Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Misija neįmanoma: nutraukti sutartį su „Viasat“

Televizorius (www.fotolia.com nuotr.)
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Net ir nutraukus sutartį su „Viasat“, klientai verčiami mokėti už nesuteiktas paslaugas.Šiaulietės H. G. šeimoje žodis žodis „Viasat“ tapo tarsi keiksmažodžiu.

Pasiklausius moters pasakojimo susidaro nuomonė, kad šiai bendrovei negalioja šalies įstatymai, o sutartį su šia bendrovę pasirašęs klientas, net ir ją nutraukęs, priverstas plačiai atverti piniginę, nes, panašu, kad „Viasat“ gali paskaičiuoti mokestį net už orą. Jau ne kartą už vartotojų teisių pažeidimus ir nesąžiningas sutarties sąlygas bausto „Viasat“ atstovai, iš pradžių bandę kaltinti klientę, vėliau teisinosi, jog įsivėlė paprasčiausia klaida. Tik kažkodėl klystama įmonės „Viasat“ naudai

Perspėjimai pasitvirtino

Prieš trejus metus sutartį su palydovinės televizijos paslaugas tiekiančia bendrove „Viasat“ pasirašiusi šiaulietė H. G. išgirdo ne vieną perspėjimą atidžiai išsinagrinėti paslaugų teikimo sutartį. Draugai ir pažįstami moteriai sakė girdėję ne vieną istoriją, kaip sutartis panorę nutraukti „Viasat“ klientai susidūrė su įvairiausiais sunkumais ir turėjo susimokėti už paslaugas, nors jomis ir nesinaudoja.

Susimąstyti palydovinės televizijos „Viasat“ sąžiningumu klientų atžvilgiu privertė ir viešoje erdvėje pasirodę pranešimai apie tai, kad šią bendrovę už nesąžiningą reklamą nubaudė Konkurencijos taryba, kad sutartimis domisi vartotojų teisių gynėjai.

„Pamaniau, jog tikrai nebūsiu viena iš tų, kuriuos „Viasat“ taip lengvai apgaus. Sutarties sąlygos pasirodė keistos: nenorėdama, kad sutartis būtų pratęsta automatiškai, apie ketinimą nepratęsti sutartį bendrovę turėjau informuoti prieš mėnesį iki sutarties termino pabaigos. Sutartis turėjo baigtis 2010-ųjų liepos 3-iąją, todėl birželio 3-iąją faksu išsiunčiau prašymą sutarties nepratęsti. Išsiuntusi prašymą paskambinau į „Viasat“ klientų informavimo skyrių ir paklausiau, ar tikrai jie gavo mano prašymą. Gavau teigiamą atsakymą“, - pasakojo H. G.

Dar prieš išsiųsdama prašymą nepratęsti sutartį H. G. paskambino „Viasat“ konsultantams ir šie, užuot paaiškinę sutarties nutraukimo sąlygas, bandė įtikinėti nenutraukti sutarties. Žadėjo „geras“ kainas. Kai mandagus paaiškinimas, jog nebenoriu nieko bendro turėti su „Viasat“ bendrove, nepadėjo, H. G. griežtai paprašė paaiškinti sutarties nutraukimo sąlygas.

„Prašymą parašiau, registruotu laišku išsiunčiau man suteiktą „Viasat“ kortelę, kaip to reikalauja „Viasat“. Atrodo viską padariau taip, kaip reikėjo, tačiau patikrinusi savo banko sąskaitą pamačiau, kad net ir nutraukus sutartį bendrovė „Viasat“ man išrašė 162 litų sąskaitą. Paskaičiavo, jog turiu susimokėti 50 litų metinį kortelės mokestį ir dar paslaugos mokesčius už liepą ir rugpjūtį. Kadangi už paslaugas mokėjau tiesioginio debeto būdu, pinigai iš mano sąskaitos jau buvo pervesti „Viasat“, - sakė H. G.

„Ir kaip žmogus gali nepykti, kai tokius dalykus bendrovė išdarinėja. Galbūt yra žmonių, kurie tiesiog nepasitikrina sąskaitų išrašų, nepasižiūri, o „Viasat“ iš to pelnosi. Noriu paraginti kitus „Viasat“ vartotojus nepasitikėti šia bendrove, žiūrėti sutartis, tikrinti pervedimus“, - perspėjo buvusi „Viasat“ klientė.

Prisipažįsta suklydę

Kodėl „Viasat“ ima mokesčius už paslaugas net ir tada, kai klientas nutraukia sutartį ir jokių paslaugų bendrovė jam nebeteikia, paklausėme „Viasat“ viešųjų ryšių vadovės Dianos Liepinytės-Kytrienės. Iš pradžių „Viasat“ atstovė sakė, jog galbūt dėl to kaltas pats klientas, laiku bankui nepranešęs apie nutrauktą sutartį ir nepaprašęs nutraukti tiesioginio debeto sutartį. Tačiau išsiaiškinusi situaciją pripažino, jog vis dėlto suklydo ne kas kitas, o „Viasat“.

„Prisipažįstame, kad įvyko tokia klaida. Viskas užfiksuota, viskas gerai. Esmė ta, kad sąskaitos išrašomos dviem mėnesiams į priekį. Tai moteriai sąskaitas išsiuntėme liepos 1-ąją už du mėnesius, o sutartis nutraukta liepos 3-iąją. Jau užfiksavome, kad yra permoka, ir ją klientei grąžinsime. Bereikalingas darbas, tačiau turime keblumų su sąskaitų sistema. Planuojame diegti naują sistemą“, - teisinosi „Viasat“ atstovė.

„Viasat“ sutartyje buvo nesąžiningų sąlygų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas spaudai Vitas Jonas Ūsas „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad Tarnyba anksčiau nagrinėjo „Viasat“ sutartis su klientais ir buvo nustačiusi nesąžiningų sąlygų, tačiau bendrovė esą atsižvelgė į vartotojų tiesių gynėjų pastabas ir sutartis pakoregavo.

„Šalys, sudarydamos sutartį, susitaria dėl jos vykdymo sąlygų, taip pat ir dėl jos nutraukimo pagrindų bei tvarkos. Dėl to kiekvienu konkrečiu atveju reikia žiūrėti į tarp šalių sudarytos sutarties sąlygas, konkrečiai - kokia nustatyta jos nutraukimo tvarka. Sutarčių teisėje laikytina, kad, pasibaigus numatytam minimaliam sutarties galiojimo terminui, sutartis tampa neterminuota ir ji nutraukiama apie tai informavus kitą sutarties šalį. Rašytinės sutarties sudarymo atveju prašymas ją nutraukti paprastai pateikiamas tokia pat forma. Teisės aktai nenumato draudimo šalims susitarti, kad praėjus nustatytam minimaliam naudojimosi paslaugomis terminui, paslaugų gavėjas, nenorintis toliau naudotis paslaugomis, turi apie tai informuoti paslaugų teikėją prieš tam tikrą terminą iki sutartinių įsipareigojimų pasibaigimo“, - priminė vartotojų teisių gynėjas.

Analizuodamas H. G. situaciją, V. J. Ūsas sakė, kad tokiu atveju, kai iš vartotojos buvo nuskaitytos lėšos už paslaugas, kuriomis dėl sutarties nutraukimo nebuvo naudojamasi, taip pat už kortelės nuomą už laikotarpį, kai sutartis buvo nutraukta, tokie reikalavimai vertintini kaip nepagrįsti.

„Tokiu atveju vartotoja turėtų kreiptis į paslaugų teikėją dėl pinigų permokos grąžinimo“, - pažymėjo V. J. Ūsas.

Šiaulių naujienos
Komentarai

Taip pat skaitykite:

VMI gyventojams pervedė pirmuosius 7,5 mln. litų mokesčių permokos

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) informuoja, kad šiandien gyventojams, teisingai elektroniniu būdu pateikusiems pajamų mokesčio deklaracijas ir pasinaudojusiems gyventojų pajamų mokesčio lengvatomis, pervesta 7,57 mln. litų. Papilnėjusias sąskaitas šiandien pastebės beveik 18 tūkst. mokesčių mokėtojų.
„Šiemet, kaip ir kasmet, pirmojoje balandžio pusėje VMI mokesčių mokėtojams pradeda grąžinti permokas.

Rusija per 10 dienų pateiks atsakymus dėl ES kreipimosi į PPO

Rusijos veterinarijos tarnyba („Rosselchoznadzor“) per 10 dienų pateiks Europos Komisijai (EK) atsakymus į visas pretenzijas, kurios išvardintos Europos Sąjungos (ES) kreipimęsi į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) dėl Rusijos paskelbto ES kiaulienos embargo.
„Mes labai rimtai rengiamės būsimam aiškinimuisi ir per 10 dienų parengsime atsakymus į visas ES pretenzijas, to nevilkindami“, – pareiškė „Rosselchoznadzor“ vadovas Sergejus Dankvertas.

Lietuvos bankas apribojo dar vienos kredito unijos veiklą

Kredito unijoje „Naftininkų investicijos“ nustačiusi finansinių pažeidimų ir atsižvelgdama į tai, kad ši kredito unija nevykdo kapitalo pakankamumo normatyvo, Lietuvos banko Priežiūros tarnyba laikinai apribojo jos veiklą ir nušalino unijos vadovybę.
Kredito unijos „Naftininkų investicijos“ inspektavimo metu nustatyta, kad šios unijos finansinės ataskaitos neparodo tikrosios finansinės būklės.

„Snoro“ bankroto administratorius į banką jau sugrąžino beveik 2 milijardus litų

„Snoro“ bankroto administratoriaus komanda, iki prasidedant šiems metams, į banką buvo sugrąžinusi 1,9 mlrd. litų, iš jų per paskutinįjį praėjusių metų ketvirtį – 119 mln. litų, skelbia naujausia bankroto administratoriaus ataskaita. Per apžvelgiamą laikotarpį buvo pradėtas didžiausio banko aktyvo – paskolų portfelio – pardavimo procesas, tęsiamas paskolų administravimas, iš skolininkų perimto nekilnojamojo bei bankui priklausiusio kilnojamojo turto pardavimas.

Tyrimas: Lietuvoje maistas brango mažiau nei Estijoje ir Latvijoje

Keturių asmenų šeimai mėnesiui rekomenduojamo maisto produktų krepšelio kaina Baltijos šalyse per metus padidėjo nežymiai. Daugiausia – 4,3 proc. – Estijoje, mažiausiai – 3,2 proc. Lietuvoje. Eurą įsivedusioje Latvijoje padidėjimas siekė 4,1 proc. Tokius rezultatus atskleidė antrus metus iš eilės „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto atliktas pagrindinių namų ūkių išlaidų tyrimas Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.

Ekspertas: emigracija Baltijos šalyse tapo norma

Emigracija tapo norma visose trijose Baltijos šalyse ir artimiausiais metais emigrantų skaičius toliau augs. Apie tai trečiadienį per konferenciją „Emigracija Baltijos ir Rytų Europos šalyse“ pareiškė Latvijos universiteto profesorius Michailas Hazanas.
Duomenys iš skirtingų šaltinių patvirtina teiginį, esą Latvija ir Lietuva šiuo metu įeina į „mobiliausių ES šalių trejetuką“. Emigracijos mastas kelia grėsmę jų demografinei situacijai, socialinių garantijų sistemai ir ekonomikos plėtrai.