiavo, jog turiu susimokėti 50 litų metinį kortelės mokestį ir dar paslaugos mokesčius už liepą ir rugpjūtį. Kadangi už paslaugas mokėjau tiesioginio debeto būdu, pinigai iš mano sąskaitos jau buvo pervesti „Viasat“, - sakė H. G.

„Ir kaip žmogus gali nepykti, kai tokius dalykus bendrovė išdarinėja. Galbūt yra žmonių, kurie tiesiog nepasitikrina sąskaitų išrašų, nepasižiūri, o „Viasat“ iš to pelnosi. Noriu paraginti kitus „Viasat“ vartotojus nepasitikėti šia bendrove, žiūrėti sutartis, tikrinti pervedimus“, - perspėjo buvusi „Viasat“ klientė.

Prisipažįsta suklydę

Kodėl „Viasat“ ima mokesčius už paslaugas net ir tada, kai klientas nutraukia sutartį ir jokių paslaugų bendrovė jam nebeteikia, paklausėme „Viasat“ viešųjų ryšių vadovės Dianos Liepinytės-Kytrienės. Iš pradžių „Viasat“ atstovė sakė, jog galbūt dėl to kaltas pats klientas, laiku bankui nepranešęs apie nutrauktą sutartį ir nepaprašęs nutraukti tiesioginio debeto sutartį. Tačiau išsiaiškinusi situaciją pripažino, jog vis dėlto suklydo ne kas kitas, o „Viasat“.

„Prisipažįstame, kad įvyko tokia klaida. Viskas užfiksuota, viskas gerai. Esmė ta, kad sąskaitos išrašomos dviem mėnesiams į priekį. Tai moteriai sąskaitas išsiuntėme liepos 1-ąją už du mėnesius, o sutartis nutraukta liepos 3-iąją. Jau užfiksavome, kad yra permoka, ir ją klientei grąžinsime. Bereikalingas darbas, tačiau turime keblumų su sąskaitų sistema. Planuojame diegti naują sistemą“, - teisinosi „Viasat“ atstovė.

„Viasat“ sutartyje buvo nesąžiningų sąlygų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas spaudai Vitas Jonas Ūsas „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad Tarnyba anksčiau nagrinėjo „Viasat“ sutartis su klientais ir buvo nustačiusi nesąžiningų sąlygų, tačiau bendrovė esą atsižvelgė į vartotojų tiesių gynėjų pastabas ir sutartis pakoregavo.

„Šalys, sudarydamos sutartį, susitaria dėl jos vykdymo sąlygų, taip pat ir dėl jos nutraukimo pagrindų bei tvarkos. Dėl to kiekvienu konkrečiu atveju reikia žiūrėti į tarp šalių sudarytos sutarties sąlygas, konkrečiai - kokia nustatyta jos nutraukimo tvarka. Sutarčių teisėje laikytina, kad, pasibaigus numatytam minimaliam sutarties galiojimo terminui, sutartis tampa neterminuota ir ji nutraukiama apie tai informavus kitą sutarties šalį. Rašytinės sutarties sudarymo atveju prašymas ją nutraukti paprastai pateikiamas tokia pat forma. Teisės aktai nenumato draudimo šalims susitarti, kad praėjus nustatytam minimaliam naudojimosi paslaugomis terminui, paslaugų gavėjas, nenorintis toliau naudotis paslaugomis, turi apie tai informuoti paslaugų teikėją prieš tam tikrą terminą iki sutartinių įsipareigojimų pasibaigimo“, - priminė vartotojų teisių gynėjas.

Analizuodamas H. G. situaciją, V. J. Ūsas sakė, kad tokiu atveju, kai iš vartotojos buvo nuskaitytos lėšos už paslaugas, kuriomis dėl sutarties nutraukimo nebuvo naudojamasi, taip pat už kortelės nuomą už laikotarpį, kai sutartis buvo nutraukta, tokie reikalavimai vertintini kaip nepagrįsti.

„Tokiu atveju vartotoja turėtų kreiptis į paslaugų teikėją dėl pinigų permokos grąžinimo“, - pažymėjo V. J. Ūsas.

Šiaulių naujienos
*Sutinku su taisyklėmis
Skaityti visus komentarus (27)

Taip pat skaitykite:

„Go Planet Travel“ klientams pradėtos mokėti kompensacijos ..

Nuo kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ bankroto, įvykusio prieš pusę metų, nukentėję žmonės pagaliau atgaus ...

Naujuosius Lietuvos kurortuose sutiks mažiau rusų nei įprastai 3

Kurortų viešbučiuose, SPA ir sanatorijose mėgaudamiesi procedūromis Naujuosius sutiks mažiau rusų nei įprastai.

Rusijos embargo atgarsiai: Lietuvos ūkininkai praranda milijonus ..

Dėl Rusijos įvesto maisto produktų embargo ir susidariusio mėsos pertekliaus mėsinius jaučius ir karves auginantys ...

​Prieš Kalėdas Vilkaviškyje atidaroma nauja Varle.lt parduotuvė ..

Prekybos centras internete Varle.lt Vilkaviškyje gruodžio 22 d. atidaro 23-iąją tinklo parduotuvę.

​ Daugelis savitarnos automatų nuo Naujųjų priims tik eurus 1

Nors 2015 m. sausio 1–15 d. bus galima atsiskaityti litais bei eurais, tačiau automatinėms prekybos ir paslaugų teikimo ...

ES vadovai sutarė dėl apribojimų investicijoms į Rusijos aneksuotą Krymą ..

Europos Sąjungos (ES) valstybių vadovai Briuselyje sutarė taikyti naujus griežtus apribojimus ES investicijoms bei ...

Negirdėti mainai – už kiaules siūlė lėktuvą ..

„Aš jaučiuosi kaip paskutinė kiaulė“,- bendraudamas su apgautais verslininkais ir apgailestaudamas dėl dingusių kiaulių ...

Kairiųjų ar dešiniųjų vyriausybei valdant BVP Lietuvoje augo sparčiau? 1

Pradedant 1993 m. Seimo rinkimais, per 21 metus jau pasikeitė 5 seimai (dabartinis – 6-asis), jei neskaičiuosime ...

Premjerui žinia apie naujus mokesčius – kaip perkūnas iš giedro dangaus 4

Premjeras Algirdas Butkevičius sako esąs nustebęs dėl naujų mokesčių, kuriuos pasiūlė mokslininkai, ir tikina, kad jų ...

​Apskaičiavo: pirmosiomis sausio savaitėmis atsiskaitymas kasose pailgės 2–3 kartus 1

2015 m. sausio 1–15 d. parduotuvėse, kavinėse, kitose prekybos ir paslaugų teikimo vietosebusgalima atsiskaityti ...