Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Gerklės vėžys – dėl oralinio sekso

Tyrimų laboratorija
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Virusas, kuriuo apsikrečiama oralinio sekso metu, sukelia gerklės vėžį, rašo BBC NEWS. „HPV infekcijos nešiotojai labiau rizikuoja susirgti gerklės vėžiu negu tabako ar alkoholio vartotojai“, – teigia JAV mokslininkai.

Johns Hopkins universitete vykdytame tyrime buvo atrasta, jog žmonėms, kurie oraliniu seksu užsiiminėjo su daugiau negu šešiais skirtingais partneriais, tikimybė susirgti gerklės vėžiu net devynis kartus didesnė.

Tyrime buvo tiriamas gerklės vėžiu sergančių respondentų kraujo bei seilių turinys, nurodantis HPV infekcijos buvimą. Tyrimo dalyvių taip pat buvo prašoma atkleisti informaciją apie lytinį gyvenimą, šeimos medicininę istoriją ir kitus susijusius rizikos faktorius. Net 72 iš 100 respondentų buvo apsikrėtę HPV infekcija.

Nors mokslininkai teigia, kad jų atradimui patvirtinti prireiks tolimesnių tyrimų, vėžio ir HPV viruso sąsaja žinoma jau iš anksčiau. Manoma, jog infekcija taip pat atsakinga už daugumą gimdos kaklelio vėžio atvejų. Ja vienu ar kitu gyvenimo laikotarpiu apsikrečia maždaug 80 proc. lytiškai aktyvių moterų.

Tačiau apsikrėtus HPV infekcija, iš karto panikuoti neverta. „Tegul žmonės išlieka ramūs: gerklės vėžys yra santykinai retas ir didžioji oralinės HPV infekcijos nešiotojų dalis vėžiu tikriausiai nesusirgs“, — tikino tyrimo bendraautorė Dr. Maura Gillison.
Alfa.lt
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Ką daryti, jei vaikas nenori eiti miegoti?

Neretai šeimos, auginančios mažus vaikus, susiduria su miego problema. Ne visi mažyliai noriai sutinka laiku eiti miegoti ir lengvai užmiega. Specialistai pataria, ką daryti, kad pasiruošimas miegoti netaptų kasdieninių barnių priežastimi.
Gerai išsimiegoti svarbu visiems, tačiau vaikams, ypač mažiausiems, tai – viena svarbiausių kasdienių užduočių. Gerai išsimiegoję jie būna geriau nusiteikę, turi daugiau jėgų mokytis, ieškoti ir atrasti.

Ką bendro turi joga ir eteriniai aliejai?

Savaitgalį Kaune vyko Jogos dienos, kurių metu renginių dalyviams buvo pasiūlyta daugybė būdų, kaip šiandieniniame gyvenime išsaugoti, palaikyti ir sustiprinti psichologinę, emocinę ir fizinę sveikatą. Vienas iš jų – aromaterapija, tai – gilias tradicijas menanti ir daugelyje medicinų žinoma priemonė stiprinti fizinę ir emocinę sveikatą. Kas yra ir kas nėra aromaterapija, kokie kvapai naudojami siekiant subalansuoti emocijas ir pagerinti savijautą, pasakojo aromaterapeutė Laimė Kiškūnė.

Kaip pakelti pavasarį sumažėjusį darbingumą?

Pavasarį vis daugiau aktyvių ir darbingo amžiaus žmonių pastebi jėgų trūkumą, nuolatinį nuovargį ir dėl to sumažėjusį darbingumą. Dėl chroniško nuovargio kritęs darbo produktyvumas sukelia problemų ne tik darbe, bet ir šeimoje: pykstamės su artimaisiais, kamuoja nemiga ir mieguistumas, esame pavargę ir pikti. Gydytojai teigia, kad laiku neišaiškintos sumažėjusio darbingumo priežastys vėliau virsta rimtomis ligomis.

Aktininė keratozė – ne tik išvaizdos, bet ir sveikatos problema

Artėjant vasarai, vis daugiau žmonių susirūpina savo išvaizda – jiems kelia nerimą atsiradusios įvairios dėmelės, veido srityje pleiskanojantys židinukai, ryškėjanti pigmentacija, odos sausėjimas ir niežulys. Gydytojai dermatologai tokiems pacientams vis dažniau diagnozuoja aktininę keratozę.

10 būdų, kaip darbe išsaugoti energiją

Ką veikiate vakarais? Susitinkate su draugais, einate pasportuoti ar skundžiatės nuovargiu? Jeigu visas jėgas atiduodate darbui, tai tikrai kažką darote negerai. Verta pamąstyti, kaip išsaugoti energiją per visą dieną.
Paprastai dėl pervargimo būname kalti patys, pernelyg ignoruodami asmeninius poreikius.
1. Darykite tai, ką mėgstate
Pradėkite nuo akivaizdžių dalykų. Niekada nesijausite gerai darbo dienos pabaigoje, jei visą dieną užsiimsite tuo, ko nekenčiate.

Mityba prieš egzaminus: kas gerina atmintį?

Studentams ir moksleiviams, kurie ruošiasi laikyti egzaminus, taip pat ir visiems kitiems, norintiems pagerinti savo atmintį, verta šiek tiek pakoreguoti mitybą ir į valgiaraštį įtraukti kai kuriuos naudingus produktus.
1. Riešutai
Juose yra vitamino E, kuris stiprina atmintį.
2. Sveiki grūdai
Kad pagerėtų atmintis, stenkitės dažniau valgyti sveikų grūdų, sėlenų, kviečių daigų.
3. Mėlynės
Mėlynių ekstraktu gydomi žmonės, kurie skundžiasi nusilpusia atmintimi.