Paieška
Orai ºC
Horoskopai
Astromanija

Jeigu šąla kojos ir rankos

Rankos (Photos.com nuotr.)
Keisti teksto dydįAa+Aa-

Kai kurie žmonės šąla nepriklausomai nuo metų laiko. Net karščiausiomis dienomis jų rankos ar kojos būna šaltos. Jei įprastomis priemonėmis nepavyksta sušilti, reikia pasitikrinti sveikatą ir išsiaiškinti, ar nesergate kokia nors vidaus liga. Šąlančias galūnes galite pabandyti gydyti ir liaudies medicinos siūlomomis priemonėmis.

Ką pasako kojų pėdos

Sveiko žmogaus kojos turi būti šiltos ir sausos.

* Jei kojos yra drėgnos ir šaltos, tai požymis, jog gali būti sutrikusi skrandžio ir žarnyno, skydliaukės veikla.

* Jei dešinė pėda šilta, o kairė — šalta, būtina susirūpinti širdies veikla.

* Sausos ir šaltos kojos — galimų širdies bei kraujagyslių sistemos sutrikimų ir pakitimų galvos smegenyse požymiai.

* Drėgnos ir karštos kojos — uždegiminių bei infekcinių plaučių ligų požymis.

* Sausos ir karštos kojos — skydliaukės ir skrandžio ligų, kai padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas požymis.

Kodėl šąlama?

Galūnės šąla todėl, kad susiaurėja arterijos, ir į kojas bei rankas patenka mažiau kraujo. Dažniausiai arterijos susiaurėja dėl nuovargio, nerimo ir streso. Esant stresinėms situacijoms, kraujas plūsteli į galvą, o mažiau jo gauna kūno galūnės. Tačiau tai — ne problema: tereikia pakeisti aplinką, nusiraminti. Normali kraujotaka atsistatys, ir rankos bei kojos sušils. Problema, kai kūno galūnių šalimas gali būti sunkesnių ligų požymis.

Kūno galūnių atšalimą gali sukelti cukrinis diabetas, širdies ir kraujagyslių bei skydliaukės ligos, aterosklerozė ir anemija. Rytų šalių liaudies medicinos žinovai teigia, kad, norint išvengti širdies smūgio, būtina pasirūpinti, kad kojos visada būtų šiltos.

Jei šąla kojos, būtina stiprinti organizmo imuninę sistemą.

Tinkama mityba

* Jei dažnai šąla kojos bei rankos, nevalgykite riebaus ir rūkyto maisto, nes valgant sunkų maistą kraujas plūsteli į galvą, o galūnės jo gauna mažiau.

* Patariama valgyti lengvai virškinamo maisto, kuriame yra daug vitaminų ir geležies. Valgykite daug liesos mėsos kartu su vaisiais ir daržovėmis, ankštinių kultūrų. Taip pat patartina valgyti grikių kruopų, pomidorų, morkų ir burokėlių. Daug geležies yra kiaušinio tryniuose, špinatuose, obuoliuose, razinose, džiovintose slyvose.

* Patariama valgyti stambiųjų raguočių kepenų. Jas reikia smulkiai supjaustyti, pakepti, bet ne visai iškepti, sumalti mėsmale, pagaminti paštetą ir kasdien suvalgyti po šimtą gramų.

* Sustiprinsite organizmą valgydami melionus, kuriuose yra lengvai pasisavinamos geležies. Kraują bei širdį stiprina ir persimonai. Valgykite daugiau granatų ir bananų.

* Patariama valgyti ir riebios žuvies, kuri pagerina organizmo kraujotaką.

* Sveika gerti šviežių apelsinų sulčių, kurios padeda organizmui geriau pasisavinti geležį.

Vaistiniai augalai

* Jei nuolat šąla kojos, gerkite kaštonų žiedų antpilo: 50 g kaštonų žiedų užpilkite puse litro degtinės ir palikite 2 savaites tamsioje vietoje nusistovėti, kasdien pakratykite, po to antpilą nukoškite. Gerkite 3 kartus per dieną po 30 lašų į ketvirtadalį stiklinės šilto vandens pusę valandos prieš valgį. Kaštonų žiedų antpilo gerkite 10 dienų, po to padarykite 5 dienų pertrauką ir gydymą vėl pakartokite. Šis antpilas padės ne tik šąlančioms kojoms, jis išvalys ir tulžies pūslės kanalus.

Naudingi patarimai

* Jei dirbate sėdimą darbą, pasistenkite kuo dažniau pajudinti kojų pėdas, pirštus.

* Rankų pirštais paspaudykite guminį kamuoliuką.

* Pėdų kraujotaka pagyvės ir jos mažiau šals kojos, jei į kojines įbersite apie ketvirtadalį šaukštelio sumaltų raudonųjų pipirų.

* Vakare, nusiplovę kojas, kol jos dar drėgnos, padus patrinkite druska, o tik po to nušluostykite sausai rankšluosčiu. Jei darysite šią procedūrą, kojos bus šiltos, be to, jūs nesirgsite peršalimo ligomis.

* Nešiokite natūralaus pluošto kojines. Vakarais apsiaukite vilnones puskojines, geriausia iš naminės vilnos, jos geriausiai sulaiko kojų šilumą ir šiek tiek pamasažuoja kojų odą.

* Alkoholiniai gėrimai, rūkymas, kava siaurina kraujagysles ir sukelia jų spazmus. Išgėrus alkoholio kraujas plūsteli į galvą, todėl pajuntamas šilumos antplūdis, tačiau šiluma greitai išeina per odos poras ir bendra kūno temperatūra sumažėja. Šąlantiems žmonėms patariama atsisakyti visų šių žalingų įpročių.

Kojas sušildys vonelės

* Prieš miegą kojas pamirkykite šilto vandens vonelėje su pipirais. Tokios vonelės sustiprina kraujotaką ir net labiausiai sušalusios kojos sušyla.

* Jei grįžote namo „ledinėmis“ kojomis, pamerkite jas į šalto vandens ir kvapniojo rozmarino arba pipirų ekstrakto vonelę. Pamirkius kojas tokioje vonelėje, pagerėja kraujotaka ir kojos greitai sušyla.

* Į karšto vandens vonelę įberkite 1 šaukštą čiobrelių ir raudonėlių, 2 šaukštus susmulkintos imbiero šaknies arba maltų juodųjų pipirų. Tokiose vonelėse šąlančias kojas mirkykite 10-15 minučių.

* Prieš miegą patartina kojoms padaryti kontrastinio vandens voneles: į vieną vonelę įpilkite 30-35 laipsnių šilumos vandens, o į kitą šalto 12-15 laipsnių šilumos vandens. Kojas pirmiausia 5 minutes pamirkykite šilto vandens vonelėje, po to 10 sekundžių — šalto vandens vonelėje. Pakartokite procedūrą 3-5 kartus. Paskutinį kartą kojas pamerkite į šaltą vandenį, po to užklokite jas šilta antklode.

* Galite pasidaryti ir tokią vonelę: kojas pamerkite šiltame vandenyje, po to į šį vandenį įpilkite karšto, o vėliau dar karštesnio, kokį tik galite iškęsti. Taip kojas mirkykite 10-15 minučių. Tokia vonelė labiausiai tiems žmonėms, kurie ilgai neužmiega, nes jų kojos būna šaltos.

Kojų ir rankų mankšta

* Atsigulkite ant nugaros ir kelias minutes „pavažiuokite dviračiu“. Po to dešiniosios kojos pėdą uždėkite ant kairiosios kojos kelio ir kairės rankos pirštų krumpliais patrinkite užkeltos kojos pėdą. Masažuokite apie 2 minutes. Po to tokį pat masažą atlikite ir kitai kojai.

* Du kartus per dieną masažuokite kojas kraujotaką stimuliuojančiais tepalais.

* Jei juntate, kad šąla kojos, padarykite keletą plačių žingsnių į priekį, o po to kelis kartus pritūpkite.

* Jei šąla rankos, kelis kartus energingai pamosuokite rankomis ir kelis kartus suspauskite pirštus į kumštį.

„Savaitė“
Komentarai

Taip pat skaitykite:

Ką daryti, jei vaikas nenori eiti miegoti?

Neretai šeimos, auginančios mažus vaikus, susiduria su miego problema. Ne visi mažyliai noriai sutinka laiku eiti miegoti ir lengvai užmiega. Specialistai pataria, ką daryti, kad pasiruošimas miegoti netaptų kasdieninių barnių priežastimi.
Gerai išsimiegoti svarbu visiems, tačiau vaikams, ypač mažiausiems, tai – viena svarbiausių kasdienių užduočių. Gerai išsimiegoję jie būna geriau nusiteikę, turi daugiau jėgų mokytis, ieškoti ir atrasti.

Ką bendro turi joga ir eteriniai aliejai?

Savaitgalį Kaune vyko Jogos dienos, kurių metu renginių dalyviams buvo pasiūlyta daugybė būdų, kaip šiandieniniame gyvenime išsaugoti, palaikyti ir sustiprinti psichologinę, emocinę ir fizinę sveikatą. Vienas iš jų – aromaterapija, tai – gilias tradicijas menanti ir daugelyje medicinų žinoma priemonė stiprinti fizinę ir emocinę sveikatą. Kas yra ir kas nėra aromaterapija, kokie kvapai naudojami siekiant subalansuoti emocijas ir pagerinti savijautą, pasakojo aromaterapeutė Laimė Kiškūnė.

Kaip pakelti pavasarį sumažėjusį darbingumą?

Pavasarį vis daugiau aktyvių ir darbingo amžiaus žmonių pastebi jėgų trūkumą, nuolatinį nuovargį ir dėl to sumažėjusį darbingumą. Dėl chroniško nuovargio kritęs darbo produktyvumas sukelia problemų ne tik darbe, bet ir šeimoje: pykstamės su artimaisiais, kamuoja nemiga ir mieguistumas, esame pavargę ir pikti. Gydytojai teigia, kad laiku neišaiškintos sumažėjusio darbingumo priežastys vėliau virsta rimtomis ligomis.

Aktininė keratozė – ne tik išvaizdos, bet ir sveikatos problema

Artėjant vasarai, vis daugiau žmonių susirūpina savo išvaizda – jiems kelia nerimą atsiradusios įvairios dėmelės, veido srityje pleiskanojantys židinukai, ryškėjanti pigmentacija, odos sausėjimas ir niežulys. Gydytojai dermatologai tokiems pacientams vis dažniau diagnozuoja aktininę keratozę.

10 būdų, kaip darbe išsaugoti energiją

Ką veikiate vakarais? Susitinkate su draugais, einate pasportuoti ar skundžiatės nuovargiu? Jeigu visas jėgas atiduodate darbui, tai tikrai kažką darote negerai. Verta pamąstyti, kaip išsaugoti energiją per visą dieną.
Paprastai dėl pervargimo būname kalti patys, pernelyg ignoruodami asmeninius poreikius.
1. Darykite tai, ką mėgstate
Pradėkite nuo akivaizdžių dalykų. Niekada nesijausite gerai darbo dienos pabaigoje, jei visą dieną užsiimsite tuo, ko nekenčiate.

Mityba prieš egzaminus: kas gerina atmintį?

Studentams ir moksleiviams, kurie ruošiasi laikyti egzaminus, taip pat ir visiems kitiems, norintiems pagerinti savo atmintį, verta šiek tiek pakoreguoti mitybą ir į valgiaraštį įtraukti kai kuriuos naudingus produktus.
1. Riešutai
Juose yra vitamino E, kuris stiprina atmintį.
2. Sveiki grūdai
Kad pagerėtų atmintis, stenkitės dažniau valgyti sveikų grūdų, sėlenų, kviečių daigų.
3. Mėlynės
Mėlynių ekstraktu gydomi žmonės, kurie skundžiasi nusilpusia atmintimi.