Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Jeigu šąla kojos ir rankos

Rankos (Photos.com nuotr.)
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Kai kurie žmonės šąla nepriklausomai nuo metų laiko. Net karščiausiomis dienomis jų rankos ar kojos būna šaltos. Jei įprastomis priemonėmis nepavyksta sušilti, reikia pasitikrinti sveikatą ir išsiaiškinti, ar nesergate kokia nors vidaus liga. Šąlančias galūnes galite pabandyti gydyti ir liaudies medicinos siūlomomis priemonėmis.

Ką pasako kojų pėdos

Sveiko žmogaus kojos turi būti šiltos ir sausos.

* Jei kojos yra drėgnos ir šaltos, tai požymis, jog gali būti sutrikusi skrandžio ir žarnyno, skydliaukės veikla.

* Jei dešinė pėda šilta, o kairė — šalta, būtina susirūpinti širdies veikla.

* Sausos ir šaltos kojos — galimų širdies bei kraujagyslių sistemos sutrikimų ir pakitimų galvos smegenyse požymiai.

* Drėgnos ir karštos kojos — uždegiminių bei infekcinių plaučių ligų požymis.

* Sausos ir karštos kojos — skydliaukės ir skrandžio ligų, kai padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas požymis.

Kodėl šąlama?

Galūnės šąla todėl, kad susiaurėja arterijos, ir į kojas bei rankas patenka mažiau kraujo. Dažniausiai arterijos susiaurėja dėl nuovargio, nerimo ir streso. Esant stresinėms situacijoms, kraujas plūsteli į galvą, o mažiau jo gauna kūno galūnės. Tačiau tai — ne problema: tereikia pakeisti aplinką, nusiraminti. Normali kraujotaka atsistatys, ir rankos bei kojos sušils. Problema, kai kūno galūnių šalimas gali būti sunkesnių ligų požymis.

Kūno galūnių atšalimą gali sukelti cukrinis diabetas, širdies ir kraujagyslių bei skydliaukės ligos, aterosklerozė ir anemija. Rytų šalių liaudies medicinos žinovai teigia, kad, norint išvengti širdies smūgio, būtina pasirūpinti, kad kojos visada būtų šiltos.

Jei šąla kojos, būtina stiprinti organizmo imuninę sistemą.

Tinkama mityba

* Jei dažnai šąla kojos bei rankos, nevalgykite riebaus ir rūkyto maisto, nes valgant sunkų maistą kraujas plūsteli į galvą, o galūnės jo gauna mažiau.

* Patariama valgyti lengvai virškinamo maisto, kuriame yra daug vitaminų ir geležies. Valgykite daug liesos mėsos kartu su vaisiais ir daržovėmis, ankštinių kultūrų. Taip pat patartina valgyti grikių kruopų, pomidorų, morkų ir burokėlių. Daug geležies yra kiaušinio tryniuose, špinatuose, obuoliuose, razinose, džiovintose slyvose.

* Patariama valgyti stambiųjų raguočių kepenų. Jas reikia smulkiai supjaustyti, pakepti, bet ne visai iškepti, sumalti mėsmale, pagaminti paštetą ir kasdien suvalgyti po šimtą gramų.

* Sustiprinsite organizmą valgydami melionus, kuriuose yra lengvai pasisavinamos geležies. Kraują bei širdį stiprina ir persimonai. Valgykite daugiau granatų ir bananų.

* Patariama valgyti ir riebios žuvies, kuri pagerina organizmo kraujotaką.

* Sveika gerti šviežių apelsinų sulčių, kurios padeda organizmui geriau pasisavinti geležį.

Vaistiniai augalai

* Jei nuolat šąla kojos, gerkite kaštonų žiedų antpilo: 50 g kaštonų žiedų užpilkite puse litro degtinės ir palikite 2 savaites tamsioje vietoje nusistovėti, kasdien pakratykite, po to antpilą nukoškite. Gerkite 3 kartus per dieną po 30 lašų į ketvirtadalį stiklinės šilto vandens pusę valandos prieš valgį. Kaštonų žiedų antpilo gerkite 10 dienų, po to padarykite 5 dienų pertrauką ir gydymą vėl pakartokite. Šis antpilas padės ne tik šąlančioms kojoms, jis išvalys ir tulžies pūslės kanalus.

Naudingi patarimai

* Jei dirbate sėdimą darbą, pasistenkite kuo dažniau pajudinti kojų pėdas, pirštus.

* Rankų pirštais paspaudykite guminį kamuoliuką.

* Pėdų kraujotaka pagyvės ir jos mažiau šals kojos, jei į kojines įbersite apie ketvirtadalį šaukštelio sumaltų raudonųjų pipirų.

* Vakare, nusiplovę kojas, kol jos dar drėgnos, padus patrinkite druska, o tik po to nušluostykite sausai rankšluosčiu. Jei darysite šią procedūrą, kojos bus šiltos, be to, jūs nesirgsite peršalimo ligomis.

* Nešiokite natūralaus pluošto kojines. Vakarais apsiaukite vilnones puskojines, geriausia iš naminės vilnos, jos geriausiai sulaiko kojų šilumą ir šiek tiek pamasažuoja kojų odą.

* Alkoholiniai gėrimai, rūkymas, kava siaurina kraujagysles ir sukelia jų spazmus. Išgėrus alkoholio kraujas plūsteli į galvą, todėl pajuntamas šilumos antplūdis, tačiau šiluma greitai išeina per odos poras ir bendra kūno temperatūra sumažėja. Šąlantiems žmonėms patariama atsisakyti visų šių žalingų įpročių.

Kojas sušildys vonelės

* Prieš miegą kojas pamirkykite šilto vandens vonelėje su pipirais. Tokios vonelės sustiprina kraujotaką ir net labiausiai sušalusios kojos sušyla.

* Jei grįžote namo „ledinėmis“ kojomis, pamerkite jas į šalto vandens ir kvapniojo rozmarino arba pipirų ekstrakto vonelę. Pamirkius kojas tokioje vonelėje, pagerėja kraujotaka ir kojos greitai sušyla.

* Į karšto vandens vonelę įberkite 1 šaukštą čiobrelių ir raudonėlių, 2 šaukštus susmulkintos imbiero šaknies arba maltų juodųjų pipirų. Tokiose vonelėse šąlančias kojas mirkykite 10-15 minučių.

* Prieš miegą patartina kojoms padaryti kontrastinio vandens voneles: į vieną vonelę įpilkite 30-35 laipsnių šilumos vandens, o į kitą šalto 12-15 laipsnių šilumos vandens. Kojas pirmiausia 5 minutes pamirkykite šilto vandens vonelėje, po to 10 sekundžių — šalto vandens vonelėje. Pakartokite procedūrą 3-5 kartus. Paskutinį kartą kojas pamerkite į šaltą vandenį, po to užklokite jas šilta antklode.

* Galite pasidaryti ir tokią vonelę: kojas pamerkite šiltame vandenyje, po to į šį vandenį įpilkite karšto, o vėliau dar karštesnio, kokį tik galite iškęsti. Taip kojas mirkykite 10-15 minučių. Tokia vonelė labiausiai tiems žmonėms, kurie ilgai neužmiega, nes jų kojos būna šaltos.

Kojų ir rankų mankšta

* Atsigulkite ant nugaros ir kelias minutes „pavažiuokite dviračiu“. Po to dešiniosios kojos pėdą uždėkite ant kairiosios kojos kelio ir kairės rankos pirštų krumpliais patrinkite užkeltos kojos pėdą. Masažuokite apie 2 minutes. Po to tokį pat masažą atlikite ir kitai kojai.

* Du kartus per dieną masažuokite kojas kraujotaką stimuliuojančiais tepalais.

* Jei juntate, kad šąla kojos, padarykite keletą plačių žingsnių į priekį, o po to kelis kartus pritūpkite.

* Jei šąla rankos, kelis kartus energingai pamosuokite rankomis ir kelis kartus suspauskite pirštus į kumštį.

„Savaitė“
Komentarai

Taip pat skaitykite:

​Kaip atsikratyti pigmentinių dėmių?

Pigmentinės dėmės, žinoma, pavojaus nekelia, tačiau ir grožio nepriduoda. Ypač atsiradusios ant veido. Moterys nuo seno ieškojo būdų, kaip jomis atsikratyti. Ir nebūtina skubėti į grožio saloną – pabandykite tai padaryti namie natūraliomis priemonėmis.
Atsiradimo priežastys
Tam, kad sėkmingiau išnaikintumėte pigmentines dėmes, pirmiau išsiaiškinkite, dėl kokių priežasčių jos atsirado:
avitaminozės;žarnyno veiklos sutrikimų;saulės nudegimų;piktnaudžiavimo soliariumais;medžiagų apykaitos sutrikimų.

​Gydomoji bananų galia

Tyrimai įrodė, kad bananai – energijos užtaisas visai dienai, todėl dauguma sportininkų įtraukia šį vaisių į savo mitybos racioną. Negana to, bananai gali užkirsti kelią kai kurioms ligoms. Tinklalapis Worldobserveronline.com pateikia 10 tokių ligų.
Depresija
Neseniai atliktas tyrimas įrodė, kad depresija sergantys žmonės jautėsi kur kas geriau suvalgę bananą, mat šiuose vaisiuose yra triptofano, iš kurio organizmas gamina serotoniną – laimės hormoną.

​Ar laikas pakoreguos mitybos įpročius?

„Laikas – pinigai“ – šių dienų kasdienybę atspindintis posakis.

Ar yra amžiaus ribos bėgančioms moterims?

Bėgiojanti moteris – nieko neįprasto šiais laikais, tačiau vyresnio amžiaus bėgikių gatvėje sutiksi ne taip jau ir daug. Įdomu, dėl kokių priežasčių: suprastėjusios sveikatos ar nesmagumo jausmo? Pasak fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo Jono Girskio, moterims, kaip ir vyrams, jokių amžiaus ribų bėgioti nėra. Stereotipus laužo ir naktinio moterų bėgimo „We Own The Night“ vyresnio amžiaus dalyvės, kurioms svarbiausia yra gera savijauta, bet ne aplinkinių nuomonė.

Testas: liga ar vienatvė?

Labai dažnai fizinius negalavimus sukelia dvasinės kančios. Jei norite sužinoti, kokio pobūdžio jūsų negalavimas: fizinisLabai dažnai fizinius negalavimus sukelia dvasinės kančios.

Mokslininkai išgydė vėžį, bet to niekas nepastebėjo!

Kanados mokslininkai surado paprastą vaistą nuo vėžio, tačiau stambios farmacijos įmonės juo nesusidomėjo ar sąmoningai ignoravo, kad neprarastų savo milžiniško pelno.
Medikai iš Albertos universiteto Edmontone (Kanadoje) išgydė vėžį, bet apie jų laimėjimą žiniasklaida ir televizija beveik nepaskelbė. O mokslininkų atradimas yra genialus ir paprastas. Jie panaudojo nesudėtingus medikamentus, tiksliau medžiagą „dichloroacetate“, kuris šiuo metu naudojamas gydant medžiagų apykaitos sutrikimus.

Kodėl kyla skausmas sekso metu?

Tokio skausmo priežasčių gali būti daug – tiek fiziologinių, tiek ir psichologinių. Skirtingas būna ir jo pobūdis – nuo aštraus, duriančio iki maudžiančio. Bet kuriuo atveju kentėti neverta ir, pajutus nemalonius pojūčius, derėtų kreiptis į ginekologą, kad išvengtumėte pavojingų ligų ir, žinoma, išvengtumėte diskomforto.
Kokios priežastys dažniausiai sukelia skausmus per lytinį aktą?
Pojūtis
Per įsiskverbimą kyla skausmas. Nuo frikcijų atsiranda ankštumo ir nemalonios trinties pojūtis.

Geriau suklysti, nei vėliau apgailestauti

Kardiologų tvirtinimu, ištikus miokardo infarktui, svarbiausia laiku kreiptis į medikus. Per pirmąsias dvi tris valandas nuo širdies smūgio pradžios suteikta profesionali medicinos pagalba gali išgelbėti gyvybę kone kiekvienam pacientui. Deja, bene septyni iš dešimties kreipiasi per vėlai, praėjus daugiau nei 12 valandų nuo priepuolio pradžios. Statistikos duomenimis, kasmet Lietuvoje diagnozuojami 8 tūkst. miokardo infarkto atvejų.

Pratimas, atstojantis pusę treniruotės

Turbūt nė vienas mankštos pratimas taip gerai nestiprina sėdmenų, šlaunų, blauzdų, pilvo ir klubų, kaip paprasčiausi pritūpimai. Deja, šis klasikinis pratimas laikomas pasenusiu. Ir visai be reikalo! Problema ta, kad dauguma jį atlieka neteisingai.
Kaip reikia daryti pritūpimus?
Daryti pritūpimus nėra lengva, ypač pradedantiesiems, tačiau tie, kurie juos įvaldo, treniruoja apatinės kūno dalies raumenis, atsikrato celiulito ir padidina savo kojų lankstumą ir ištvermę.

Paprasti būdai, kaip išsaugoti dailią figūrą

Ar įmanoma atsikratyti antsvorio, nė kiek neapribojant savo mitybos? Išlikti energingai ir sveikai, gaunant iš maisto maksimalų malonumą? Taip, įmanoma! Svarbiausia, veikti išmintingai!
Venkite griežtų dietų!
Tik toks maistas, kurio angliavandenių, baltymų ir riebalų santykis bus tinkamai subalansuotas, suteiks organizmui reikalingos energijos ir užtikrins gerą nuotaiką visai dienai. Tada galėsite numesti nereikalingus kilogramus lengvai ir be didelių pastangų.